FJR's en Corsica.. ?

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Plaats reactie
Mac6
Status: Offline

FJR's en Corsica.. ?

Bericht door Mac6 »

Hallo de mannen (en vrouwen).

Na de supergeslaagde en droge!!! 3000 km in Schotland eerder dit jaar (end mei-begin juni) begint het al te kriebelen voor volgend jaar (opnieuw ergens mei-juni, 10 à14 dagen) bij mezelf , Sappig Connyn en ons geliefd alu-ros, natuurlijk. Ben oa al druk aan het lezen over Corsica. Heeft iemand van jullie daar al enige rijervaring opgedaan die kan gedeeld worden of weet van wat info op het net . Beste ferries, weetjes, do's en dont's, reisverlsagen etc...Alle info welkom.

Groeten , Mac6 !
mgh
75 cc
75 cc
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 feb 2009 22:06
Mijn motor is: FJR1300A '08
Regio: Antwerpen
Locatie: Mol
Status: Offline

Re: FJR's en Corsica.. ?

Bericht door mgh »

Zie een van de laatste nummers van het tijdschrift Motoren & Toerisme. Ik meen mij te herinneren een reisverslag over Corsica te hebben gelezen.
Heatingmann
1300 cc
1300 cc
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 jan 2009 21:46
Mijn motor is: Andere
Regio: Limburg
Locatie: HEUSDEN ZOLDER
Contacteer:
Status: Offline

Re: FJR's en Corsica.. ?

Bericht door Heatingmann »

@mac6
we hebben met twee fjr s al eens een weekje rondgetoerd in corsica ,in 2007, het mooiste deel bevindt zich in het noorden , daar kunt ge al eens wat gas geven maar de rest is niet zo snel af te leggen , we hebben corsica doorkruist van links naar rechts en van onder naar boven , hierbij kwamen we aan een gemiddelde snelheid van zowat 25 KM PER UUR , daaaaaar moet je zeker rekenig mee houden, en natuurlijk ook met de loslopende dieren onderweg zoals koeien, varkens , paarden en nog vanalles, ik zou het nog eens opnieuw willen doen , maar dan binnen een jaar of 10 , dan moeten die wegen toch stukker beter zijn.
ps. leven zoals god in frankrijk dat komt van daar , ik heb het zelf gezien.
groetjes
rij niet te snel !! want er is altijd wel iemand sneller!!
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2008
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: FJR's en Corsica.. ?

Bericht door johnny »

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 903a50d8b9" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga daar eens kijken staat een mooi reis verslag over Corsica
alderweireldt
Status: Offline

Re: FJR's en Corsica.. ?

Bericht door alderweireldt »

Dag Mac6,
wij waren er in 2003 (met een splinternieuwe (1000km)) FJR en in 2008 (met de 2e FJR) . 2 Totaal verschilende reizen, de eerste keer alleen met mijn madam ter gelegenheid van 25 jaar getrouwd... iets meer luxe qua overzet nachtboot met kajuit en aller derop en deraan en qua verblijf (hotel en pension (megaduur en de hoge prijs garandeerde geen hoge kwaliteit) een zomerse reis (mid juli tot eind juli) schitterend weer... bloedheet. Vorig jaar iets meer budgetreis (kamping (waarvan 2 schitterend gelegen) ook met madam en 2 kompanen. mid mei tot eind mei... volgens de boekjes DE periode om Corsica te bezoeken.... euh... wij hadden er bijna 10 dagen regen. Al bij al toch een mooie reis. Een aantal nieuwe wegen gedaan tov de vorige reis maar omdat ik de kop trok en mijn kompanen de mooiste plekjes wilde tonen. Toch een aantal "Must do's" hernomen. Ik heb van de laatste reis een pdf gemaakt met wat we gezien en gereden hebben. Mocht je die willen laat me je mailadres maar weten en ik stuur je hem graag toe. Van de eerste reis heb ik een dag na dag verslag gemaakt in word alsook een fotoverslag in pdf maar dat vind ik niet direct terug ik zoek het nog wel eventjes op mocht het je interesseren, ik hoor het wel. De ritten van de laatste reis heb ik in Microsoft autoroute mocht je ze willen voor Garmin dat zet ik ze graag om voor jou.
met vriendelijk groeten,
Erik

PS gewoon doen Corsica.....niet twijfelen..... gaan
Mac6
Status: Offline

Re: Corsica.. en Route Napoléon by Mac6

Bericht door Mac6 »

ja, ja .. ik leef nog !!!!.... maar nogal hektisch haha :D en er is soms nog tijd voor het alu ros (we maken er tijd voor). Allen bedankt voor jullie inbreng . Heb met deze een mooire rondrit gepland startende op 05 juni vanuit Marseille en terug op 18 juni in Nice met speedferry. Ga er dan nog een stukje Route Napoléon aanplakken 'Grasse-Grenoble' en dan via de Nationales en départementales naar huis (Poelkapelle). Maar zal eerst nog eens kijken voor een paar nieuwe banden voor ik vertrek . Na 8000 km zijn die Bridgestones nog vrij goed , maar mi niet goed genoeg meer voor deze lange rit op vaak toch slechte wegen . Ga die Dunlop's een testen , denk ik. Jammer van 09 mei, maar dan zit ik (weer eens) in buitenland . Het zal nog wel eens passen in 2010 (BBQ??). Groeten . Mac en Sappig Conijn ;) ;)
Plaats reactie