Opgelet in Spanje !?!

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edje
Clublid
Clublid
Berichten: 362
Lid geworden op: 04 mar 2008 17:40
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Antwerpen
Locatie: Hoevenen
Status: Offline

Opgelet in Spanje !?!

Bericht door edje »

Voor wat het waard is...

Bericht van TOURING:

Criminele bende in Spanje
Onze Spaanse zusterclub waarschuwt motorrijders op de Spaanse wegen !

De Spaanse nationale politie waarschuwt weggebruikers, meer bepaald de motorrijders, over een internationale criminele bende die motorrijders berooft op delen van de AP7-autosnelweg.
Er werden reeds enkele leden van de bende gearresteerd, maar desalniettemin is de bende nog niet helemaal opgerold en dus nog altijd actief.
De manier waarop ze tewerk gaan is de volgende : wanneer motorrijders stoppen om te tanken, worden de banden beschadigd. Vervolgens worden de motorrijders gevolgd tot wanneer ze stoppen met een platte band om hen vervolgens van hun motor te beroven.


Grtjs
:razz: :razz: :razz:
FJR 1300 Tech Graphite
Fandango
Status: Offline

Re: Opgelet in Spanje !?!

Bericht door Fandango »

Ni echt slim hé, inplaats van de motor te roven na het voltanken, dan hebben ze ne volle naftbak en gave banden! :D
Dolf
Status: Offline

Re: Opgelet in Spanje !?!

Bericht door Dolf »

Gebeurt ook wanneer je met de auto bent en blijf vooral waakzaam wanneer je aan de péages komt.
Het kan gebeuren dat er iemand aan deze péages naast je auto loopt en lichtjes tegen de zijkant van je band trapt. Op zich niet zo erg, ware het niet dat die voetballer met een zeer scherpe fijne pin op zijn schoentip rondloopt. Dit resulteert in het feit dat je na enkele kilometers rijden lekke band hebt. Die schoellies blijven je achtervolgen tot je je voertuig aan de kant zet. Ze stoppen achter U met drie an vier man en doen zich zeer hulpvaardig voor. Enkele(n) houden je bezig en ondertussen zit één van hen al in je auto en beroofd je van allerlei kostbaars (geld, gsm, gps en dergelijke. Wanneer het reservewiel geplaatst is zijn ze vliegensvlug weg. Even nadien stel je dan vast wat er is gebeurd.

Een andere mogelijkheid die ikzelf heb meegemaakt: Je wordt op de autosnelweg ingehaald door een zware persnenauto. De inzittende rechts vooraan of rechts achteraan doet wanneer ze naast U komen gereden teken naar je linker achterband. Als ze vooraan moesten teken doen zou het je opvallen aan je stuurgedrag. Wanneer je durft te stoppen op een pechstrook en die zal er wel aanwezig zijn, herhaald zich hetzelfde als hierboven beschreven.

Goeie raad : Wanneer je niets voelt aan je wagen blijf gewoon doorrijden en versnel eventueel. Je zult zien, de eerstvolgende afrit ben je ze kwijt op één af ander klaverblad en keren ze een eind terug om een volgend slachtoffer te zoeken. Vooral de streek rond Barcelona is er gekend voor.

Dolf
den boete
Status: Offline

Re: Opgelet in Spanje !?!

Bericht door den boete »

Je moet voor die dingen niet tot in Spanje rijden.
Ik ging in Lokeren tanken met koekenblik, net toen ik uitstapte stopte er een auto met 4 potige noordafrikanen, ze stapten alle vier uit en kwamen met dreigende houding recht op me af.
Ik heb gedaan alsof ik net gedaan heb met tanken en ben een eind verderop aan de volgende pomp gestopt.
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2008
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: Opgelet in Spanje !?!

Bericht door johnny »

den boete schreef:Je moet voor die dingen niet tot in Spanje rijden.
Ik ging in Lokeren tanken met koekenblik, net toen ik uitstapte stopte er een auto met 4 potige noordafrikanen, ze stapten alle vier uit en kwamen met dreigende houding recht op me af.
Ik heb gedaan alsof ik net gedaan heb met tanken en ben een eind verderop aan de volgende pomp gestopt.
Zo nen beer gelijk gij :mrgreen:
den boete
Status: Offline

Re: Opgelet in Spanje !?!

Bericht door den boete »

johnny schreef:
den boete schreef:Je moet voor die dingen niet tot in Spanje rijden.
Ik ging in Lokeren tanken met koekenblik, net toen ik uitstapte stopte er een auto met 4 potige noordafrikanen, ze stapten alle vier uit en kwamen met dreigende houding recht op me af.
Ik heb gedaan alsof ik net gedaan heb met tanken en ben een eind verderop aan de volgende pomp gestopt.
Zo nen beer gelijk gij :mrgreen:
Ne Koalabeer :mrgreen:
Plaats reactie