Dolomieten

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door FJR-Freak Max »

Amuseer jullie he mannen en maak er een fijne maar veilige reis van :wave01:
En.....als het mee zit komen we mekaar onderweg misschien wel ergens tegen :cheers: :thumbright:

See you on the road :smileinbox:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door fjrmarcel »

FJR-Freak Max schreef:See you on the road :smileinbox:
Max ge gaat er toch niet uit een vuilbak springen hé. :shock: :o :mrgreen: ;)
Nog een halfuurtje en ik ben er mee weg.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door fjrmarcel »

Jo demannen,
We zijn juist terug van de fantastische reis, het verslagje komt dezer dagen nog wel, alleen dit nog.
Indien den Johnny model staat voor de limburgers dan zijn het inderdaad wereldburgers.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Julle
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door Julle »

Welcome home mannen, we zijn benieuwd voor jullie reisverhaal

Julle
den boete
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door den boete »

Welkom thuis kapoentjes :lol: ik ben benieuwd naar jullie wedervaren.
FJbaRt
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door FJbaRt »

Welkom thuis :!: Laat het verslag en de foto's maar komen. :thumbright:
Onzen Johnny als model :scratch: :?: Ik wil zeker die foto's zien. :mrgreen:

Groetjes,

Bart
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2001
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door johnny »

fjrmarcel schreef:Jo demannen,
We zijn juist terug van de fantastische reis, het verslagje komt dezer dagen nog wel, alleen dit nog.
Indien den Johnny model staat voor de limburgers dan zijn het inderdaad wereldburgers.
Merci Marcel :crybaby2: :crybaby2: :D :D
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door fjrmarcel »

Reisverslag naar de Dolomieten : Johnny & Marcel
Dag1-6/09 zaterdag: Deze morgen rond 6u45 vertrokken richting Luik air de Bachon, waar we afgesproken hebben. Mijne maat staat mij reeds op te wachten. Na de begroeting en even bij te praten zijn we maar direct vertokken 8u30n niet na eerst onze tank op te vullen zodat de violen gelijk gestemd zijn. Het gaat via E42 – A60 – voor Bitburg verlaten we eindelijk de snelweg.
Via een deel van de Moezel duiken we de Vogezen in. Onze benzinemeters gaan naar reserve en we besluiten via de gps een station op te zoek, doch deze stuurt ons letterlijk het bos in ( noppes ) Het water valt ondertussen met bakken uit de hemel, eindelijk een benzinepomp waar we 23,65 L tanken. Om een uur of vier besluiten we toch maar te stoppen, hotel op gps gezocht, Auberge les Bagnelles in Sainte-Marie-Aux-Mines (bikershotel was ook te zien aan de prijs )

Dag 2-7/09 zondag : De gordijnen open en oef het is droog, rond 9u vertrokken over de Col De Bonhomme - Col de la schlucht- Grand Ballon. Voor Mulhouse de snelweg op tot voor Mullheim, dit om het drukke stadsverkeer te vermijden. In Feldberg even gestopt voor een snack, den Johnny wist dat ze daar lekkere worsten met een broodje verkochten. Het Zwarte woud ingereden, via Topnau – de Bodenzee gepasseerd. Overnachting gevonden in Oostenrijk, ( Walderstube in Alberschwende ) Volledige droge dag gehad en +/- 400km gefietst, we zijn reeds verder dan gepland.

