Met de FJR door Kent en East Sussex

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
nxt8generation
Status: Offline

Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door nxt8generation »

Hoi,

Enkele weken terug ben ik met de vriendin voor 4 dagen gaan toeren in Engeland, Kent en East Sussex om correct te zijn. Hieronder wou ik graag een soort van verslag meegeven aan jullie.
Laat maar weten als er opmerkingen zijn.


Dag 1 verliep tot aan de overzet in Dunkerque zeer vlot, mooi weer met slechts enkele druppels regen bij de aankomst aan de terminal. Wanneer we op de boot geïnstalleerd waren keerde het weer zich om en begon het te regen, niet hard maar veel... De rit van Dover tot aan ons hotel viel qua afstand goed mee maar door de regen viel dit enorm tegen. We verbleven in "The Playden Oasts Inn" te Rye, een uniek gebouw welke vroeger werd gebruikt om er hop in te drogen. Eenmaal daar aangekomen kon ik het water uit mijn handschoenen halen, nog nooit zo nat geweest. Voor alles een eerste keer dus, we mochten onze kleren en laten drogen in het restaurant van het hotel en ondertussen de avond doorgebracht ter plaatse aan de bar en met een heerlijke "steak and ale pie".

Dag 2 begon wat grijs maar de zon kwam er al snel door, heerlijk! Deze dag was bedoeld om tot aan Brighton te rijden via Seven Sisters, de kustlijn te volgen dus. De terugweg ging via het binnenland langs Battle terug naar het hotel. Als ik over het eerste deel van de rit denk zou je toch best de kustlijn vermijden tenzij voor de punten die je er wil zien natuurlijk maar om er heen te geraken ga je best via het binnenland, veel te veel verkeer daar langsheen de kust...

Dag 3 bestond er uit om tot aan Kingsgate Bay te rijden, ook witte kalkrotsen maar minder gekend als Seven Sisters of White Cliffs of Dover. Minder bekend maar zeker niet minder mooi! Van daar uit ging de rit naar Canterbury voor een bezoek aan het oude centrum en wat geslenter in de middeleeuwse straten. Nog vlug even omrijden via Chilham om zo via Fairfield terug naar ons verblijf te rijden, reden van de "omweg" via Fairfield was omwille van de kerk "St. Thomas a Becket Fairfield Church" welke helemaal alleen in een veld staat tussen de schapen.

Dag 4 en jammer genoeg ook de laatste dag bestond er uit om Rye te bezoeken en de prachtige tuinen van Great Dixter. Jammer genoeg ging dit te snel voorbij en moesten we al snel vertrekken naar Dover voor de overzet, die uiteindelijk 1u vertraging had...

Kortom een zeer toffe reis gehad met een totaal van 854km, rustig aan omdat de vriendin voor de eerste keer mee toerde. En o wat was het leuk! foto's en de films in de volgende post! Veel credit voor het hotel en het personeel welke steeds paraat stond voor je vragen of zelfs om je doorweekte kleren te laten drogen in hun restaurant.
nxt8generation
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door nxt8generation »

Enkele foto's
Afbeelding
Selfie tijdens het wachten op de boot van Dunkerque naar Dover

Afbeelding
Onze kleren ten droge in het hotel

Afbeelding
Seven Sisters, een beter plaats voor een picknick bestaat niet denk ik...

Afbeelding
Ons verblijf, The Playden Oasts Inn

Afbeelding
Great Dixter Gardens

Meer foto's zijn te vinden op mijn website http://www.nextgenerationphoto.be


GoPro films
- dag 2: https://www.youtube.com/watch?v=WJRv2kclmYY
- dag 3: https://www.youtube.com/watch?v=jnQRV2wJ0uQ
- dag 4: https://www.youtube.com/watch?v=mJ64xMqtvvQ
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door StefaanH »

Magnifiek !!
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
Gebruikersavatar
witse
Moderator
Moderator
Berichten: 3056
Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
Mijn motor is: FJR1300AE '20
Regio: Antwerpen
Locatie: Waar ik binnen mag
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door witse »

Prachtig verslag en mooie filmpjes , altijd prettig om zoiets te lezen en te kunnen zien .
Bedankt om dit hier met ons te willen delen :thumbleft:

Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2001
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door johnny »

Heel mooi maar dat links rijden amaai niks voor mij
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door FJR-Freak Max »

@nxt8generation

Prachtig verslag met bijhorende foto's en filmpjes makker :thumbleft:
Zoiets zien we hier graag gepost worden, is altijd goeie informatie voor iemand die dit ook eens wil uitproberen :downtown:

Groetjes :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
nxt8generation
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door nxt8generation »

Bedankt voor de reacties allen! Ik zal ook eens de routes delen met jullie ;)
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door StefaanH »

Dankuwel :thumbleft:
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
nxt8generation
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door nxt8generation »

StefaanH schreef:Dankuwel :thumbleft:
Met plezier!
Plaats reactie