Tripke naar de eifel

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Plaats reactie
divvy
Status: Offline

Tripke naar de eifel

Bericht door divvy »

Afgelopen week zijn we een toerke door de eifel gaan maken. We zijn gaan kamperen (voor de eerste keer) in de buurt van Daun bij (Biker-Treff) en dat is ons prima bevallen. Gratis kamperen, enkel het ontbijt moet betaald worden.
Een paar sfeerbeeldjes:

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Lekker rustige kampeerplaats aan een kabbelend beekske waar alleen motoren op mogen komen, geen auto's,
caravans en campers dus.:headbang:

Ons eerste ritje was van Daun naar Cochem, een oud stadje in de vallei van de Moezel. Helaas was de lens nog niet helemaal dampvrij bij de eerste foto blijkbaar... :oops:
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Na een terraske gedaan te hebben zijn we dan via de Moezelvallei en leuke slingerende binnendoorweggetjes (met stijgingspercentages van soms 18 tot 20% :o ) naar het vliegtuigmuseum te Hermeskeil gebrommerd. Hier ook weer voor de liefhebbers wat fotokes genomen.

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

De tweede dag was de bedoeling de Nordschleiffe (Nürburgring) eens te gaan doen, maar helaas was het circuit (21 km) gesloten (afgehuurd) door een hoop koekenblikken (maar dan wel rappe) dus zijn we doorgereden naar Echternach.

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
De derde dag zijn we via Cochem de Moezel weer overgereden richting de Rijn, waar we St. Goar bezochten en Burg Rheinfels.

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Verder nog een paar sfeerbeeldjes van 1500 km rondtoeren in de Vulkaneifel. :mrgreen:

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Helaas geen aktiefoto's, meer culturele... :shock: Het was wel af en toe erg warm dus afkoelen af en toe was een noodzaak :occasion14:
Maar het is een erg fijne week geweest, met mooi weer, op een stortbui zaterdag op zondag na... wat de pret niet kon bederven.
Ik weet niet of de Bikertreff bekend is bij jullie, het zou me verbazen van niet, maar wij gaan er zeker terug. Er komen daar ook veel Vlamingen en de obligate Nederlanders, maar 't was heel gezellig.
Vakantiegroetjes, Divvy.
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: Tripke naar de eifel

Bericht door pnobels »

Ziet er idd héééééél mooi uit...
Julle
Status: Offline

Re: Tripke naar de eifel

Bericht door Julle »

Mooie reis, prachtige foto's

Julle
Lucvh
Status: Offline

Re: Tripke naar de eifel

Bericht door Lucvh »

Inderdaad mooie streek om daar rond te bollen. Waren daar weekend eind juli.
Op zaterdag ook een plensbui over ons heen gekregen, en dit met het nodige klank en lichtspel.
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Groetjes Luc

Ps: zal nog eens terugmoeten naar dat vliegtuigmuseum :D. En als ik daar geweest ben vindt ik wel een ander excuus om terug naar de Eifel te bollen. ;)
Gebruikersavatar
Jopet
500 cc
500 cc
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:25
Mijn motor is: Andere
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Brugge St-Kruis
Contacteer:
Status: Offline

Re: Tripke naar de eifel

Bericht door Jopet »

Hoi Luc,
Het zag er allemaal zeer tof uit, dit is ook een beetje mijn manier van reizen, het is hem niet enkel te doen om zoveel mogelijk bochtjes en zo te doen maar ik stop ook graag eens om te genieten van het uitzicht en eventueel iets te bezichtigen.
Morgen vertrekken we voor een 10 tal dagen naar de Alpen en mijn uitgestippelde dagritten ter plaatse zijn tussen de 150 en 300km, kwestie van toch wat tijd te nemen om te genieten...
Groetjes,
Jopet
RD50 - MT50 - RD125 - RD500 - CBR1000 - DL1000 V-Strom - FJR 1300 AS - KTM 1190 Adventure
Lucvh
Status: Offline

Re: Tripke naar de eifel

Bericht door Lucvh »

@ Jopet

Ah, de Alpen,

man, man, prachtig.

Twee jaar op rij daarhinds geweest :D :D :D
Als je in de buurt komt, zeker Col de la Bonnete op uw route meenemen.( nu bekent van de Tour de France)
Kan je ook eens stoefen dat je op de hooste berijdbare col in Europo gedaan hebt ;) ;) ;)
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Groetjes Luc
Gebruikersavatar
Jopet
500 cc
500 cc
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:25
Mijn motor is: Andere
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Brugge St-Kruis
Contacteer:
Status: Offline

Re: Tripke naar de eifel

Bericht door Jopet »

Lucvh schreef: Ah, de Alpen,

zeker Col de la Bonnete op uw route meenemen.
Hoi Luc,
Ik heb inderdaad o.a. een ritje gepland met de Col de la Bonette en dit in de 2 richtingen :cool: ,
dit jaar doe ik de Franse kant, ter hoogte van Grenoble en zo naar het zuiden :D .
Ik zal in ieder geval eens terug in België een klein verslagje met foto's posten ;)
Groetjes,
jopet
RD50 - MT50 - RD125 - RD500 - CBR1000 - DL1000 V-Strom - FJR 1300 AS - KTM 1190 Adventure
Plaats reactie