Kanalenroute 18/05/08

BlacksteFJR
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door BlacksteFJR »

Ik wil ook het bestuur bedankt voor een mega toffe rit. Ons "toeristische" bende was goed geleid door Jantje2 en degelijk en vakkundig afgesloten door "onze" Cop. Met het wakend oog vd wet eens aan onze kant, :mrgreen:
Ik vond vooral het eerste deel vd rit, zeer mooi, dank door het mooie landschap en wegen. De belgskes mogen der nog iets van leren van onze noorderburen. Mooie goed onderhouden wegen ! zonder puttekes en verkeersdrempels om de haverklap !
Het was weer een dag "2 remember". Nog bedankt voor het leuke gezelschap en de fijne dag.
Tot de volgende... :razz:
Grtzz Steph. :razz:
Dolf
Status: Offline

VERSLAG: Kanaalroute

Bericht door Dolf »

Zondag 18 mei 2008: Startplaats plaasjcafé te Antwerpen. Het bestuur is al vroeg aanwezig om de ingeschrevenen te ontvangen op deze mooie locatie. Zij die een ontbijt hadden besteld konden al onmiddellijk aanschuiven. En ja, alle ingeschreven leden waren aanwezig. De voorzitter beslist in twee groepen te vertrekken, een snelle en een iets minder snelle groep. De voorzitter trekt de kop van de eerste groep en onze ervaren gids, Jantje 2, sleurt de tweede groep mee.
Langs mooi geasfalteerde wegen, door vlakke velden, naast het kanaal rijdend, bereiken wij zonder dat we gefotografeerd werden door ambetante flitspalen, onze voormiddagstop. :cheers: :coffee2:
Inderdaad een gezellig terras waar we even konden genieten van een lekkere kop koffie en een frisdrank.
" Godverdoeme, hoor ik de voorzitter zeggen,kben content dak een sigaret kan smoere". :D
Na lange tijd wachten komt de trage groep er aan. De voorzitter had voordien al gezegd " waar blijven die zeg, die kunne toch ni verkeer gereje zen op dienen dijk hier ".
De eerste groep wordt onmiddellijk samen gefloten, want ook de voorzitter heeft een "fluit" en het gaat in gestrekte draf => Sluis. Alle motoren kunnen vlak tegen het friethuisje opgesteld worden. En daar gebeurt het. De eerste stukken van Dolf zijn FJR zijn we kwijt. De helft van het slot van de topcase is weg. De voorzitter, handig zoals hij is, heeft spanriempjes bij en bindt heel de santeboetiek bij mekaar. Goe werk jong, ware het niet dat die van ons haar sacoche er nog in zat en dat ik heel de resem zelf zal kunnen betalen ! !
Wachten duurt lang, maar nu begon de voorzitter zich toch wel vragen te stellen. Alleé zeg waar blijven die nu
mijne friet is al een uur op en die zijn er nog ni. Al een half pakske sigaretten leeggetrokken gaat hij verder. "Ik ga mij nog een dessert bestellen want ik durf hier ni zonder iets blijven zitten op dat terras".
Net toen Max aan de garçon nog een servet vraagt om de dame blanche van zijn mond te kuisen komt de tweede groep in een slakkegangetje aan. Achteraan ene met nen rooie helm en nen rooie neus, zo fier als een jonge haan op ne verse mesthoop.
Vriendelijk zoals de eerste groep is staan wij onze zitplaatsen af aan de tweede groep.
In gestrekte draf en aan een redelijk tempo gaat het verder. Net in schuiferskapelle blijken wij een deel van de groep kwijt. Dolf keert terug om te zien wat er gaande is. Onderweg staat Firechief langs de kant. Wa is er: " Och ni erg, Burton wou efkes (schuiverskapelle )eens van dicht bij bekijken vandaar dat hij wat achtergebleven is.
Terug verder in een korte bocht naar rechts begint mijn toerenteller rare bokkensprongen te maken en slaat over en weer. De moto begint neukbewegingen te maken en ik stop om hem eens op zijn plichten te wijzen. Terug starten, weg en een eind verder terug van 't zelfde. Alleé wa zal het nu weer zijn hoor ik de Max al denken. Moto valt stil en alles valt uit op het instrumentenbord. Zet hem op zijne middenbok zegt Firechief. Hij haalt daar een pak sleutels boven en begint mijn moto uit te kleden. Voila zie jongen hij is al gemaakt ze. Er zat een kabel aan uw batterij los ? . En dan, wanneer de nood het hoogst is zijn ze daar. Zelfs zonder te bellen kwam VAB eraan.
