FJR's @ Alps 2008

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door FJR-Freak Max »

Aan de Alpenrijders :razz:

Ik wens jullie een fantastische reis toe, geniet van elke meter dat jullie er zullen zijn, neem de bochten op een doordachte manier zodat jullie met z'n allen weer veilig kunnen weerkeren naar hier :D :D :D :thumbright:
Véél plezier en tot hoors he mannen :headbang:

Groetjes en tot binnen enkele dagen met mooie reisverhalen :idea:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
droopy
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door droopy »

En, terug thuis na een 3000 kilometer lange rit @ Alps 2008 ! :o

Gewoonweg super, prachtige organisatie van onze reisorganisator TomH(askoek) waarvoor onze dank ! :D
Eveneens niet te vergeten supergoed gezelschap ( Snorry & MisterX ). :D

Elke rit is meer dan onvergetelijk, verschillende mooie cols aangedaan, mooie plaatjes geschoten, prachtige hotels, lekker eten, enz…. . het heeft zeker mijn verwachtingen overtroffen !

De weergoden waren ons bijzonder goed gezind, we zijn allen een tintje bruiner geworden en in de late namiddag zorgde enkele malen een stevig buitje voor wat afkoeling.

En braaf zijn we zoals altijd, zo hebben we enkele flitscamera’s gecontroleerd op hun werking :idea: en ze functioneerden nog ook :cry: , aan de grensovergang van Italië zijn we zelfs zo braaf geweest dat de carabinieri nog steeds op zoek naar 4 Belgen op een FJR ! :twisted:

Voor het overige kunnen we enkele versleten banden melden, er waren zelfs lekke banden : Mister X was eerst aan de beurt en daarna op de meest moeilijkste plaats midden in zo’n pas op een anderhalvemeterbredealpenweg voelde ik mijn achterband eveneens leeglopen. Met wat deskundige help van onze reisorganisator was natuurlijk alles zo in orde gebracht.

U mag me geloven, wij hebben ons geamuseerd !

Droopy
buske1300
50 cc
50 cc
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:10
Mijn motor is: Andere
Regio: Vlaams-Brabant
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door buske1300 »

Aah, blij dat jullie allemaal veilig terug thuis zijn :cool: En dan nu de foto'sssssss :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jopet
500 cc
500 cc
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:25
Mijn motor is: Andere
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Brugge St-Kruis
Contacteer:
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door Jopet »

Tof dat jullie het zo goed gesteld hebben, ik vreesde een beetje voor het weer voor jullie maar blijkbaar viel het zeer goed mee :cool: .

Begin augustus ga ik ook een dikke week de Alpen onveilig maken, misschien kan Snorry jullie routes eens doormailen, dan kan ik ze thuis eens bekijken en misschien ook gebruiken.

Kan ik ook even jullie identiteitsgegevens krijgen, als ik dan door de Carabinieri staande word gehouden dan zeg ik, laat mij gaan en ik bezorg U de identiteit van de 4 meest gezochte FJRijders..... :twisted:

groetjes,
Jo
RD50 - MT50 - RD125 - RD500 - CBR1000 - DL1000 V-Strom - FJR 1300 AS - KTM 1190 Adventure
Gebruikersavatar
witse
Moderator
Moderator
Berichten: 3056
Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
Mijn motor is: FJR1300AE '20
Regio: Antwerpen
Locatie: Waar ik binnen mag
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door witse »

Jullie zijn alle 4 heelhuids thuis geraakt zonder echte problemen onderweg en met goed weer , dat is het bijzonderste . We zitten vol ongeduld op de foto's te wachten . Ik hoop dat ik volgend jaar misschien ook eens mee kan rijden :cool: .


Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
TOMH
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door TOMH »

FJR's @ Alps 2008

zondag 8 juni

... 7h20 aankomst op het verzamelpunt. Luc en Bert zijn er al, nog even wachten op mister X.
Van Bert krijgen we direct allemaal 2 stickers opgekleefd :thumbright: , waardoor we elkaar van ver kunnen herkennen, waarvoor dank. éénmaal kompleet vertrekken we richting Luxemburg(1,32€/liter),om dan vanaf Metz binnendoor de Voghezen in te duiken.

maandag 9 juni

Na een welverdiende nachtrust en een lekker ontbijt rijden we onze laatste col der Voghezen over om dan koers te zetten naar Zwitserland(1,17€-1,32€/liter). Oei! :( de Sustenpass is dicht, dan maar de Grimselpass en Furkapass tot aan het volgende hotel in Andermatt.

dinsdag 10 juni

Nog eens de Furkapass, maar in tegenovergestelde richting :D ,daarna de Rhone-vallei door naar de "col de Grand St. Bernard" die er in de afdaling niet te best bij lag.Via een stukje Italië terug Frankrijk binnen over de kleine St. Bernard. Dan komen we plots een bord tegen "col D'Ireran" fermé. Even het volgende hotel bellen, want nu moeten we toch een flinke lus maken. :o

woendag 11 juni

We gaan al meteen de "Mont Cenis" over, waar aan de Italiaanse kant wegwerkzaamheden zijn, normaal was de weg dicht, maar we hebben daar het één en het ander aangepast, zodanig dat we niet nog eens hoefden terug te keren.
Tot groote vreugde van één enkele Italiaan :angry4: :cussing: .

donderdag 12 juni

Bert had al een tijdje een bult op zijn arm, en mister x wilde het vandaag ook eens wat rustiger aan doen. Luc en ik rijden een stuk "Route de Napoléon" naar Gap om vandaar langs een mooi groot meer over "col de Vars" en "col d'Izoard" eens binnen te wippen bij Frank en Petra in hun hotel :thumbright: .

vrijdag 13 juni

Binnendoor vanuit Grenoble langs Chambéry,Annecy,Jura-gebergte naar ons laatste hotel in de "Loue"-vallei (Besançon).

zaterdag 14 juni

Helaas de laatste dag :cry: we rijden langs nationale wegen terug naar Luxemburg,waar we afscheid nemen van Bert, die korter naar huis kan over Luik. :wave01:
Luc, mister X en ondergetekende rijden door naar Waver, waar we nog éénen drinken op een onvergetelijke,bochtenrijke,incidentvrijie,3300km.-lange,prachtige,mooie reis in goed gezelschap...

mooi foto's:
http://foto.zita.be/0733924235" onclick="window.open(this.href);return false;

TOMHas koek :razz:
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door fjrmarcel »

Hallo Tom,
Mooie foto's van een prachtige reis het ziet er echt verleidelijk uit.
Snorry is heel fotogeniek vooral met zijn tweelingbroer. :mrgreen: :mrgreen: :shock: ;)
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Gebruikersavatar
flitser
125 cc
125 cc
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mar 2008 17:40
Mijn motor is: FJR1300A '05
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Dendermonde
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door flitser »

Mannen heel leuk te lezen dat jullie een prachtige week hebben gehad in de Alpen :thumbleft:
Dit is weer iets om nooit meer te vergeten alleen jammer dat het altijd zo vlug voorbij is :(

Groetjes Flitser
Gebruikersavatar
Snorry
1300 cc
1300 cc
Berichten: 594
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:12
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door Snorry »

Ook Snorry is na 3200km terug thuis van zijn reisje doorheen de Alpen. Onze TomHaskoek heeft dat weeral schitterend in elkaar gestoken :thumbright: Elke dag mooi weer met plaatselijk een 'kleine' bui, kwestie dat de banden niet oververhit geraakten :mrgreen: . Alles zat prima in elkaar,goed gezeldschap, leuke baantjes, zeker voor herhaling vatbaar :headbang: . Misschien keren we dan niet meer terug :D :D

Onder het moto reizen om te leren.......ik weet nu wat een 'lokal loco' is. :!: :lol: :mrgreen:

Nog even een mythe uit de wereld helpen...Zwitserland is helemaal niet duur (meer). De benzine is er zelfs goedkoper dan in Luxemburg, prima onderhouden wegen, gastvrijheid, hotel...... ***** ;)

Oh ja, Het Garmin navigatiesysteem is er voor als 'TOMtom' het noorden kwijt is :lol: of is het omgekeerd :?:

@ Bert,
Bedankt voor de mooie stickers.

@ TomH
:notworthy:

Aan alle deelnemers, hartelijk dank voor het aangename gezeldschap en wellicht tot volgend jaar.

Om te eindigen nog enkele sfeerbeelden... :computer: ....kwijl :razz: ...Foto's te bekijken op volgende link:

http://foto.zita.be/7731914115" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg, ;)
Snorry
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
Gebruikersavatar
Jopet
500 cc
500 cc
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:25
Mijn motor is: Andere
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Brugge St-Kruis
Contacteer:
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door Jopet »

Mooie foto's mannen, 1 foto viel mij eigenlijk bijzonder op en dat was die die al rijdend getrokken was (veilig is een andere kwestie) en dat je een collega fjrijder in de spiegel zag, dat vond ik wel special :thumbright: .
groetjes,
Jo
RD50 - MT50 - RD125 - RD500 - CBR1000 - DL1000 V-Strom - FJR 1300 AS - KTM 1190 Adventure
Plaats reactie