voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Plaats reactie
phille
Status: Offline

voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door phille »

ben al zo'n beetje de zomervakantie aan het voorbereiden en dacht richting dijon te gaan
eerste overnachting rond chalon en champagne,iemand daaral geweest?
daarna richting troyes en chaumont en uiteindelijk richting dijon
kent iemand deze streek en is het de moeite waard om daarheen te rijden met de moto?
of weet iemand een betere streek om te doen?
de kust van normandie hebben we reeds 2x gedaan en had graag de andere kant van frankrijk eens gezien
:fjr:
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2008
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door johnny »

Hey Phille :D

Dijon zelf en de streek erom vind ik niks maar een beetje meer naar links de jura is mooi om met de motor te verkennen en goed op een dag te doen tot daar :idea:

Gr. Johnny
Gebruikersavatar
pnobels
1300 cc
1300 cc
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Berchem/Antwerpen
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door pnobels »

Beetje links daarvan heb je de Morvan. Rechts van Dijon kun je richting Geneve zwalpen. Best wel een mooi stukje. Wat hoger heb je de 'route des cretes', en 'les trois ballons'. Vooral deze laatste is verplichte kost tijdens een tripje naar de Alpen. En t'is niet voor de pannekoek daar ergens boven in die iglo... ;) Tja, de echte fun begint in Evian (of ergens daar in de buurt, als het maar aan de onderkant van het meer van Lausanne is).

Metz is trouwens als stad ook wel eens de moeite om te bezoeken...
Eddy K
250 cc
250 cc
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 nov 2008 12:27
Mijn motor is: FJR1300A '09
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Zoutleeuw
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door Eddy K »

Zowel Jura, Vogezen als Morvan zijn prachtige streken om te doen met de motor, waren er ook al meerdere keren en wil het je zeker aanraden. Weet wel een paar leuke plekjes om te overnachten.
Het lezen hier ervan maakt al direkt de kriebels wakker en de zin om te vertrekken al is het met dit weer net iets te vroeg denk ik. ;)
Proud to be a Biker
phille
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door phille »

heb al wat op internet rondgekeken en het jura gebergte spreekt mij wel aan ,iedereen al bedankt voor de info en laat de tips maar binnenstromen alsook de plaatskes waar er overnacht kan worden,aan de hand van alle aanraders ga ik onze rit samensteken :wav:
Gebruikersavatar
johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 2008
Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
Mijn motor is: FJR1300AE '18
Regio: Limburg
Locatie: Sint-Truiden
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door johnny »

Hey Phille

http://www.bois-dormant.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit hotel in champagnole (jura) zijn we met de club Zes dagen geweest super goed alles derop en deraan :D
Zelf's garage voor de motor ligt goed gelegen voor de Doubs en het meer van Geneve met de befaamde
Col de fousille ;) ik geloof dat ik de ritten op garmin nog heb :idea:

Gr. Johnny
phille
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door phille »

hey dikke merci voor de tip!!! dat lijkt me inderdaad ideaal om te overnachten en den fjr veilig op stal te zetten
nog ne keer voorleggen aan het vrouwke en dan begin volgend jaar boeken denk ik
indien nog iemand nen tip weet ivm plaatsen en cols die de moeite zijn laat maar weten hoor,krijg al de vakantiekriebels te pakken ;)
Silverfox
50 cc
50 cc
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2008 22:10
Mijn motor is: FJR1300A '07
Regio: West-Vlaanderen
Status: Offline

Re: voorbereiding mototrip richting dijon(frankrijk)

Bericht door Silverfox »

Hey Phille,

Als ik jullie een overnachtingsplaats kan aanbevelen, is dit het motel Saint Michel in 52190 Saint Michel ( nabij de mooie stad LANGRES). Het motel is niet duur en kwalitatief hoogstaand. Motor kan heel veilig achter het restaurant gestald worden. De uitbater is zelf motard en je zal er hartelijk ontvangen worden en het eten is er overheerlijk en betaalbaar. Zelf zijn we er al drie keer geweest en telkens onmoet je er andere motards. Een aanrader, als dit op jullie aanrijroute ligt naar Dijon toe.

mvg

Silverfox
Plaats reactie