Vriendelijke man die onmiddellijk interesse had voor de Max zijne AS. Deze keer heb ik er mij niet mee gemoeid want dat is mij echt op gevaarlijk ijs begeven. Met een stuk sterke tape plakt de wegenwachter mijn topcase helemaal dicht. Onmiddellijk zie ik die van ons gremelen. Ik zie ze denken dat het voor haar vandaag wel eens een kostenvrije dag zal worden ?
Alléé weer verder en toch zonder andere problemen bereiken wij de namiddagstop. Mooi terras, dienster die lijkt op Micha Mara, niet van gezicht maar wel van het haar, koetsen met paarden en ineens. Ho, Ho Ho het dubbel gespan gedraagt zich onrustig en de begeleider verliest een teugel. Dat rechterpaard ziet dat verse groene gras aan de kant van de weg en trekt er naartoe voor een lekkere hap. Pech, achter dat lekkere gras is er ook een gracht. Paard duikt de gracht in, het tweede paard moet mee, de begeleider hangt met zijn brilletje aan één oor nog aan zijn kar en alles verdwijnt uit ons zicht. Ho Ho Ho horen wij weer en in een U-bocht komen de paarden terug uit de gracht gekropen, met kar en de geleider nog steeds met dat brilletje bengelend aan zijn oor. Voila het gespan staat terug op de rijbaan. De geleider horen wij kort daarop roepen: " Wuf, Wuf go gi min een trapist bringen want ikke stikke van den duste weh ".
Max trekt er zich allemaal niets van aan en heeft op dat moment wel oog voor iets anders. Zien we hem daar rondlopen met een beenhesp die ergens in het café aan de kapstok hing. Iedereen maar trakteren op een schel hesp en ze dan terug gaan hangen. De zever liep lange tijd daarna nog van Witse zijn kin. Helaba, wie komt ons daar vergezellen ? Onze secretaris FJbaRt, onlangs geopereerd aan de knie en nu al op de moto om zijn gelederen eens te aanschouwen, is knap. Toch kijkt hij verbaasd dat er zo weinig deelnemers zijn. Nee nee zegt Max er komt nog een tweede groep, maar ik denk dat die met onze stadspolies verzeild geraakt zijn in een koers. Het kan nog wel wat duren eer dat die mannen hun ronden uitgereden hebben ! ! !
Op weg naar de laatste stop. Aangekomen zonder belevenissen of hindernissen. De schoolpoort staat open en onze motoren kunnen veilig achtergelaten worden.
Een groot terras buiten, een vriendelijke diep gedecolteerde dienster neemt de bestelling op. Bij het brengen van onze consommaties hebben Max en ik precies oog voor hetzelfde, ware het niet dat Max zodanig geplaatst zat dat hij iets dieper de zaak kon bekijken. Bijna een uur later komt de trage groep er aan met aan kop, copantwerp. Hoe, die reed toch laatst en komt nu eerst binnen. Jog efjes verloare gereje, met die koers hei onderweg en dieje stoeme saingeiver die ons altijd moar rond stuurde. Alleé ja we zullen hem maar geloven zeker !
Ineens krijg ik Witse in de gaten. Zijn madam had een wafel besteld en diene Luc zat mijn zijnen dikke vinger de crémefraiche van haar bord te krabben.
Hij kon zich niet houden en moest er ook één hebben met heel veel crémefraiche. Ik ga u besparen U uit te leggen hoe hij eruit zag als de wafel binnen was.
Ziezo, dit was in het kort hoe onze tweede FJRrit is verlopen tot vermaak van deze die er waren en misschien tot spijt van de leden die er niet bij konden zijn.
Een heel toffe bende, blijde lachende gezichten en dat is toch iets waar we het allemaal voor doen.
Vooral wil ik hier de inrichters van deze rit in de bloemetjes zetten. Dat het een mooie rit was hoeft geen betoog dat vooral ook te merken is aan de reacties die er al geweest zijn van de deelnemers.De randanimatie kregen wij er onderweg gratis bij en was graag meegenomen.
Ook in het bijzonder dank aan beide voorrijders die de toch lastige taak op zich hebben genomen.
Nogmaals bedankt aan de deelnemende leden en zeker tot ziens op één van onze volgende evenementen.

