Openingsrit 5 april 2009

Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door fjrmarcel »

Jo demannen.
Den boete heeft gelijk het was den Max.
De laatste weken werd er een beetje op onze voorzitter zijn kap gezeten maar vandaag niks dan lof. :mrgreen: :oops: ;)
Zowel voor de rit te organiseren als kopman spelen, een hele vlotte rit gereden met een toffe bende.
Een hele toffe dag gehad en iedereen had zoals gewoonlijk zijn goed humeur bij(wat normaal is bij de fjrijders ), en meer moet dat niet zijn.
Nu wachten tot de volgende rit.

Max nogmaals :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:
De foto's volgen nog.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1887
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door terdonkske »

Ook reeds thuis, alles prima verlopen.
Max, was een mooie rit met prachtige bochtjes en mooi uitzichten.
Alles prima uitgezonderd natuurlijk het verlies van de topkoffer.
Mijn excuses ook aan de motorijders die achter mij reden.
Ben content dat er geen serieuze ongevallen van gekomen zijn.
Ook de groep was prima en was goed gezelschap.
Tevens ook bedankt aan iedereen voor het wachten
Morgen ga ik naar Felix & Jos en hou jullie verder op de hoogte.

Groetjes Patrik en Monique

nen DESERT STORM zonder ZWARTE STREPEN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Martine
1300 cc
1300 cc
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 mar 2008 07:30
Mijn motor is: Andere
Regio: Waals-Brabant
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door Martine »

Bedankt aan Max en Fanny voor deze prachtige dag, was nog eens leuk om bekende gezichten terug te zien, en om nieuwe leden te ontmoeten

Ook onze voorrijder wil ik van harte bedanken, dank u Dolf ;)

Weeral een dag dat voor herhaling vatbaar is, tot de volgende zou ik zeggen ...
droopy
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door droopy »

Eveneens thuisgeraakt, van de FJR openingsrit.

Het was een dag om van te genieten, rit was o.k., het gezelschap was super, de tussenstops waren bijzonder goed gekozen.
Waarvoor mijn dank naar inrichters en het gezelschap :D

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Op naar de volgende rit !

mvg, droopy :)
Gebruikersavatar
witse
Moderator
Moderator
Berichten: 3056
Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
Mijn motor is: FJR1300AE '20
Regio: Antwerpen
Locatie: Waar ik binnen mag
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door witse »

Ook van ons natuurlijk nen dikke mercie om deze prachtige rit in elkaar te boxen. Goe weer goe gezelschap en weinig eten :evil: meer moet da ni zijn . Het is me wel opgevallen dat de namen van de groepen eigelijk veranderd zijn . Eerst heb je de snelle groep, dan de vlotte groep , dan de toeristische groep en dan heb je ......Den Dolf :lol: :lol: . Die zijn wij tegengekomen op het eerste deel van de rit maar die kwam van de verkeerde kant :roll: , misschien is dat zo ingebakken van op zen werk :mrgreen: .
Maar het komt er op neer dat we weer goe gelachen hebben , nen toffe dag gehad en dat iedereen goed is thuisgekomen. @Snorry , mercieke's om ons op sleeptouw te willen nemen den hele dag.
Hopelijk zien we veel volk terug op onzen Johnny zen Bloesemrit op 26 april.


Grtjs Luc & Sonja

P.S. ze is weer blijven hangen tot de laatste he :twisted:
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
Gebruikersavatar
'T Ghentse Stropke
Clublid
Clublid
Berichten: 1562
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:50
Mijn motor is: FJR1300 '03
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Gent
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door 'T Ghentse Stropke »

:D :D Hallo Max en en alle medewerkers aan dezen RIT.
Bedankt voor de mooie trip,prachtige baantjes tof uitzicht enz.' T was ook van weer een echte meevaller want vanmorgen vroeg zijn wij vertrokken in een zeer dikke mist tot door Brussel waar dan het zonneke zich liet zien van zijn goede kant.Zeer tof gezelschap en echt een mooie dag gehad.Max, heb al een mailke gehad dat de Varaderorijders het een zeer toffe dag vonden.Dus weer nie anders of goe nieuws.Ook aan den Dolf nen dikke mercie voor de begeleiding......soms liet hij ons wel ne keer achter ..maar de Swa neemde dan het roer over,en dan konden we van de natuur genieten :D Ik dacht soms bij mijn eigen, denk dat Dolf De G8 top aan ' t begeleiden is....da moe ook super snel goan,'''''t Es gien avance blijft aan zijn gasse droaien:lol:.Zeg Dolfke kesse de groetekes gedoan in ' T ghentse in ' k moeste ze directeman terug doen weete."Allez,auvoir hehn,me zijn neu vuurt zulle.

Groetjes,Dirk & Carine. :wave01: :wave01:
Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
Dolf
Status: Offline

VERSLAG OPENINGSRIT

Bericht door Dolf »

Motorrijders en in het bijzonder FJRijders hebben een heleboel redenen om vrolijk door het leven te gaan. Zo was het ook zondag 05 april weer het geval. Rotselaar lag onder een stralend, helderbrlauwe hemel. In het clubhuis staat de ontbijttafel al gedekt. Bij mondjesmaat komen onze FJR vrienden het clubhuis binnen, allemaal met vrolijke gezichten. Was dat nu omdat ze mij na een lange winterstop terug zagen onmiddellijk bij het binnenkomen of was het voor de lekkere koffiekoeken die op tafel stonden. Ik hou het alvast bij het eerste. Wilde verhalen over de voorbije winter deden druk de ronde. En dan. . . opeens een scherpe fluitstoot midden in het clubhuis. " Waos da meine joegne, kreig hier oast een attaake oan mein heirte vant verschiete zeg " .hoor in 'TGentsch stroopke zeggen. De voorzitter wil het woord, vandaar dat we ter orde worden geroepen door het schril fluitsignaal.
De voorzitter bedankt de aanwezigen en meerbepaald onze nieuwe leden voor hun opkomst. Ook de mensen niet FJRijders werden verwelkomt. De voorrijders werden aangeduidt. De voorzitter op kop, Ik de tweede groep, Snorry de derde en Firechief de vierde. Ik maak mijn debuut als voorrijder en niettegenstaande ik al heel wat watertjes heb doorzwommen, was ik toch wat zenuwachtig.
Max riep zijn bende buiten maar mocht niet vertrekken zonder dat er eerst een foto werd genomen. Heb je dat gezien " Zo fier als een jonge haan op een verse mesthoop zat hij daar te pronken op zijn blinkende bollide met ons Fanny achterop. Want ja mensen, het was zijn rit en hij had reden om hier fier over te zijn.
Hop met de geit en weile weg, zo'n tien minuten achter de Max. Jantje 2 in mijn kielzog om mij te dirigeren als ik even mijn GPS niet moest kunnen volgen. De snelheid lag niet te hoog en iedereen was goed mee. Regelmatig keek ik mijn achteruitkijkspiegel en ik telde twaalf moto's. Amaai wat een bende . En dan, dan gebeurd het. Mijn GPS begint te haperen. Die Hollandse trien die in dat doosje zit te kakelen als een jong kieken stuurt mij één straat verkeerd. Al vlug had ik het opgemerkt en terug draaien was de boodschap. Niks oan dhaand zei Coike CB. De die in moan doozeke zei damme ier lings af moete. Dan nog wat wachten aan de rode lichten en daar krijgen we het dan. Snelle Snorry is er al. Met de neus in de wind en met een lach tot achter zijne helm rijdt hij het kruispunt over.
Mijn scherm dampt aan, stoom in mijn helm en nu erachter aan. Weer pech, een bende wielerterroristen in een bochtig parcours waar niet zonder gevaar voorbij te komen was. Rustig blijven en doorglijden naar de eerste stop.
Daar weer pech, te lang wachten op onze consommaties wat ons deed besluiten op te wisselen van groep . Snorry werd tweede groep en ik derde.
Weer vertrokken. En nu het gas er op. Onderweg had ik die trien in mijn GPS doos toegeroepe als wanneer ze mij nog één keer verkeerd zou sturen ik haar zou weg smijten in één of andere beek langs de straat.
Plots ben ik alleen weg, niemand meer achter mij. Ik was die GPS al aan het loskoppelen, maar dan zag ik dat ik op de route zat. Vervolgens zie ik er een paar aankomen. Dan hoor ik dat Terdonkske zijn topcase van de motor is gevallen. Ai.. ai dat is balen. Gelukkig niemand die er achter reed is hierdoor in gevaar gebracht.
De koffer zo veilig als mogelijk terug op de moto bevestigd en terug weg. Toegekomen aan de middagstop. Max had waarschijnlijk gedacht dat ik hier of daar in Stropoeplebain zou verloren gereden zijn, maar mis hé maat.
Hij verslikte zich in zijn spaghetti toen hij ons al zag afkomen.
Positie gekozen op de schrale banken die op het buitenterras stonden. Nietwaar Martine en Alexander. Gelijkertijd gaan zitten met twee van ongeveer hetrzelfde gewicht en liefst recht tegenover elkaar wilde de ene of de andere niet op zijn rug terrecht komen.
Witse zag ik van tafel naar tafel lopen, grollend van de honger. De croque monsieur was hem waarschijnlijk misvallen of zou het wat te weinig geweest zijn ? ? .Dan maar afrekenen.
Die garcon met zijn vrouwelijk ticje beweerde dar er drie maaltijden te weinig waren. Ik weer. Met mijn beste Frans met haar op zo hoog als een korenveld heb hem kunnen wijs maken dat alles klopte. Ni pleuje moat zegt Stroophe we zeing wei vuurt, dat tjei zein bongskes steekt woar dathethei geire zoa ein.
Na het middageten vatten we het derde deel van de toer aan. Dit gedeelte is uiterst geschikt om de schaamrandjes van onze achterband ter plaatse te laten. Eist ni woar Stroopke. Carine zeit het uuk. Tes woar Dirk, ge moe u wa meer plat leige om ang die schoamrangden te geroake.
Daar kondigt mijn GPS de derde stop al aan. Terwijl Terdonkske met de hulp van Stroopke zijn topcase ligt vast te
riemen horen wij dat de topcase van Pnobels ook van de motor is gevallen. Wat een pech zeg. Schade alom en toch weer een domper op deze mooie rit.
Stroopke zie ik enige tijd later ook onder zijn topcase hangen. Wel Dirk, problemen. " Nee nee alleen moar es keike ofde die van mai noag vaste zit. Doarmee zeg ik tege ongs Carine da ze mei wa beter moe vastpaake in de boachte oas ik oan diene schoamrand goan kome.
Iedere groep vertrekt op zijn beurt en rijden nu naar de eindstop. In de buurt van het clubhuis zie ik de kans om de voorzitter zijn haar (het weinige dat hij nog heeft) te laten recht komen.
Ik rijd de laatste meters opzettelijk naast de route en kom aan de andere kant van de kerk uit, dus vlak recht-
over het terras. Zijn gezicht sprak boekdelen.
Voila we zijn er . Mijn hollandse trien heeft me niet meer in de steek gelaten. Ze mag nog wat blijven.
En wat hebben wij nu vandaag geleerd zou Piet Huysentruyt op zijn gekende manier zeggen.
Punt 1: Dat ik de rit niet feilloos heb voorgereden.
Punt 2: Maar dat ik wel de populairste voorrijder was, want wij waren met 12.
Ziezo, de dag zat er weeral op.
Bij mondjesmaat verlaten onze FJRijders Rotselaar om thuis nog eens te kunnen nagenieten van de zeer mooie rit.
Nogmaals proficiat aan onze voorzitter voor de organisatie van de openingsrit.

Vergeet volgende data niet:

26 april 2009 bloesemroute bij Jhonny.
03 mei 2009 FJR rit organisator Firechief.
10 mei 2009 Rit organisator Snorry.

Tot weerziens op één van deze ritten.


Dolf
Namens het bestuur
Gebruikersavatar
Snorry
1300 cc
1300 cc
Berichten: 594
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:12
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door Snorry »

Alles is zo ongeveer door Dolfke al uit de doeken gedaan. :D
Het was in ieder geval een PRACHTIGE rit :!: en een top organisatie. MAX & bestuur :thumbright: :thumbright: :thumbright:
Aan zo'n rit wilt iedereen deelnemen (op enkele "Japanese" topkoffers na misschien) :mrgreen:
Daar laat je zelfs een Goldwing voor thuis :twisted: :mrgreen:
Aan de deelnemers van groep 3 :lol: ...euh :?: ...groep 2 :? ...alléz ... nie die rappe mannen :( ....euh :?: ....moar die plezante mannen :shock: :cool: :mrgreen: bedankt voor de compagnie.... :pottytrain2: oesje, verkeerde smilie :notworthy:

@ deelnemers
Bedankt voor de aangename, toffe dag en dat er nog veel mogen komen. :wav:

Mvg, ;)
Snorry
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
CBRider
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door CBRider »

Alles is hier hier al ne keer verteld, met de nodige :biggrin: en :angryfire: ? maar ik zou toch wel willen aanhalen dat den Dolf zijn eerste begeleiding goed heeft afgewerkt :wav: hij heeft mor ene keer verlore gereje :merror: . Dus die zondagmiddag opofere om noar CBRider :ugeek: te luistere was nie verlore :read2: .

in ieder geval Max bedankt voor de mooie rit :director: en Dolf voor de goede begeleiding :headbang:


grtz
Francois :cool:
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: Openingsrit 5 april 2009

Bericht door fjrmarcel »

Zoals gewoonlijk een prachtig verslag Dolf.
Misschien kunnen we de rit veranderen van naam in test topkofferritje, :shock: :shock: :o :mrgreen: hopelijk komt alles in orde voor de mannen.
Dolf waren het soms deze haren.
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
:shock: :o :mrgreen: :mrgreen: :oops: ;)
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Plaats reactie