Alpen Alby-sur-chéran FRANKRIJK

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Plaats reactie
Dolf
Status: Offline

Alpen Alby-sur-chéran FRANKRIJK

Bericht door Dolf »

Beste vrienden,

Onze vierdaagse reis met enkele collega's (15-16-17- en 18/06) zit er weeral op. Zoals de titel het al laat uitschijnen was onze bestemming Frankrijk waarbij Alby-sur-Chéran een zeer goeie uitvalsbasis was.
De weergoden speelden ons wat parten met storende ingrediënten als regen, koud, nat, af en toe gekruid met wat rukwinden. Van bij mij thuis tot aan het hotel hebben we juist geteld 837,2 km afgelegd.
Onze tweede dag stonden volgende cols op het programma: Col de Champ-Laurent, Col du grand Cucheron, col du Galibier en Col du Glandon. Eens 's avonds terug in het hotel hadden wij 354,7 km op de teller, wat zeker niet slecht was.
De daaropvolgende dag stond de Col de L'iseran op het programma. En ja, we hadden toch nog wat geluk want deze col was voor het verkeer geopend op 15/06. Via de col du Marais, Col de la croix-fry, col des saisies, col de méraillet, val d'isére tot op de col de L'Iseran.
En daarboven was het frisjes, + 1°. Terug in het hotel hadden we die dag 413,4 km op de teller. Best wel veel, rekening houdend met de natte wegen, regenpak aan & uit en dergelijke meer. Al bij al is de reis zeer goed meegevallen wanneer we de mindere weersomstandigheden niet te nauw nemen. De zon kan immers niet altijd schijnen en dat er sneeuw op de cols ligt weten wij ondertussen allemaal.
Hier en daar lag er wel eens een steentje (sfeerbeeld) op de weg waarvoor je wat moest oppassen voor je banden maar alles is vrij vlotjes verlopen.
Op onze terugreis zijn we weer binnendoor gereden tot Epinal en van daar de autosnelweg op recht naar huis. Dit leverde 868,2 km op.
Ondertussen heb ik voor de geïnteresseerden een kleine kostenberekening gemaakt.

In totaal hebben wij in vier dagen 2473,5 km gereden.
Mijn FJR verbruikte welgeteld 143,50 liter benzine.
Onkosten hotel half pension op éénpersoonskamer: 167,52 €
Hierbij was de drank bij het eten en nadien in de bar reeds meegerekend.

Leden die graag wat meer inlichtingen wensen omtrent de ligging van het hotel alsook de reisroute van onze tweede en derde dag kunnen deze bij mij bekomen.
Stuur mij gerust een mailtje

Groetjes

Dolf
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Gebruikersavatar
witse
Moderator
Moderator
Berichten: 3056
Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
Mijn motor is: FJR1300AE '20
Regio: Antwerpen
Locatie: Waar ik binnen mag
Status: Offline

Re: Alpen Alby-sur-chéran FRANKRIJK

Bericht door witse »

Blijkbaar hing er veel mist in Frankrijk want ik zie ni veel van de foto's :mrgreen: :twisted: :lol:


Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
Dolf
Status: Offline

Re: Alpen Alby-sur-chéran FRANKRIJK

Bericht door Dolf »

effe geduld hé jongen ?
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1887
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Re: Alpen Alby-sur-chéran FRANKRIJK

Bericht door terdonkske »

@ Dolf ,

Zo te zien een hele mooie streek , prachtige fotos op die ene na waar zo nen rare opstaat , en ge bent nog vergeten de kostprijs bij te tellen van een setteke sloefkes , ich hé da direct gezien ... :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :mrgreen:

Grzt Patrik :D
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Plaats reactie