Het bestuur

Dolf
droopy
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door droopy »

Dolf,

Gij moet schrijver worden, ik koop al jou boeken. :!:


mvg,

Droopy
Laatst gewijzigd door droopy op 20 mei 2008 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
FJbaRt
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door FJbaRt »

Dolf, das klasse. :thumbright: Het is echt plezant om na iedere activiteit zo'n verslag met een 'knipoog' te lezen.

En wat mijn knie betreft, die is nog niet zoals het hoort te zijn, maar de pijn woog niet op tegen het plezier om er tijdens het laatste gedeelte van de rit opnieuw bij te horen. Dit doet wonderen op het morele front.
Goed gelachen, de capriolen en de kracht van een echte 2PK bewonderd :mrgreen:, en live de koers gezien. Meer moet dat niet zijn.
Bedankt iedereen en tot de volgende gelegenheid.


Groetjes,

Bart
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door FJR-Freak Max »

@ Deelnemers,

Allereerst wil ik onze inrichters "Eric & Arne" bedanken voor hun inzet, het komt hun de eer toe om het uiteindelijke resultaat van een prachtige rit te hebben kunnen beleven :headbang:

Ook Jantje2 mogen we hierbij niet vergeten, hij is zeker een dankwoord van ons verschuldigd voor zijn inzet en behulpzaamheid die hij heeft bijgedragen aan onze rondrit, "Bedankt Jantje" :notworthy:

Dan hebben we zeker nog alle deelnemers die er toe hebben bijgedragen dat het weer een fantastische dag is geworden, het is steeds een eer om in het gezelschap te mogen vertoeven van mensen die met een groot hart het vaandel van de FJRijders hoog willen houden en dat resulteerd steeds tot een onvergetelijke dag :cheers: :thumbright: :wav:

Onzen "Dolf" wil ik ook bedanken voor het geweldige verslag dat hij weer eens gecreëerd heeft over onze "Kanalenrit", altijd is het onderuit schuiven in je stoel om je buik vast te houden van het lachen als je het verslag aan het lezen bent :D :D :D "Proficiat Dolf"

En tenslotte wil ik onze secretaris "FJbaRt" bedanken voor zijn aanwezigheid, pas uit de opperatiezaal maar toch bereid ons te komen vergezellen om er toch te kunnen bijhoren :arrow: Dat noemen wij een FJRijder in hart en nieren, hij die steeds klaar staat om bij te springen waar het kan en hoort :smileinbox: "Je bent een Super kerel Bart " :salut: :headbang:

Onze "Burton" wil ik een hart onder de riem steken door hem veel sterkte toe te wensen waardoor het schuivertje snel vergeten zal zijn, het belangrijkste is tenslotte dat geen van beiden (zijn vrouwke en hij zelf) kwetsuren zijn opgelopen.
Nu nog enkel hopen dat er niet al te veel kosten zijn aan de FJR om hem weer op te lappen zodat je snel terug aan het bollen bent want toffe mensen zoals jullie hebben we er steeds graag bij op onze evenementen :thumbright:

Als slot kan en mag ik toch zeggen dat het weer eens een geslaagde creactie is geweest waar zoals jullie in bovestaande postings al kunnen lezen, alle deelnemers tevreden naar huis zijn kunnen keren met voldoening en geneugden die ze deze dag hebben opgedaan :cheers: :headbang:

Hierbij sluit ik af en hoop jullie allen weer te zien op ons volgend evenement :sign13:

Groetjes en tot hoors :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Copantwerp
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door Copantwerp »

Iemand :? :? op de rit heeft mij om info gevraagd inzake de uitlaatbeschermers voor de FJR ;) ;)

Dus bij deze :lol:


http://www.mm-he.de/shop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
witse
Moderator
Moderator
Berichten: 3056
Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
Mijn motor is: FJR1300AE '20
Regio: Antwerpen
Locatie: Waar ik binnen mag
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door witse »

Alles is bij deze al gezegd maar toch wil ik ook de inrichters en de voorrijders bedanken voor deze prachtige dag . Het was wel een beetje fris voor ons madam toen ik thuis vertrok maar als ge een beetje gas geeft dan krijgt ge direct wat warmte terug van de motor ( of was dat angszweet dat uitgebroken was ) ze had in ieder geval rap terug warm :lol: De foto's die Fanny heeft verzameld met mijn toestelleke ( de Max had de zijne een beetje bruut behandeld :cry: en die wou dan van kolere geen foto meer maken :evil: ) zal ik bezorgen aan Arne of iemand van het bestuur om deze op het forum te zetten. Bij deze , degene die er niet bij konden zijn hebben iets gemist en degene die er bij waren hebben zich goed geamuseerd .Toffe bende :razz: en hopelijk komen er nog veel van deze ritten .


Grtjs Luc & Sonja
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
Gebruikersavatar
Jopet
500 cc
500 cc
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 mar 2008 23:25
Mijn motor is: Andere
Regio: West-Vlaanderen
Locatie: Brugge St-Kruis
Contacteer:
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door Jopet »

Copantwerp schreef:Iemand :? :? op de rit heeft mij om info gevraagd inzake de uitlaatbeschermers voor de FJR ;) ;)

Dus bij deze :lol:


http://www.mm-he.de/shop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Copantwerp,
Die iemand was ik, Jopet, misschien de volgende keer vermelden dat ze op die site "Satz Fussabweiser für Soziusrasten " heten ;) .... of was je dat al vergeten :cool:
Neen grapje,ik heb ze dus gevonden, bedankt voor de info. :thumbright:
Ik ga ze vlug bestellen zodat de kinderen en 't vrouwtje ook meekunnen zonder dat ze mijn uitlaten voorzien van een extra rubberlaagje :roll:
Groetjes,
Jo
RD50 - MT50 - RD125 - RD500 - CBR1000 - DL1000 V-Strom - FJR 1300 AS - KTM 1190 Adventure
Gebruikersavatar
Koboloi
Clublid
Clublid
Berichten: 390
Lid geworden op: 04 mar 2008 09:27
Mijn motor is: FJR1300A '08
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Kampenhout
Contacteer:
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door Koboloi »

:) Tof dat het weer zo tof is geweest :!:
En, dat ik dat allemaal heb moeten missen :cry: :cry:
Liefde is "Samen op onze FJR"
De glimlach die je uitstuurt komt dubbel bij je terug. (Oosters gezegde)
Copantwerp
Status: Offline

Re: Clubrit 18 mei = Kanalenroute

Bericht door Copantwerp »

Jopet schreef:
Copantwerp schreef:Iemand :? :? op de rit heeft mij om info gevraagd inzake de uitlaatbeschermers voor de FJR ;) ;)

Dus bij deze :lol:


http://www.mm-he.de/shop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Copantwerp,
Die iemand was ik, Jopet, misschien de volgende keer vermelden dat ze op die site "Satz Fussabweiser für Soziusrasten " heten ;) .... of was je dat al vergeten :cool:
Neen grapje,ik heb ze dus gevonden, bedankt voor de info. :thumbright:
Ik ga ze vlug bestellen zodat de kinderen en 't vrouwtje ook meekunnen zonder dat ze mijn uitlaten voorzien van een extra rubberlaagje :roll:
Groetjes,
Jo

Heb dat niet vermeld omdat ik dacht dat dat de "dagmenu "was :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie