MyTracks.me

Heb je een leuke route, gps of gewoon via info, plaats ze hier.
den boete
Status: Offline

MyTracks.me

Bericht door den boete »

Hey folks,

Deze week heb ik een website ontdekt die de tracklog van een gereden GPS verwerkt en omzet tot grafieken met toch wel interessante informatie, verder wordt de route getoond met keuze tot invoegen van allerlei items zoals gereden snelheid, km-paaltjes, cols, hoogtes,...

Naam van de website : http://mytracks.me
Je kan er gratis registreren.

Om een gereden Zümo-route in te voeren ga je als volgt te werk :
- Voordat je de route start, reset je de tracklog op je Zümo.
- Rij de route.
- Sluit je Zümo aan op je PC en open verkenner.
- Kopieer de file 'Current.GPX' van je GPS-geheugen (niet de SD-kaart dus) naar je PC.
- Log in op MyTracks en upload de file 'Current.GPX'
- Nog een aantal kleine, eenvoudige dingen instellen en klaar is Kees.
- Nu kun je de gereden track bekijken in al zijn facetten.
- Delen van tracks en nog vele andere dingen zijn mogelijk. Je kan er delen met vrienden, mijn naam is daar trouwens ook 'den boete'.
- In Mapsource kan je ook routes omzetten naar GPX, maar dan zijn ze niet gereden, en zo verlies je de snelheidsgrafieken.
- Het werkt ook met andere GPS-toestellen, maar daarmee heb ik nog geen ervaring.

Om even te proeven heb ik een rit beschikbaar gezet die ik tijdelijk kopieerde van 'Chichiwawa', waarvoor mijn dank aan hem. In de toekomst is het mijn bedoeling om zelf gereden ritten te 'tracken' en met jullie te delen.
Je kan de rit van 'Chichiwawa' bekijken door hier te klikken. (wel 20-tal seconden geduld hebben soms eer de zaak opent)

Veel plezier ermee,
Den Boete
Plaats reactie