zomerrit 8 juli 2012

Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 500
Lid geworden op: 10 mar 2008 12:05
Mijn motor is: FJR1300A '09
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Zelzate
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door Spitfire »

StefaanH schreef: Nog een chance dat ik daarstraks toch nog efkes de PC heb aangezet, was het eigenlijk niet van plan ... "k Zou daar mooi gestaan hebben :shock:
Hier van t'zelfde :oops:

ik stond klaar om aan te zetten toen het begon te druppelen en dacht, eerst nog vlug even checken wie er afhaakt.
(Doe ik anders nooit)

Toch een wijze beslissing van het bestuur :thumbleft:

Grtz.

Luc :cool:
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door pnobels »

Ter compenatie ;) morgenmiddag beter weer voorspeld aan de kust, dus ik voorzie 200 km door Zeeland (noorden van Antwerpen, rond Bergen op Zoom, Tholen ...). Minder toeristisch gedeelte, maar niettemin mooi...

Waar....................: Zeeland, NL
Wanneer ...............: maandag 9 july
Uur ..................... : 13:00
RV punt.................: ring Antwerpen afrit Deurne, Q8 (gps N51 13.735 E4 26.491)
Snelheid................: warp 3 (sportief toeristisch)

Nog gegadigden? Laat iets weten, dan stuur ik de gps route door...
Dolf
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door Dolf »

EEN ECHTE ROTDAG

Hedenmorgen omstreeks 05.30 uur rammelde mijn gsm met het droevige bericht van organisator Witse dat zijn rit werd afgelast wegens de slechte weersomstandigheden. Later op de dag bleek dit op voorhand al een zeer wijze beslissing te zijn.Vervolgens draaide ik mij nog eens om op mijn andere slaapzijde en knorde nog wat verder. Een paar uurtjes nadien bibberde opnieuw mijn gsm. Ik dacht al dat het de wekfunctie was die ik de avond voordien had ingesteld en duwde hem zondermeer af. Ons Isa onmiddellijk " Wa doede gij nu, ge wordt wel opgebeld he". Ik terug uit mijn nest, m'n brilleke gezocht en gekeken wie er mij gebeld had. Jah, het was de voorzitter himself met een schitterend voorstel om met het voltallig bestuur eens samen te komen op de voormiddagstop. Ik was akkoord en de samenkomst was om 10.00 uur voorzien in " De Pauze".
Met deze wil ik alleen maar duidelijk maken dat ettelijke uren vrije tijd, veel kopzorgen, tal van omleggingen, de rit nog eens hermaken of herberekenen, stopplaatsen zoeken en talloze kilometers rijden, tot een overeenkomst komen met de uitbaters of zij ons willen ontvangen of niet, kunnen leiden tot het tot stand komen van een zeer mooie rit die dan als het ware op het laatste moment letterlijk en figuurlijk in het water valt. Dit is het rotste gevoel dat je gewaar wordt als organisator op het moment zelf en wat doe je daaraan als organisator.Het hoofd buigen, alles ondergaan en trachten niet te bleiten.
Ik moet het jullie zeker niet vertellen wat voor gevoelens dit teweeg brengt.
Het ergste is dan alle deelnemers trachten op tijd te verwittigen dat de rit afgelast wordt, via gsm of via het forum en daar kan al eens iemand bij zijn die deze berichtgeving heeft gemist met de nare gevolgen vandien.
Niettemin, onze organisator Witse heeft hieromtrent meer dan zijn uiterste best gedaan aangezien er maan één iemand aanwezig was met de motor op het vertrekpunt aan " De Pauze".
Zoals afgesproken kwam rond de klok van 10.00 uur (de éne al wat later dan de andere) het voltallig bestuur ter plaatse. Ook onze welgekende Pol en diens eega waren van de partij om Witse een hart onder de riem te steken .Weinig vrolijke gezichten en je zou voor minder. Anders moesten hier een 30 tal ronkende motoren toekomen en nu moesten we het stellen met slechts één motor die om één of andere reden de slechte nieuwsmelding had gemist. Na een paar koffie's zijn wij dan onder escorte van de voorzitter via de autosnelweg naar Raeren getrokken waar zeer lekkere taart op ons stond te wachten.
De uitbaters hadden deze voor ons reeds voorzien.
Beste mensen, waarom doet het bestuur dit allemaal.
Wel, wanneer er een rit georganiseerd wordt is het in eerste instantie niet zo evident om geschikte stopplaatsen te vinden. In het verleden hebben wij al meegemaakt dat er een middagstop was voorzien rondom een rit. Wanneer deze dan voor het eerst werd proefgereden werden wij gewoon als motorrijders geweigerd in deze zaak.
Bijgevolg stort gans je rit in elkaar en kan je van nul opnieuw beginnen.
Als organisator wordt bij iedere stopplaats contact opgenomen met de uitbaters, waar wij jullie tijdens de rit trachten onder te brengen onder de beste condities.
Dit was nu weer het geval. In Raeren zouden speciaal voor ons enkele taarten worden gebakken.
Als bestuur konden wij het echt niet maken deze mensen met al hun taarten te laten stikken.
Vandaar dat de voorzitter tot deze uiteindelijke beslissing is gekomen. Ieder bestuurslid was natuurlijk vrij hieraan deel te nemen al dan niet maar wij waren weer allemaal van de partij.
Met dit initiatief hebben wij trachten te voorkomen dat wij in de toekomst wanneer er nog ritten afgelast zouden worden wegens weersomstandigheden, toch nog steeds welkom zijn met onze FJRijders.
Hopelijk doen deze gevallen van airkracht zich niet te veel meer voor in de toekomst.
Moest het evenwel toch nog gebeuren dan kunnen de deelnemers alsnog na onderlinge afspraak met de auto ergens op de rit samen komen voor een gezellige babbel.Niemand hieromtrent is verplicht.
Deze prachtige rit zal zeker in uitgesteld relais nog gereden worden. Het bestuur zal zich hier eens over buigen om een vervangdatum te bepalen.

