2 weken Corsica

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Gebruikersavatar
Jean
125 cc
125 cc
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2016 14:24
Mijn motor is: FJR1300A '06
Regio: Antwerpen
Locatie: Jakamakka
Status: Offline

2 weken Corsica

Bericht door Jean »

In de lente 2017 vertrekken wij (ik en mijn vaste duo) naar Corsica voor 2 weken
Hier alvast een voorsmaakje van ons verblijf nabij Propriano die ook zal dienen als basis om het eiland te verkennen
http://www.villagelecciemurta.com/

We gaan erheen met de FJR natuurlijk.
Heen: 2 dagen om ginder te raken binnendoor + nachtferry
9 dagen ter plaatse
Retour: nachtferry + 2 of 3 dagen om terug te komen (ook binnendoor waaronder: route Napoleon, route des grandes Alpes, Voges, Luxemburg)

Maar een betere fotoreportage zal zeker volgen na dit fantastische reis

Groeten,
Jean
Mijn motogeschiedenis:
Suzuki GT 550, Honda XR 500, Honda Bol d'or II, Kawasaki Z900 K1, Yamaha R1 bigbang, Suzuki GSX-R 1000, Honda VTR 1000 Firestorm, Honda VTR 1000 SP1, Suzuki GSX 1400, Yamaha FJR 1300 (en een Honda Vision 110 erbij)
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2001
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door johnny »

http://www.fjrijders.net/forum/viewtopi ... =64&t=3932

Hey Jaen zegt dit u niks????

Nog 3 dubbel kamers vrij

Gr.Johnny
Gebruikersavatar
Jean
125 cc
125 cc
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2016 14:24
Mijn motor is: FJR1300A '06
Regio: Antwerpen
Locatie: Jakamakka
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door Jean »

johnny schreef:http://www.fjrijders.net/forum/viewtopi ... =64&t=3932

Hey Jaen zegt dit u niks????

Nog 3 dubbel kamers vrij

Gr.Johnny
Mijn agenda is al volzet om nog een week-end in te plannen (ik heb er al 3 + 1 grote reis naar Corsica),
Maar ik zal zeker met een paar dagritten meerijden
Groeten,
Jean
Mijn motogeschiedenis:
Suzuki GT 550, Honda XR 500, Honda Bol d'or II, Kawasaki Z900 K1, Yamaha R1 bigbang, Suzuki GSX-R 1000, Honda VTR 1000 Firestorm, Honda VTR 1000 SP1, Suzuki GSX 1400, Yamaha FJR 1300 (en een Honda Vision 110 erbij)
incognito
250 cc
250 cc
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2008 06:50
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Borgerhout
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door incognito »

]Hou er rekening mee dat in de lente vele cols in de alpen nog gesloten zijn. :cry:
Enkele jaren geleden sliepen we in een dorpje ( ongeveer op 1350m)op de col de la Madeleine,in de nacht van 31 mei naar 1 juni is daar nog 30cm sneeuw gevallen. :shock: Enkele dagen ervoor was de galibier nog afgesloten.
Vorig jaar eind mei waren ze op de bonette nog sneeuw aan het ruimen.Je kon niet tot op boven. :(
Kan misschien col d'agnel ( 2744m) eens aanraden.Heb daar ooit in juli alleen gestaan.OP de top is de grens met Italië.
Col de la lombarde ook een pareltje, zeker als je de tijd neemt om verder Italië binnen te duiken. :arrow:
Weersomstandigheden spelen de belangrijkste factor of je de tijd neemt om in twee of drie dagen terug te rijden. :sunny1: Je kan misschien 400km per dag de bergen over vlammen,maar daar heb je niets aan :sign5:
Neem je tijd en geniet vooral de prachtige omgeving. :headbang:
Veel succes,reis al jaren eind mei begin juni 10-11 dagen .Het is een verademing om met de motor op vakantie te kunnen gaan buiten de maanden juli en augustus. :D


______________________________________________________________

I don't drive my bike for pushing up my status,but to get there.
Gebruikersavatar
Jean
125 cc
125 cc
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2016 14:24
Mijn motor is: FJR1300A '06
Regio: Antwerpen
Locatie: Jakamakka
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door Jean »

