Met de FJR door Kent en East Sussex

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
smette
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door smette »

mooi man!

ik zou denk ik een groot probleem hebben met dat links rijden. :D
ik zat naar je filmpjes te kijken zag daar je daar plots onder een viaductje door rijden en toen kwam die auto af,
man ik zou mij dood verschieten en waarschijnlijk veel te laat er aan denken dat ik links moet rijden :? :? :?

Had je daar dan niet te veel problemen mee?

greetz
smette
nxt8generation
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door nxt8generation »

smette schreef: ik zou denk ik een groot probleem hebben met dat links rijden. :D
ik zat naar je filmpjes te kijken zag daar je daar plots onder een viaductje door rijden en toen kwam die auto af,
man ik zou mij dood verschieten en waarschijnlijk veel te laat er aan denken dat ik links moet rijden :? :? :?

Had je daar dan niet te veel problemen mee?
Eerst en vooral, dankje.
Ik had niet direct problemen met het links rijden, vorig jaar ook in deze streek reeds gereden en toen ook niet direct in de verkeerde richting gereden.
Het voordeel om met de moto te gaan is dat je meer dynamisch bent en alle kanten op kunt op je rijstrook.
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door pnobels »

Ronde punten zijn een probleem. Niet dat je de verkeerde kant op gaat rijden. Maar dat je vergeet naar rechts te kijken...
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door StefaanH »

pnobels schreef:Ronde punten zijn een probleem. Niet dat je de verkeerde kant op gaat rijden. Maar dat je vergeet naar rechts te kijken...
Klinkt logisch. Is een begrijpelijke fout. En een gevaarlijke.

En bij het wegrijden van een parking of een tankstation en dergelijke? Is dat niet dezelfde (verkeerde) reflex die dan de kop opsteekt? Waarbij ge dan ook nog eens aan de verkeerde kant vertrekt, dus rechts gaat rijden?
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
nxt8generation
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door nxt8generation »

Je moet er inderdaad wel altijd uw hoofd bij houden, zeker bij manoeuvres natuurlijk.
Verwijder Gebruiker 1176
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door Verwijder Gebruiker 1176 »

Waar heb je de Gopro staan?
Gebruikersavatar
Luc Plottier
Moderator
Moderator
Berichten: 720
Lid geworden op: 14 dec 2013 13:02
Mijn motor is: FJR1300AE '15
Regio: Antwerpen
Locatie: Niel
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door Luc Plottier »

Prachtig verslag en mooie beelden.
Zelf heb ik al een keer of vier de boot genomen naar onze Engelse buren, het blijft voor mij één van de mooiste landen om te touren.
Het links rijden op zich vind ik niet zo een groot probleem, enkel de rotondes voelen een beetje raar aan.
Waar jij nu getourd hebt is een mooie streek, daar ben ik zelf al 2 keer gaan touren, maar ik kan u aanraden om eens hogerop te gaan en het Lake district en de Yorkshire Dales te gaan bezoeken.
Prachtige landschappen en weinig of geen verkeer, toffe slaapgelegenheden en vriendelijke mensen. Het blijft één van mijn favoriete bestemmingen om met de motor naar toe te trekken.
Bij mijn volgende bezoek aan onze Britse vrienden, zou ik graag Wales gaan bezoeken, volgens een mevrouw die ik ginder in een pub in de buurt van Tonbridge tegenkwam, zou het de moeite waard zijn om dit gebied van de UK eens te verkennen.

Bedankt voor het verslag en de foto's, het doet me altijd een beetje heimwee krijgen.

Grts Luc :geek:
Laatst gewijzigd door Luc Plottier op 15 mar 2017 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Suzuki GT 250/Kawasaki Z650/Yamaha XJ 900 (83)/Yamaha XJ 900 (85)/ Kawasaki LTD 250/ Yamaha Virago 535/Honda CB 600 Hornet (1999)
Yamaha FJR (2005)/Yamaha FJR (2015)
incognito
250 cc
250 cc
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2008 06:50
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Borgerhout
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door incognito »

Kan bevestigen wat Luc schrijft .
Vertrek 24 mei tot 5 juni naar Wales,lake distrct ,yorkshire Dales enz..
Wales al twee keer geweest,wij nemen wel de trein .Je bent op 1 uur in de UK vanuit Calais.In-en uitchecken inbegrepen.
Luc, voor info Wales google maar eens snowdonia park. ;)
Schotland eveneens adembenemend.


Grtz Jan
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door pnobels »

Ik plan in Mei ook richting Snowdonia te gaan. Laatste twee jaren heb ik alles wat onder Londen ligt gedaan (van kust tot kust). Wat ik onthouden heb is dat het er toch wel druk is. Maar met een motor ben je toch nog sneller in Stonehenge :-) Ook altijd de moeite om eens te zoeken of er geen motor museums in de buurt zijn.
Gebruikersavatar
'T Ghentse Stropke
Clublid
Clublid
Berichten: 1564
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:50
Mijn motor is: FJR1300 '03
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Gent
Status: Offline

Re: Met de FJR door Kent en East Sussex

Bericht door 'T Ghentse Stropke »

Mooi !
Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
Plaats reactie