DAG 3-8/09 maandag :Rond 9u vertrokken met 7° in de mist, maar rond 10u ging alles open. Vandaag zouden we ook de beruchte Stelvio aandoen. Het is een berg die heel wat behendigheid vraagt van de motorrijder. Veel verkeer, met heel scherpe haarspeldbochten (48) fietsers die van links naar rechts zwalpen, auto’s die bochten afsnijden en snelheid kan men er niet maken. Maar ééns moet men hem gedaan hebben want het is en blijft een prachtige berg met mooie vergezichten. Overnacht in hotel La Roccia- Ponte di Ligno, mooie hotel maar we zaten er maar alleen. Vandaag 280 km gefietst middag t° 24° . Met deze scherpe haarspeldbochten wist onze gps het ook niet meer, praktisch na iedere bocht kregen we de volgende melding, herberekenen – maak een U bocht scherp naar links of rechts …ik was blij dat we boven waren.
DAG 4-9/09 dinsdag: 14° bij de start open hemel en volop zon, meer moet dat niet zijn.
Passo del Tonalé- Gampingjoch – Jauhenpass – Pensenjoch – Saventina vallei en nog vele andere aangedaan, te veel om op te noemen. Voorbij Bolzano overnachting gevonden, Gasthof Kreuz in Ponte Nova, hier zouden we 2 dagen verblijven. Vandaag 250 km gefietst met een max T° van 30°

DAG 5-10/09 woensdag: Vandaag de volgende passen gedaan, Eggenthal – Pasodi Castolunga- Passon di Fidaia- Paso do Valparole- Passo di Gardena- Passo di Salla- Passo di Pordoi – Grodnertal en nog enkele kleinere passen. Samen een 250 km, ’s morgens 14° - Middag 28°.
Johnny was zo geconcentreerd op zijne gps ( of had hij honger ) dat we een slagerij binnenreden..
DAG 6: -11/09 donderdag 14° in de morgen bij vertrek, Terug mooie wegen weinig tot geen verkeer. We passeerden vervolgens Cortina d’Ampezzo – Passo di Giau – Coll Lucia – Passo di Cereda – Passo di Rolle om te stoppen in Cavalese in het bikerhotel La Stua. We werden er goed ontvangen en het eten was ook lekker. Hier zaten veel Duitsers, we kwamen ook in contact met enkele Australiërs, die hadden motors gaan huren in Milaan om hier enkele dagen te toeren, toffe gasten. Vandaag 400km gefietst bij middag T° van 29°

DAG 7-12/09 vrijdag: Cavalese – Iseo : vertrek T°14°
Vandaag verlaten we de Dolomieten en gaan via Passo di Mendola – Dimaro – Valle Rendena – Arco naar het Gardameer(29°). Daar zijn we een stukje gaan eten, de wolken werden steeds dikker en dikker het zag er niet goed uit . Toch maar vertrokken langs de Oost-zijde, halverwege stak er plots een enorm stormweer op, snel schuilen in een benzinestation. De wegen werden snel rivieren en we mochten van geluk spreken dat we op tijd gestopt zijn.
We besloten na een 30 tal minuten om door te rijden want in de verte zag het er goed uit.
Zo konden onze klederen drogen. Onze volgende stop maakten we in Iseo een het Lago d’Iseo
400km gefietst

DAG 8 13/09 zaterdag
We hadden een afspraak met Max en Bart voor een ontmoeting, maar als we onze route zouden volgen kwam daar niks van in huis. Zo dus de snelweg nemen +/- 200 km tot Ivrea.
Daarna de S26 gevolgd via Aosta naar de France grens Col du petit Saint Bernard. Twee dagen geleden had Annick nog gezegd dat ze sneeuw gaven in de Alpen, wij hadden er nog mee gelachen maar dat deden we nu niet meer. Boven op de Col du petit st.Bernard 0° (bij vertrek 15°) met bovendien een flinke sneeuwstorm, vlug enkele foto’s nemen en wegwezen was de boodschap. De Mount Blanck lag volledig in de wolken.
De volledige afdaling sneeuw en regen, en wij met onze zomerhandschoenen aan we moeten jullie dus niet vertellen dat we afgezien hebben. Beneden 3° en vlug een hotelletje gezocht en gevonden in het dorpje Seez. Hotel Relais des Villards was warm en gezellig goed gegeten en gedronken, de verwarming stond aan en een hete douche was meer dan welkom. 380km gefietst