Groetjes
De secretaris
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door StefaanH »

Dolf (en de andere bestuursleden), zonder zever, echt waar, wij appreciëren ten zeerste wat jullie allemaal voor de club (en dus voor ons) doen in jullie vrije tijd.

Bedankt.

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 500
Lid geworden op: 10 mar 2008 12:05
Mijn motor is: FJR1300A '09
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Zelzate
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door Spitfire »

Hoedje af mannen :notworthy:

Mooi initiatief :thumbleft:
Volgens mij zitten we gebeiteld met zo een bestuur :cheers:
Doe zo verder guys :!:

Grtz.

Luc :cool:
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door fjrmarcel »

Jo demannen,
Ja dat is de andere kant van de zaak, mannen waar gaan we nog zo'n bestuur vinden. :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :o :shock: :shock: :mrgreen: :oops: ;)
Misschien is dit wel een goed voorstel.
Groeten
Marcel
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Gebruikersavatar
jantje2
Clublid
Clublid
Berichten: 780
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:54
Mijn motor is: FJR1300AS '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Wilrijk
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door jantje2 »

pnobels schreef:Ter compenatie ;) morgenmiddag beter weer voorspeld aan de kust, dus ik voorzie 200 km door Zeeland (noorden van Antwerpen, rond Bergen op Zoom, Tholen ...). Minder toeristisch gedeelte, maar niettemin mooi...

Waar....................: Zeeland, NL
Wanneer ...............: maandag 9 july
Uur ..................... : 13:00
RV punt.................: ring Antwerpen afrit Deurne, Q8 (gps N51 13.735 E4 26.491)
Snelheid................: warp 3 (sportief toeristisch)

Nog gegadigden? Laat iets weten, dan stuur ik de gps route door...
Ik zal er zijn, tot straks Peter
Een Dag Niet Gelachen Is Een Dag Niet Geleefd

Sarolea Blauwe vogel-Suz T20 Super Six X6 Hustler-BSA Lightning 650-Norton 850 Commando-Norton Wasp 850-Honda CBR 900 RR-Yam Fazer1000-Yam FJR1300 AS 2006 FJR1300 AS 2013
Gebruikersavatar
albert
75 cc
75 cc
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 apr 2008 22:46
Mijn motor is: FJR1300AS '07
Regio: Limburg
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door albert »

Aan alle bestuursleden die daar mee bezig zijn hoedje af voor julli ;) ;) ;)
Gebruikersavatar
witse
Moderator
Moderator
Berichten: 3056
Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
Mijn motor is: FJR1300AE '20
Regio: Antwerpen
Locatie: Waar ik binnen mag
Status: Offline

Re: zomerrit 8 juli 2012

Bericht door witse »

Hier is dan een foto van die 1 echte die er wel was met de :fjr2: maar ik denk dat hij het wel gezien had dat er niet zou gereden worden maar dat hij Mamaharibo toch wel eens achterop wou meenemen .
Afbeelding

Was vergeten dat ik die foto had :oops: ,daarom dat hij er nu pas opgeplaatst is ,maar beter laat dan nooit denk ik maar ;) .

Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
Plaats reactie