Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door FJR-Freak Max »

Afbeelding(en) niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Het is een bizarre wet, maar het blijkt echt bittere ernst te zijn. In Frankrijk zullen er boetes uitgeschreven gaan worden voor schaamrandjes. Dit zijn natuurlijk de randjes die niet worden gebruikt op de banden, en dus spottend, schaamrandjes worden genoemd.

Wanneer een meneer of mevrouw in functie opmerkt dat de banden van uw stalen ros behoorlijke schaamranden vertoond kan u dus een boete krijgen. De boete zou ongeveer 90€ beslaan. Volgens de woordvoerder van de bevoegde autoriteiten wijzen schaamrandjes op slecht versleten banden, iets waar men in Frankrijk al enige tijd behoorlijk streng tegen optreedt, maar nog nooit zo streng bij motorfietsen. Vanaf hoe groot of klein de schaamranden worden beboet zegt het bericht niet. Het gericht controleren zou op het einde van 2014 ingaan. In Italië en Spanje bestaat dergelijke wet ook, maar motorbestuurder worden er zelden voor beboet.
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
jantje2
Clublid
Clublid
Berichten: 780
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:54
Mijn motor is: FJR1300AS '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Wilrijk
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door jantje2 »

Da's straffen toebak :D
Een Dag Niet Gelachen Is Een Dag Niet Geleefd

Sarolea Blauwe vogel-Suz T20 Super Six X6 Hustler-BSA Lightning 650-Norton 850 Commando-Norton Wasp 850-Honda CBR 900 RR-Yam Fazer1000-Yam FJR1300 AS 2006 FJR1300 AS 2013
bigger
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door bigger »

Allemaal zever in pakskes, voor zoiets kun je nooit beboet worden naar mijn mening, zeker niet met een motorfiets, is waarschijnlijk weeral sterk overdreven laat eerst maar eens weten wie er effectief een boete voor gekregen heeft met een moto en dan kan je misschien een beetje ongerust worden.
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door FJR-Freak Max »

Bigger,

Voor ons zal dat misschien allemaal zever in pakjes zijn dat ze je daarvoor beboeten :cussing: maar als je daar staat en ze beboeten je toch :dontknow: , dan is uw mening voor hun zever in pakjes en tellen enkel je euro's die je moet neer dokken om je boete voor je schaamrandjes te betalen :o
Er zal toch iets van waar zijn want waar rook is, is er gewoonlijk vuur, en wie met vuur speelt moet dan ook maar op de blaren zitten als hij zich verbrand he :violent5:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door StefaanH »

Geen vroege aprilgrap? Heeft er trouwens al ooit iemand van die slijtagemarkers in de vorm van een meer of minder scheef ventje op een motoband in het echt gezien?

Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door FJR-Freak Max »

Stefaan,

Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit naar gekeken dat die op de banden staan :shock: :oops:
Het is een artikel dat ik met een link van een motorblad heb doorgekregen, maar dat het nu effectief zo is, daar heb ik ook het raden naar hoor :dontknow:
Als het daar uit de lucht gegrepen is, dan ben ik hier ook bubbels aan het blazen he :sign5: maar zoals ik hierboven al schreef, waar rook is moet er toch ergens vuur zijn ook he :idea2:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Flykiller
1300 cc
1300 cc
Berichten: 879
Lid geworden op: 07 mar 2008 23:41
Mijn motor is: FJR1300AS '13
Regio: Antwerpen
Locatie: 2940 Stabroek
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door Flykiller »

Het is waarschijnlijk zoiets als met de alkoholtester in frankrijk een scheet in een fles.
Hopelijk brengt men de heldere geesten in belgie niet op ideeen.
Flykiller
Een dag zonder dode vliegen is geen goede dag.
Gebruikersavatar
Snorry
1300 cc
1300 cc
Berichten: 594
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:12
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door Snorry »

Dagje circuit gaan rijden in Mettet: :idea:
Kost zeveel als die :?: boete :?: , en bovendien zeer leerrijk :idea:
Inschrijving bijhouden :arrow: dagje vlammen :arrow: en nadien .. :arrow: agentje flinke neus zetten toch :D :mrgreen:

Kanttekening:
Schaamrandjes raak je niet kwijt door met 71 km/u door de bebouwde kom te rijden of met 200 km/u op de autostrade te vliegen maar wel door vb: bochtjes te pikken (teruggeven a.u.b. :mrgreen: ) in de Ardennen en dit kan best aan legale snelheden hoor :!: :shock: :cool:

Mvg, :?
Snorry
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door pnobels »

Zever, want diene die autostrade woon-werkverkeer doen, gaan zowieso problemen hebben... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jean
125 cc
125 cc
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2016 14:24
Mijn motor is: FJR1300A '06
Regio: Antwerpen
Locatie: Jakamakka
Status: Offline

Re: Schaamrandjes zullen bestraft worden !

Bericht door Jean »

bigger schreef:Allemaal zever in pakskes, voor zoiets kun je nooit beboet worden naar mijn mening, zeker niet met een motorfiets
Volledig mee eens.
Stel:
Ik bestel een circuitdag met mijn baanmachien en ik hang graag in de bochten tijdens de sessies,
moet ik dan daarvoor beboet worden als ik terug de openbare weg op wil.
Dacht het niet :D
Mijn motogeschiedenis:
Suzuki GT 550, Honda XR 500, Honda Bol d'or II, Kawasaki Z900 K1, Yamaha R1 bigbang, Suzuki GSX-R 1000, Honda VTR 1000 Firestorm, Honda VTR 1000 SP1, Suzuki GSX 1400, Yamaha FJR 1300 (en een Honda Vision 110 erbij)
Plaats reactie