DAG 9 14/09 zondag
Deze avond zouden we de vrienden zien. Bij het vertrek was het 3° via Beaufort – col des Saisies – col des Aravis – Grand-Bernard – Col de la Colombiére ( hier iets gegeten en ons opgewarmd, het was gans de rit 3° tot 5° ) – Cluses tot bij de vrienden, 15° buiten maar binnen heerlijk warm. We mochten deze avond genieten van hun gastvrijheid en hebben heel wat gelachen. Die avond werd er ook besloten o een dag langer te blijven en morgen samen een rit te plannen, iedereen was direct akkoord. 160km gefietst.

DAG 10 15/09 maandag 5°-18°
Een plaatselijke rit gedaan van 170km, halverwege begon mijne motor plots zwaar aan te voelen. Toen we iets gingen drinken wist Johnny mij te vertellen dat ik achteraan een platte band had. Voordat ik kon reageren waren Bart en Max al bezig met de herstelling uit te voeren, er zaten twee nagels in, op een heel korte tijdspanne herstelde het duo mijne band.
Mannen nogmaals dank hiervoor. Na het eten begon Johnny dan een stuk van zijn leven te vertellen, dat begon met alpenhoorn blazen met vliegende tanden, doedelzak spelen- en ook nog een duet met Sanne te zingen. Weinigen zullen ook weten dat Johnny nog gefietst heeft maar niet op een normaal veloke hoor, der was iets met het zadel en het stuur, maar eigenlijk allemaal te veel om op te noemen. Als ik daar aan terugdenk dan doen mijn lachspieren terug pijn.

DAG 11 16/09 dinsdag
Van bij de vrienden naar bruyere via Geneve – Mijoux – Pontalier – Belfort – Bruyeres.
Via de Jura naar de Vogezen. Mooie rustige banen met snelle bochten waar men goed kan op doorrijden, doch steeds weg van alle drukte en tussen de bossen. T° tussen 3° en 16°.
400km gefietst.

DAG 12 Laatste dag
Bruyeres – Rambervillers – Blumont – Metz de snelweg genomen tot huis +/- 500km
We zijn juist nog eens van de snelweg gegaan om een vettige friet te gaan eten.

Deze route is door Johnny uitgestippeld, het is een lastige weg met vele bergpassen en vele bochten. Een echte motorroute, zonder vooraf iets te plannen en zo zou ik ons verlof dan ook omschrijven, een echt motorverlof. Ik mag wel zeggen dat ik daar een vriend aan heb overgehouden, samen hebben we heel wat beleefd maar nooit is er een verkeerd woord gevallen. Maar of ik nog in september naar de Alpen ga ???????? wie weet

NB: Als u met Johnny ooit op verlof ga moet u in de tunnels niet verschieten, hij roept daar telkens iets tegen !!!!!!

Hier zijn de foto’s te bezichtigen: http://foto.zita.be/2818344166" onclick="window.open(this.href);return false;
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
FJbaRt
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door FJbaRt »

Gelezen, gezien en goedgekeurd. ;)
Prachtig verslag van een prachtige reis. Veel plaatsen die me bekend voorkomen.
Goed gedaan.

Groetjes,

Bart
Gebruikersavatar
Jopet
500 cc
500 cc
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:25
Mijn motor is: Andere
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Brugge St-Kruis
Contacteer:
Status: Offline

Re: Dolomieten

Bericht door Jopet »

Mooi verslag en mooie foto's Marcel, een mens zou direct goesting hebben om weer op de moto te springen en er geen te rijden.
Na het nog eens zien van de foto's van de Stelvio weet ik nu zeker dat ik deze col op mijn voorkeurslijstje zet om volgend jaar te berijden...
Groetjes,
Jo
RD50 - MT50 - RD125 - RD500 - CBR1000 - DL1000 V-Strom - FJR 1300 AS - KTM 1190 Adventure
Plaats reactie