GPS reparatie defecte accu 590 &595

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

GPS reparatie defecte accu 590 &595

Berichtdoor FJRmart » 01 Jul 2018 11:54

Vandaag mijn accu gerepareerd, die gaf nog steeds leeg aan terwijl deze een dag aan de lader had gehangen.

De problematiek was mij bekend maar heb het hier niet gevonden vandaar maak ik er melding van en hebben anderen er mogelijk ook iets aan.
Als dit euvel zich voordoet is dit eenvoudig met wat handigheid en een speld op te lossen.
De accu geeft "leeg" aan in het scherm, ook na opladen blijft dit zo. Dit heeft te maken met een slechte micro steker verbinding tussen de accu en je toestel.

Je kunt accu uit het toestel halen en de micro steker los maken. met een naald kun je voorzichtig in de micro steker prikken en en wel net achter de contacten en het plastic van de micro steker.
Deze maakt slecht contact waardoor de melding veroorzaakt wordt.
Stop je de naald er voorzichtig achter en buig je de contactjes iets naar voren bij alle positief zal je zien dat deze beter contact maakt en de melding van een lege of slechte accu weg is.
Het betreft de steker van je accu en dus niet van de Zumo zelf!
FJRmart
Clublid
Clublid

Status:
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Nederland

Re: GPS reparatie defecte accu 590 &595

Berichtdoor FJR-Freak Max » 01 Jul 2018 12:55

@FJRmart ;)

Ik ben natuurlijk niet zeker maar ik dacht dat het hier al is ergens vermeld werd met de foto's erbij, maar vind het ook niet direct terug.
Bij deze toch bedankt dat je hier melding van hebt gemaakt, dan kunnen andere met hetzelfde probleem dit ook is proberen om te zien of het bij hen ook voor een oplossing zorgt :sign13:

Groetjes :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikers-avatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin

Status:
Mijn motor is: FJR1300AS '16
Regio: Vlaams-Brabant

Re: GPS reparatie defecte accu 590 &595

Berichtdoor slurf » 04 Jul 2018 09:26

Heb dit zelf al geprobeerd :roll: maar het was maar goed voor efkes :cool: voorstel van de winkel dat ik een nieuwe zou kopen en de defecte ter controle zou worden opgestuurd :!: met het risico dat als de garantie zou worden aanvaard ik met twee bat zou zitten :cool: en daar ben je natuurlijk niets mee. grtj Slurf
filmke staat op de site van mr gps
slurf
Clublid
Clublid

Status:
Mijn motor is: FJR1300AE '17
Regio: Antwerpen

Terug naar Gps Forum