Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Hier komen de meerdaagse trips, georganiseerd door het FJRijders-Bestuur.
Gebruikersavatar
Snorry
1300 cc
1300 cc
Berichten: 594
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:12
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door Snorry »

Hoi Max,

Wij vertrekken niet vanop de grote parking van Antwerpen maar vanaf "SEAPORT" te "SCHOTEN" :shock: :o :mrgreen:
En van Oostenrijkse flikken hoeft je u zeker geen zorgen maken, de Luxemburgse & Duitse daarentegen :?: :!: :mrgreen: :cool:
En na een weekendje "Eifelen" gaan we nu genieten van een weekje "Moeselen" :mrgreen: samen met de :sunny1: die ons goedgezind is. :cheers:

Mvg, ;)
Snorry

Heenritje :idea: :arrow: :D naar Ostermann.(links boven zijn er enkele rechte stukjes asfalt :razz: )
Afbeelding(en) niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
Gebruikersavatar
Matchbox
Clublid
Clublid
Berichten: 708
Lid geworden op: 29 aug 2015 22:51
Mijn motor is: FJR1300A '09
Regio: Antwerpen
Locatie: Niel
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door Matchbox »

Heeft iedereen het GPS-bestand via PB ontvangen?
Heb het GPS-bestand ontvangen. Bedankt daarvoor :occasion14:
Daaran, via Basecamp,het bestand "WK2016-Moesel - CN NTU 2017-10" op mijn Zumo 590 gezet.

Daarop kan ik die bestanden vinden in de app "reisplanner".
Maarrrrr :!: Wanneer ik probeer om die toeren te ' berekenen' of als ik op "ga" druk, dan wordt mij gevraagd om 'volgende bestemming te selecteren' :?: Dit kan ik dan doen uit alle punten van die toer :?: en ik kan er maar 1 selecteren :!: :!: :!:
Als ik dan bv. Ostermann kies berekent mijn Zumoke een heel andere route :oops: :?: :!: Hoe komt da ;) :?:
Ik ben nog redelijk nieuw met de Zumo en zeker Basecamp, en dat vindt ik al helemaal moeilijk te gebruiken, dus 't zal wel aan mij liggen...... :oops: :dontknow:
Misschien weet er iemand wat ik verkeerd doe en wil die dat hier posten :?: Anders zien we mekaar een heel weekend en vinden we de tijd om over dees onderwerp te praten hè ;)

Tot vrijdag mannen en vrouwen :wave01:
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Afbeelding

Honda VT750 ACE, Yamaha XV535, Yamaha FJR 1300 ('09)
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5035
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Matchbox ;)

Wat je zeker niet mag doen of mocht gedaan hebben is de routes (her)berekenen, want dan maakt je toestel zijn eigen routes met de viapunten en waypoints die in onze route aanwezig zijn, en meer dan waarschijnlijk ga je dan andere trajecten hebben dan die dat je normaal zou moeten hebben omdat je instellingen van je toestel niet dezelfde zijn dan die waar de routes mee in Basecamp gemaakt werden, wat dus niet de bedoeling is he :!:
Als je een waypoint selecteert zoals b.v. Östermann en op "GA" klikt, dan berekent je toestel een route van de plaats waar je op dat ogenblik bevind tot op het geselecteerde waypoint waar je naartoe wil, dus dat is ook niet nodig omdat wij onze eigen routes gemaakt hebben vanaf onze bijeenkomst plaats in Goetsenhoven, en niet van bij U thuis. Jij moet enkel het adres of de coördinaten van het Ac Leuven ingeven om je route tot daar te kunnen rijden, de rest van de routes is gemaakt door ons en moet je enkel vanop de plaats van vertrek selecteren om die net zoals wij ze gemaakt hebben te kunnen rijden.
Om het hier niet allemaal van naaldje tot draadje te moeten gaan uittypen, is het volgens mij het best dat je je toestel terug volledig leegmaakt (routes & waypoints verwijderen) om de routes die je misschien al herberekent hebt terug weg te doen omdat ze niet juist meer gaan zijn.
Als dat allemaal gebeurt is, dan laad je terug het originele routebestand in dat je van ons gekregen hebt, en waar je dan niet meer aankomt tot je aangekomen bent in Leuven, daar gaan we je de nodige uitleg al voor een stukje geven van hoe je de routebestanden moet gebruiken !
Indien onze secretaris Abeloos dit leest, dan kan hij het routebestand dat gemaakt is in de NTU versie op een geheugen kaartje zetten, als er dan nog iets mis is, dan kunnen we het routebestand nog steeds op je gps inladen zodat je zorgeloos met de juiste routes kan vertrekken.
Je zal je nu wel afvragen waarom ik het routebestand niet op een geheugenkaartje zet, wel dat is omdat ik nog met de oudere NT kaarten werk en deze niet geschikt zijn voor je toestel.
Zo makker, de rest gaan we je proberen wijs te maken op het weekend zodat je kan beginnen oefenen met je GPS & Basecamp want daar ga je nog wel een beetje zoet mee zijn denk ik :help:

Tot vrijdag in Leuven he makker :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Koboloi
Clublid
Clublid
Berichten: 390
Lid geworden op: 04 mar 2008 09:27
Mijn motor is: FJR1300A '08
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Kampenhout
Contacteer:
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door Koboloi »

Wij komen afgebold naar den AC Leuven.
Liefde is "Samen op onze FJR"
De glimlach die je uitstuurt komt dubbel bij je terug. (Oosters gezegde)
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2002
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door johnny »

Als er mensen zijn die van Hasselt over St-truiden naar tienen rijden ik vertrek om
8.30h in de Bruno's op de naamsesteenweg

Johnny
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1887
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door terdonkske »

Hey seppe,

Weilie komen naar Bruno

Grzt terdonkske :D :cool:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Gebruikersavatar
Abeloos
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2946
Lid geworden op: 03 mar 2008 23:42
Mijn motor is: FJR1300A '15
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: aan't zeetje
Contacteer:
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door Abeloos »

FJR-Freak Max schreef: Indien onze secretaris Abeloos dit leest, dan kan hij het routebestand dat gemaakt is in de NTU versie op een geheugen kaartje zetten
Abeloos zal het bestand NIET meebrengen op een geheugenkaartje WANT Abeloos zal zijn laptop meehebben!
Door te herberekenen is het bestand in Basecamp ook gewijzigd en moeten we het dus daar ook wissen.
Om zeker te zijn dat we de juiste data op de GPS hebben, zullen we de routes vanop mijn laptop overzetten. Aansluitend kunnen we dan de eerste gebruiksinfo meegeven.
Indien het past kunnen we daar op een avond wel eens samen zitten voor de basiskennis van Basecamp mee te geven ;)
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Gebruikersavatar
max0056
75 cc
75 cc
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 apr 2010 09:43
Mijn motor is: FJR1300A '04
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Ingelmunster
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door max0056 »

Hallo

Ik ga doorrijden naar de parking te Goetsenhoven tegen 9u . Bereikbaar op gsm 0478/833 814 ;)

Tot vrijdag
Gebruikersavatar
Matchbox
Clublid
Clublid
Berichten: 708
Lid geworden op: 29 aug 2015 22:51
Mijn motor is: FJR1300A '09
Regio: Antwerpen
Locatie: Niel
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door Matchbox »

@max en @ abeloos

Oei oei :scratch: wa hemmek naa wer gedaan :dontknow:

Ik ga ,zoals Max zegt, alles wissen en terug via basecamp inladen. Als ik nog tijd heb morgen :!: :?
Bedankt voor jullie bezorgdheid :notworthy: maar een cursuske basecamp zal geen kwaad kunnen. Alhoewel ik al een hoop 'tutorial' video's bekeken heb :shock:

Tot vrijdag,
Ronny :salut:
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Afbeelding

Honda VT750 ACE, Yamaha XV535, Yamaha FJR 1300 ('09)
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: Clubreis_'16 Treis-Karden a/d Mosel

Bericht door fjrmarcel »

Jo demannen,
Mochten wij niet op tijd in Leuven geraken dan kunnen jullie gerust verder rijden, wij komen dan wel achter.
Ik weet niet wat er ons te wachten staat want we zitten volop in de spits.
groeten
Marcel & Annick
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Plaats reactie