ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Hier komen de Events & Meetings
Copantwerp
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door Copantwerp »

05.30 u een piepend geluid wekt mij uit een welverdiende rust :( , mijn vrouwtje mompelt iets in de zin van “’ze voorzichtig he” draait zich om en snu…. .euh slaapt verder.

Na een verfrissend douchke en een uitbundige begroeting van onze Rex trek ik de blafeturen (rolluiken voor degene die da ni wisten) op, en tot mijn grootste ontsteltenis zie ik dat het bij ons in het schone Hoboken pijpenstelen regent. :o :o

Met de moed der wanhoop kruip ik in mijn motopak, en verpak mij voor alle zekerheid nog eens in het regenpak. :mrgreen:

Onder een grijze hemel en vergezelt met de nodige regen begeef ik mij richting
Vervangpa “jantje”, die al staat te wachten voor zijn oprit van de garage, beiden werpen we nog eens een blik richting hemel :roll: en zetten dan koers richting RV punt ranst.

Aldaar ter plaatse omstreeks 06.30 u bemerken wij dat wij de “eerste” zijn . :cool:
Buiten wat neven activiteiten door andere vroege “vogels” in de boskes aldaar is er weinig te zien :oops: , is het ons stoer uiterlijk ,of misschien de kleur van mijne helm ik weet het niet maar binnen de korste keren zijn al de boskes daar ontruimt en staan daar nog alleen mensen die echt moeten tanken of rusten, de andere vogelaars……….. euh vogels zijn gevlogen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plots bemerken wij in de verte een zwarte rookwolk …… :o tiens ne moto op diesel ????????????????? nee nee onze carlo komt met zijn racemaschien de parking opgedraait., ge zag direct dat onze Thunderace weinig levenservaring had , want die kwam daar aangereden met een blits rood wit leren pakse , chanse dat net al de vogelaars…….. euh vogels gevlogen waren. :oops: :oops:

Een weinig later komt de hoofdman (allee organisator) de parking op, wij zijn kompleet…………. Onze bende zet koers richting Sprimont voor RV met de rest van de kudde. :D

Onderweg worden wij bijgetreden door een van onze professionele wegkapiteins “Witse” en zijne maat , ik zie dat hij er geen gras over laat groeien en hij zet direct het tempo er in, het eerste dat mij te binnen schoot “verdomme daar gaan mijn croissants” tja das het nadeel als ge vanachter rijdt , dan komt ge niet altijd eerst aan . :(

Op het RV punt te Sprimont waar wij notabene wel eerst waren ;) , begeven wij ons naar het restaurant waar de drijvende kracht achter onze snor “de bevallige Sandra” ons administratief verder helpt met het bedelen van de bonnetjes voor het middagmaal.

Plots bemerken wij onrust te midden van de restaurant gebruikers ……………
Rookwolken op de parking, …………….Een van onze FJR”s in de fik ????????
Pffffffffffffff loos alarm , tis enkel onze voorzitter die na aankomst met de rest van de bende, er al direct een pakje sigaretten doortrekt (Kan ni op met Luxemburg in het vooruitzicht )

Na de administratie en een professionele briefing over de rit en de veiligheidsaspecten door onze “snor” verdelen wij ons in twee groepen:
De snellere groep“ de bandenvreters” onder leiding van onze Julle (tja als ge u dochter uithuwelijkt aan nen banden marchant kan de lol niet op he)
En “de toeristische groep” onder leiding van de “snor” en de 5 musketi… euh wegkapiteins. :razz:

Het eerste deel van rit verloopt probleemloos, spijtig van de mist van als er af en toe een gat in viel kon men zien dat de organisatoren nog tijd nog moeite hadden gespaard om ons langst de mooiste plekjes van de Ardennen te leiden.
Na een zeer ontspannen begin voegen wij ons bij de snelle groep die ons al zit op te wachten op het eerste terras voor een warm of koud drankje.
Bijgepraat zetten wij onze weg verder voor het tweede gedeelte.

Ergens onder een brug gaat een van ons groepje onderuit op een slijklaag, gecamoufleerd door een laaghangende tak :o gelukkig geen menselijke schade (toch verdenk ik onze Snorry er van om een stuntpiloot te hebben ingehuurd om zijn rit nog meer cachet te geven).
Na wat herstellingwerken ten velde zetten wij verder koers richting Ouren om ons buikje te vullen.

