waarde Fjr 1300 ae bouwj 2016

Heb je iets te koop of zoek je iets? Dit is de plaats waar zoekertjes en koopjes geplaatst kunnen worden.
Plaats reactie
cies
50 cc
50 cc
Mijn motor is: FJR1300AE '15
Regio: Antwerpen
Status: Offline

waarde Fjr 1300 ae bouwj 2016

Bericht door cies » 13 nov 2019 12:39

Hallo ,

Ik ben hier nieuw , nochtans rij ik sinds 3 jaar met die sublieme motor. Ik volg het aanbod van Yamaha op en bemerk dat er volgend jaar een laatste (?) editie uitkomt.
Mijn vraag : wat is mijn moto in de verkoop nog waard? Bedoeling is de financiering van model 2020. Ik heb momenteel 30000 km met de laatste 5 versnellingsbak kleur dark grey.

grt
cies

FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300AS '16
Regio: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: waarde Fjr 1300 ae bouwj 2016

Bericht door FJR-Freak Max » 13 nov 2019 15:20

Beste Cies ;)

Eerst en vooral welkom op het FJRijders forum :notworthy:
Als eerste wil ik opmerken dat je FJR met nog een 5 versnellingsbak niet van BJ 2016 zal zijn, de laatste FJR'S met 5 versnellingen zijn van BJ 2015 :sign13:
Wat wel kan natuurlijk is dat jij hem hebt aangekocht in 2016 maar het BJ zal van de jaren ervoor zijn :arrow: wat natuurlijk ook mee in de verkoopsprijs zijn parten zal spelen omdat die van U dan ook niet de laatste snufjes zal hebben tegenover de modellen die vanaf BJ 2016 op de markt zijn gebracht.
Wat betreft het berekenen van de waarde, dit hangt natuurlijk af van hoe je FJR er uiterlijk zal voorkomen en de hoeveelheid km's dat hij heeft, dan heb je de aankoopprijs waarvan je de BTW moet vanaf trekken en dan reken je ± €1500,00 per jaar dat je zal verliezen.
Dus als je FJR in zeer goede staat is met de km's die je hebt, ga je volgens mij ergens de prijs tussen de 9 en 10 duizend euro kunnen krijgen als je hem aan een dealer over laat, al is dit maar een gissing dat ik doe want het best kan je eens bij een dealer binnen gaan en hem voorstellen dat je een nieuwe wil aanschaffen maar ook je huidige wil overlaten, pas dan zal je een zekerheid hebben van wat je effectief zal krijgen !
Natuurlijk vraag jezelf zoveel je wil als je hem particulier verkoopt, en als je die prijs dan kunt krijgen, dan is het vlug meegenomen.
Bij deze wens ik je dan ook heel veel succes met de verkoop en natuurlijk heel veel geluk & plezier met de aankoop van een nieuwe FJR.

Sportieve groeten :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding

sevenfifty
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300A '18

Bericht door sevenfifty » 13 nov 2019 16:18

Hallo Cies,
Onze voorzitter heeft reeds een correcte uiteenzetting gegeven, waaraan in feite niet veel kan aan worden toegevoegd.
De overname prijs per dealer kan wel schelen, er zijn er bij die tevreden zijn met een kleine winstmarge, en er zijn er die er meer aan willen verdienen dan aan een nieuwe denk ik.
Als je dan terzijde de bedenking maakt dat de nieuwe grijze voor minder dan 17 000 in promotie worden verkocht dit jaar, is dit nefast voor de verkoop van een tweedehands veronderstel ik.
Ik persoonlijk denk indien je FJR in perfecte staat verkeert dat de overname rond de11 000 zal liggen.
En moest je gaan voor die zwarte, dewelke ik persoonlijk de mooiste van het laatste decennia vind, zou ik zeggen doen!

Met groetjes,

Sevenfifty

cies
50 cc
50 cc
Mijn motor is: FJR1300AE '15

Bericht door cies » 13 nov 2019 16:28

Amai, toffe bende precies. Bedankt voor de reacties. Mss moet ik wel eens met jullie gaan toeren.

grt
Cies

sevenfifty
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300A '18

Bericht door sevenfifty » 13 nov 2019 17:20

Da’s een goed gedacht!

fjrmarcel
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen

Bericht door fjrmarcel » 13 nov 2019 20:17

Da's altijd een goed gedacht om eens af te komen op één van onze evenementen, plezier verzekerd.
Groeten
Marcel
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten

FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300AS '16
Regio: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max » 14 nov 2019 00:02

@Cies ;)

Je bent meer dan welkom voor een kennismaking met onze FJRijders bende, voor ons is uiteraard motorrijden met daarbij lachen & plezier maken met gelijkgestemde een grote troef en als je je daar in kan vinden, dan zal je je hart vlug verloren zijn en jezelf aansluiten bij onze fantastische groep met hechte vrienden :wav: :headbang:

Spijtig genoeg hebben we dit jaar geen evenement meer waar we je kunnen op uitnodigen, maar als je ons forum regelmatig een bezoekje brengt en de topic over onze "Nieuwjaarsreceptie" die in januari doorgaat in de gaten houd, daar mag je jezelf dan voor inschrijven om de sfeer eens te komen opsnuiven van hoe het er bij ons aan toe gaat :arrow: bij deze is je uitnodiging al een feit :evil5: :occasion14:

Groetjes en hopelijk mogen we je in januari verwelkomen op onze "Nieuwjaarsreceptie" :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding

Plaats reactie