FJR's @ Alps 2008

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
TOMH
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door TOMH »

BELANGERIJK !!

@ deelnemers;

In Switserland (en Oostenrijk) is een "verbandtasje"(DIN 13167) verplicht aan boord van de motorfiets
te verkrijgen bij RAD o.a.
meer info http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtop ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
tot zondag! <07h30

mvg,
TOMHas koek :razz:
Copantwerp
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door Copantwerp »

misschien een tip bij U lokale aphoteker zijn ze ook te verkrijgen , en goedkoper (zit in een buideltasje) ;)
koekenbakker
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door koekenbakker »

moet dat specifiek dat type zijn ( din 1367) 't is maar dat ik er al eentje in de moto zitten heb, maar dat is ondertussen al een jaar of 7 oud, maar nog nooit gebruikt :?: ;)
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door pnobels »

Berichtje van iemand die nu in Alpen zit en even internet heeft... Ik weet niet wat voor weersvooruitzichten er volgende week zijn, maar zorg zeker voor voldoende handschoenen en een regenjas/broek... Zowat iedere dag spenderen we drie uur in de regen... Ik heb konstant twee paar handschoenen die liggen te drogen... Boven de 1500m zie je meestal geen 20 meter voor je uit... Zo was het op Col de Madeleine, Col de Croix De Fer etc... Col de l'Iseran, Galibrier zijn dicht... :cry: Sint Bernard (naar Italie is open)... De 'route des grandes alpes' is dus geen mogelijkheid... Ook al hagel gehad btw...

Aanrader : vanuit La Chambre de Col du Glandon. Wedden dat het laatste stukje zijkant van je banden gebruikt wordt...?

O ja, kontroleer ook je vizier... Het mijne is net nu kapot gegaan, en ik heb nog geen enkele dealer van Airoh op mijn route gevonden... Ducktape doet hier zijn werk... :mrgreen:
TOMH
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door TOMH »

:? OEI :!: jammer voor voor jou pnobels, hopelijk slaat het weer rap om.

TOMHas koek :razz:
janeman
75 cc
75 cc
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mar 2008 08:01
Mijn motor is: FJR1300A '07
Regio: Limburg
Locatie: Herk-De-Stad
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door janeman »

Ik ben pas terug van de alpen
hopelijk hebben jullie meer geluk met de cols, er waren er nog verschillende gesloten als het niet door werke was was er de sneeuw.Op de col D'isere lag naar verluid nog 11M sneeuw :shock:
Het weer viel relatief goed mee.
op deze link http://www.alpen-journal.de/alpenpaesse.html" onclick="window.open(this.href);return false; vind je bijkomende info over de passen je je al dan niet nemen.
Alleszins veel succes janeman
TOMH
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door TOMH »

Thanks janeman :thumbright:

@ deelnemers;

volgens die website zijn momenteel 3 bergpassen "gespert" die we volgende week nodig hebben.
duimen maar dat het weer rap veranderd
in noodgeval kunnen we ze alle 3 ontwijken, maar liever niet.

TOMHas koek :razz:
den boete
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door den boete »

TOMH schreef:BELANGERIJK !!

@ deelnemers;

In Switserland (en Oostenrijk) is een "verbandtasje"(DIN 13167) verplicht aan boord van de motorfiets

mvg,
TOMHas koek :razz:
Deze week in de reclame bij warenhuis Lidl.
Gebruikersavatar
Snorry
1300 cc
1300 cc
Berichten: 594
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:12
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door Snorry »

Alles staat klaar om binnen enkel uren te vertrekken. :cool:
FJR gewassen, geschoren en nieuwe sloefkes...... :mrgreen:
Vanaf morgen......bochtjes 'PIKKEN'.......moar gene bang, ik zal ze allemaal terug geven :mrgreen:

Doeiiiiiiiiiiii, :lol:
Snorry
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
FJbaRt
Status: Offline

Re: FJR's @ Alps 2008

Bericht door FJbaRt »

Goeie reis allemaal en hou het vooral veilig. Ik hoop dat de weergoden jullie gunstig gezind zijn. ;)
Geniet ervan :!:

Groetjes,

Bart
Plaats reactie