Ter plaatse bemerken wij een mooi restaurant met een hoger liggend terras waar wij culinair worden verwend met delicatessen zoals Strame voorzitter euhhh max. :razz:
Toch kan een Duitser me ni verkroppen dat wij na 60 jaar zijn vaderland binnenvallen :evil: en wil direct in de aanval gaan om met zijn panzer (mercedes) een van onze FJR’s te rammen, gelukkig kunnen wij hem tot staan brengen .

Na al die comotie vertrekken wij richting Luxemburg om onze stalen rossen te voorzien van brandstof en onze voorzitter van sigaretten. :cool:

Verder verloopt onze rit tot aan de Floreal vlekkeloos, zelfs de zon is van de partij en de temperaturen lopen al snel op tot 20 graden en meer.
Op het terras van de Floreal wordt onze voorzitter nogmaals onder zijn duiven geschoten door de eigenaar van de zaak die toch wel op de proppen komt met “gratis” hesjes voor alle deelnemers van de Snorryrit. :roll: (ze moeten die mens echt wel hebben he :mrgreen: )
Moet wel zeggen dat de kwaliteit van onze clubhesjes niet kan geëvenaard worden. ;) ;) ;) ;)

Terug op onze moto’s voor de laatste etappe richting Sprimont, prachtige landschappen zoeven ons voorbij.
Op de parking van de AC slaagt kobeloi er zelfs in om een nagel te vinden en in zijn band te drijven voor een cursus bandenherstelling ter plaatse. :lol:
Deze wordt deskundig uitgevoerd door onze stramme max (ah nee da was het middageten) :mrgreen:

Na de groepsfoto,de verhalen van onderweg en een prachtige dag, vertrekt iedereen terug huiswaarts.

Snorry en medewerkers bedankt het was af, wegkapiteins proficiat voor een geslaagde begeleiding, Francois fotograaf van dienst, Julle om ons altijd te snel af te zijn geweest, Copantwerp om de roet op te vangen van de dieselmotor Thunderace.

Aan allen bedankt voor een prachtige geslaagde dag.

:wav:
TOMH
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door TOMH »

:wav: BEDANKT Snorry :wav:

voor de mooie rit :notworthy:

aan alle anderen; u was weer een fijn gezelschap vandaag, tot de volgende... :thumbright:

Tom :razz:
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door fjrmarcel »

Jo demannen,
Snorry het was weer eens een fijne rit maar ja dat verwachten we altijd van u.
Weer eens fijne nieuwe mensen ontmoet, en blij dat er enkele oude terug bij waren ( Serge ) :o ;)
En ja meer kan ik niet toevoegen na het lezen van het verslag van Copantwerp( t'is er enen die kan schrijven ) :mrgreen: :mrgreen: ;)
Wat me wel weer is opgevallen is de desipline onder de fjrijders, mannen allemaal tot de volgende keer.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Gebruikersavatar
dartagnan
75 cc
75 cc
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:05
Mijn motor is: Andere
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door dartagnan »

Luc en Sandra,

oragnistie en rit :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft: bedankt,

Julle en Lieve,

fantastische tourguide, goei tempo zodat mijn nief bandekes mooi rondgesleten zijn

aan de rest van de "snelle mannen"

het was tof om met jullie te rijden,

aan iedereen,

ik was verheugd om iedereen terug te zien. En het is weer bewezen, motorvrienden blijven motorvrienden, zelfs na lange afwezigheid.

Greetz,

Serge
De gelegenheid die je hebt verzuimd, keert nooit terug.
janbugel
75 cc
75 cc
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2008 07:33
Mijn motor is: FJR1300A '11
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Kapelle-op-den-Bos
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door janbugel »

Voila,

Serge kon het niet beter zeggen.
@Alain,
bedankt voor de fijne begeleiding op onze terugweg.

