reis naar Dordogne

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Plaats reactie
FJbaRt
Status: Offline

reis naar Dordogne

Bericht door FJbaRt »

Beste vrienden,

Ik ben er vorige week samen met enkele vrienden even tussenuit geknepen. We zijn voor een weekje richting Dordogne getrokken.
Vorige week maandag zijn we vanuit Poperinge vertrokken en zijn we tot net voorbij Poitiers gereden. Vooral km's gebold op de autosnelweg. Tegen de middag vielen de eerste druppels en we hebben toch enkele uren in de regen gereden. Gelukkig scheen het zonnetje weer toen we op onze eerste bestemming aankwamen.
Dag twee begon opnieuw in de regen, maar na een uurtje klaarde het op. In de voormiddag hebben we Oradour-sur-Glane bezocht. Dat is het dorpje waar de Duitsers op 10/06/44 de bevolking hebben uitgemoord.
Dat moet je echt eens bezoeken als je in de buurt bent. Een wandeling door het vernietigde dorp laat echt wel een onvergetelijke indruk na.
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Na de stop in Oradour-sur-Glane zijn we via prachtige wegen doorgereden naar Padirac, waar we twee nachten doorgebracht hebben in hotel 'La Charmille'. Dit klein hotel (10 kamers) wordt uitgebaat door 2 vlamingen die vroeger een restaurant hadden in Roeselare. Het is een echte aanrader. Je wordt er goed ontvangen en de keuken is er echt uitstekend. De uitbaters zorgen er ook voor de nodige ambiance.
http://www.lacharmille.info/nl/lacharmille.php
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
De streek zelf is prachtig en biedt alles wat een motorrijder wensen kan. Lange en korte bochten, stijgen en dalen, mooie dorpjes en steden, zoals Rocamadour, St Cirq Lapopie, Sarlat-la-Canéda, La-Rocque-Gageac, Colonges-la-Rouge, enz... Stuk voor stuk een bezoek meer dan waard. De wegen zijn er uitstekend en je kan er eindeloos blijven bollen zonder last van overvloedig verkeer, flitspalen en verkeersdrempels. Een echte verademing.
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Op de terugweg naar huis hebben we ons nog over de Seine laten varen om daarna langs de kanaalkust richting ons Belgenlandje te rijden.
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Het zit er jammer genoeg weeral op. Ik begin nu al uit te kijken naar Sauerland. ;)
Ik kan de Dordogne en omstreken aan iedereen aanraden. Dit is volgens mij één van de mooiste regio's van Frankrijk. Het is er rustig en de streek heeft toch enorm veel te bieden, zowel wat betreft motorrijden als wat betreft bezienswaardigheden. Ook de gastronomie is een topper.
Ik ga er zeker nog terug. ;)

Groetjes,

Bart
Gebruikersavatar
Snorry
1300 cc
1300 cc
Berichten: 594
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:12
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: reis naar Dordogne

Bericht door Snorry »

Mooi verslagje Bart :shock: Ik sta al te popelen om binnen een 4tal weken te vertrekken sé. :lol:

Mvg, ;)
Snorry
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
Gebruikersavatar
yamaha
250 cc
250 cc
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:58
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Tielt (België)
Contacteer:
Status: Offline

Re: reis naar Dordogne

Bericht door yamaha »

Inderdaad Bart, die streek is zeker een aanrader. Zelf bezocht in 2003.
Oradour enkele jaren daarvoor bezocht in de gietende regen, binnen enkele weken houden we er opnieuw halt
tijdens de heenrit naar de Pyreneeën.
Laatst gewijzigd door yamaha op 17 jun 2009 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sabien & Luc

Afbeelding
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: reis naar Dordogne

Bericht door pnobels »

Ik heb nu al heel wat stukken van Frankrijk gedaan en eerlijk gezegd, zowat alles wat onder Lyon ligt is zeer de moeite waard... Is het nu Dordogne, Cévennes, Provence, ... Top! In September ga ik nog eens naar de Ventoux... :D
Eddy K
250 cc
250 cc
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 nov 2008 12:27
Mijn motor is: FJR1300A '09
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Zoutleeuw
Status: Offline

Re: reis naar Dordogne

Bericht door Eddy K »

2006 waren wij ook in de Dordogne, http://www.motocamp.com" onclick="window.open(this.href);return false; is inderdaad een zeer mooie streek met tal van bezienswaardigheden. Wij waren bij een apentuin http://www.la-foret-des-singes.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar voor mij het mooist was de roofvogelshow in Rocamadour. http://www.rocherdesaigles.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor wie graag roofvogels ziet, dit is naar't schijnt de grootste van Europa. ik ga er misschien ooit nog wel eens naartoe :lol:

grtjs
Proud to be a Biker
incognito
250 cc
250 cc
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2008 06:50
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Borgerhout
Status: Offline

Re: reis naar Dordogne

Bericht door incognito »

Bart,

Dordogne is heel mooi regio die buiten de zomervakantie nog best te doen is.
In 1980 heb ik voor de eerste keer deze met de kajak gedaan.Daar dit voor herhaling vatbaar was in 1988 terug.
Dan in 2000 met de moto,dat was voor mij een volledige afknapper,verschrikkelijk druk met alle ongemakken die erbij horen.
Dit geld niet alleen voor de Dordogne,ben in mei 10 dagen naar de jura,vercor,doubs en de vogezen geweest.Prachtig buiten het seizoen,dan weet je pas wat ontspannen is.

________________________________________________________________

i don't need sex, the gouverment fucks me evry day
i don't need face book,i've got real friends
Plaats reactie