Is ook de periode (eind mei / begin juni) dat ik meestal kies om een motorreis te maken/organiseren.
Na 13 jaar solo op vakantie te mogen gaan :razz: , gaat mijn vrouwke eindelijk terug mee.
Dankzij de toer eigenschappen van de machtige FJR 1300
Mijn motogeschiedenis:
Suzuki GT 550, Honda XR 500, Honda Bol d'or II, Kawasaki Z900 K1, Yamaha R1 bigbang, Suzuki GSX-R 1000, Honda VTR 1000 Firestorm, Honda VTR 1000 SP1, Suzuki GSX 1400, Yamaha FJR 1300 (en een Honda Vision 110 erbij)
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Jean ;)

Zo ziet ge maar dat den FJR je heel leven in de goede zin kan veranderen he makker :cheers: :love3: :headbang: :thumbright:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
Mijn motor is: FJR1300AS '14
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Lokeren
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door fjrmarcel »

FJR-Freak Max schreef:Hey Jean ;)

Zo ziet ge maar dat den FJR je heel leven in de goede zin kan veranderen he makker :cheers: :love3: :headbang: :thumbright:

Max :cool:
In de goede zin :?: :?: :?: :?: :?: :?: :o :o :o :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: ;)
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door FJR-Freak Max »

fjrmarcel schreef:In de goede zin :?: :?: :?: :?: :?: :?: :o :o :o :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: ;)
Ja Marcelleke, "in de goede zin" :confused2: :love4:
Als uw vrouwke terug mee op motorvakantie wil, dan is dat voor "haar" toch "in de goede zin" dat gij een FJR gekocht hebt he :thefinger: :D :D :mrgreen:
Maar het gaat hier dan ook niet over U dat we het hebben, het gaat over Jean, en hij zal dan waarschijnlijk wel graag hebben dat zijn vrouw terug mee op vakantie gaat met den FJR, anders zou hij niet "Eindelijk gaat ze terug mee" schrijven he vriend :wav: :headbang:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jean
125 cc
125 cc
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2016 14:24
Mijn motor is: FJR1300A '06
Regio: Antwerpen
Locatie: Jakamakka
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door Jean »

FJR-Freak Max schreef:
fjrmarcel schreef:In de goede zin :?: :?: :?: :?: :?: :?: :o :o :o :shock: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: ;)
Ja Marcelleke, "in de goede zin" :confused2: :love4:
Als uw vrouwke terug mee op motorvakantie wil, dan is dat voor "haar" toch "in de goede zin" dat gij een FJR gekocht hebt he :thefinger: :D :D :mrgreen:
Maar het gaat hier dan ook niet over U dat we het hebben, het gaat over Jean, en hij zal dan waarschijnlijk wel graag hebben dat zijn vrouw terug mee op vakantie gaat met den FJR, anders zou hij niet "Eindelijk gaat ze terug mee" schrijven he vriend :wav: :headbang:
:mrgreen: :D
Mijn motogeschiedenis:
Suzuki GT 550, Honda XR 500, Honda Bol d'or II, Kawasaki Z900 K1, Yamaha R1 bigbang, Suzuki GSX-R 1000, Honda VTR 1000 Firestorm, Honda VTR 1000 SP1, Suzuki GSX 1400, Yamaha FJR 1300 (en een Honda Vision 110 erbij)
Gebruikersavatar
Jean
125 cc
125 cc
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2016 14:24
Mijn motor is: FJR1300A '06
Regio: Antwerpen
Locatie: Jakamakka
Status: Offline

Re: 2 weken Corsica

Bericht door Jean »

Vraagske voor iedereen:
Heeft er al iemand extra bagage mee genomen op de FJR, meer specifiek waterdichte rollbags bovenop de zijkoffers ?
Mijn madam moet nog kunnen meerijden hé :mrgreen:
- Waar en hoe te bevestigen ?
- Elastieken or spanriemen ?
- Maximum gewicht bovenop per zijkoffer ?

Het zou zoiets moeten voorstellen aan beide kanten:
Afbeelding(en) niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

met die rollbags:
Afbeelding(en) niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

Ik heb me 2 waterdichte rollbags van 22L aangeschaft bij AS Adventure (diameter 20 cm), daarom die vragen

Dank jullie wel voor de antwoorden

Jean
Mijn motogeschiedenis:
Suzuki GT 550, Honda XR 500, Honda Bol d'or II, Kawasaki Z900 K1, Yamaha R1 bigbang, Suzuki GSX-R 1000, Honda VTR 1000 Firestorm, Honda VTR 1000 SP1, Suzuki GSX 1400, Yamaha FJR 1300 (en een Honda Vision 110 erbij)
Plaats reactie