Tot de volgende.
Gebruikersavatar
Koboloi
Clublid
Clublid
Berichten: 390
Lid geworden op: 04 mar 2008 09:27
Mijn motor is: FJR1300A '08
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Kampenhout
Contacteer:
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door Koboloi »

Tja, wat valt er nog aan toe te voegen :!:
:idea: :idea: :idea:
Zeer goede organisatie, fantastische rit (hier en daar een bochtje en daartussen andere bochten), zeer mooie toeristische streek, een aangroeiende groep motorvrienden, gezelligheid alom ....... wat moet dat meer zijn :?:
:wav: BEDANKT IEDEREEN :wav:

:fjr2: Een bijzondere dank aan de organisator onze SNORRY, mijn mede-wegcaps, en niet te vergeten onze SLURF die de bende weer fantastisch heeft voorgereden. :cool:
Danneke schreef:En hou...Koboloi, let op voor dat "getrek" want je wordt daar ofwel blind van, ofwel krijg je tenniselleboog!
Tussen haakjes, je zag er vandaag wat "getrokken" uit!
@Danneke,
:? Nu weet ik waarom ik 2 jaar geleden een tenniselleboog heb gekregen :!:

@Alle anderen,
:cool: Seks :geek: was het onderwerp niet :!: :!: :!:

En .....

:idea: Wat jullie binnenkort op de demonstratie banden-reparatie-dag gaan doen is mij een groot raadsel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je hebt 4 zaken nodig:
1. Sandra om het gesis van een leeglopende band op te sporen en het gat te localiseren
2 een reparatiekit
3. onze voorzitter Max om de herstelling uit te voeren
4. onze TomH om den band terug op druk te zetten met zijn machientje

Zo simpel is dat ....

Tot zeer binnenkort op een rit, nen BBQ, nen infodag, of elders ..... :occasion14:
Liefde is "Samen op onze FJR"
De glimlach die je uitstuurt komt dubbel bij je terug. (Oosters gezegde)
Gebruikersavatar
dartagnan
75 cc
75 cc
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:05
Mijn motor is: Andere
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door dartagnan »

Oeps,

nog vergeten te vermelden ;

Marcel, aka fjrmarcel,

bedankt voor de dvd met de opname van de cursus "remmen reinigen" van Den Boete :thumbleft: ,

Ik heb hem al helemaal bekeken, want het laatste, de achterrem had ik gemist ;) ;) ;)

En Marcel, een mooi filmke, ge hebt talent.

Greetz,

Serge
De gelegenheid die je hebt verzuimd, keert nooit terug.
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door FJR-Freak Max »

Ja, wat kan ne mens hier nog aan toevoegen :?:

We zitten hier met schrijvers, dichters en zeker niet te vergeten onze "inrichters Snorry en zijn Mandra" :D die hun werk met hart en ziel weer eens af maakten :thumbright: :headbang:

Bij deze kan ik niet anders dan iedereen en dan wel in het bijzonder "Snorry & Sandra" bedanken voor de "Fantastische" dag die we samen beleeft hebben, het word er weer eentje om te klasseren in het archief :cheers:

Het is voor mij een genoegen om steeds met oude bekenden als ook met de nieuwe gezichten kennis te mogen maken en samen met de ganse groep een dag te beleven die voor altijd in het geheugen zal gegrift blijven :idea:

Hopend jullie allen terug te mogen ontmoeten op ons volgend evenement :wav:

Groetjes en tot hoors,

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
gert
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door gert »

:wav:

bedankt voor de fijne rit , t'was af

Thanks Gert
Gebruikersavatar
Abeloos
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2946
Lid geworden op: 03 mar 2008 23:42
Mijn motor is: FJR1300A '15
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: aan't zeetje
Contacteer:
Status: Offline

Re: ZATERDAG 31 MEI *** Snorry's 3-landenroute***

Bericht door Abeloos »

Heel veel kan ik niet meer toevoegen :!:
Onze dichters, schrijvers en ... hebben reeds alles gepend :roll:
Kort samengevat: Een prachtig, perfect georganiseerd gebeuren; af tot in de puntjes.
In gezelschap van gezellige, aangename motards :cool:
Ik wens allen nog te bedanken voor de mental talking die er toe geleid heeft dat ik de rit toch heb uitgereden ;)

Bedankt Snorry & Sandra, op naar de volgende zou ik zeggen :!:

Abel :salut:
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Plaats reactie