Het heeft even geduurd doch gisteren is de uiteindelijke beslissing gevallen.
Er komt geen derde FJR.
Het wordt een RT.
Voor alle duidelijkheid heb elf jaar en ongveer 180.000km met de twee rondgebold met enorm veel plezier.
Wat maakt het verschil Voor mij persoonlijk gewoon hoe ik met de moto op vakantie ga.Ga jaarlijks drie keer mer de moto op verlof.In mei 10-11 dagen , in juli trek ik er altijd alleen op uit met de tent,potten en pannen en in september nog eens vijf dagen.
Het is vooral als ik alleen opuit trekt dat de FJR voor mij te zwaar wordt .Heb het vorige zomer weer tweemaal meegemaakt.Was een route op gps aan het rijden dat ik op een gegeven moment een wegwijzer naar een onbekende gorges tegenkwam in Frankrijk.Daar je alleen bent is er niets dat je bindt,dus volg deze gorges.Volgens de gps een klein baantje.
Doch plots stopt dat baantje en daar sta je dan in de middle off now where
Dan begint de fun hoe kun je in godsnaam draaien op een baan van 2m;
Door m'n klein landingsgestel (lees beentjes) is de fjr verlaagd en kan ik enkel met de bal van de voet goed aan de grond.Ook een belangrijk feit, je wordt een dagje ouder en het fysieke gaat er ook niet op vooruit.Dus zit er maar 1 ding op,alle bagage eraf + de koffers en dan de moto beginnen draaien.
De tweede keer ook van hetzelfde laken een broek;was op een avond op een klein baantje de weg aan het volgend in de Pyreneeën met een prachtige ondergaande zon tot plots de weg stopt.Alleen stond ik nu op een weg naar beneden en moest ik de moto draaien achteruit naar boven op 1.5 m.Het is me gelukt met heel wat zweet,krampen in m'n kuiten en veel gevloek.
Doe veel aan sport om fysiek in orde te blijven,want kan u verzekeren als je alleen erop uit trekt en 16-17 dagen op de moto zit van 's morgens tot 's avonds laat en alle dagen uw tent moet opzetten en en afbreken vergt dit toch veel van je
Ook zoals reeds gezegd is de FJR verlaagd,dat geeft toch wat beperkingen qua rijgedrag.Je legt de motor met gemak met voetsteunen aan de grond soms met het gevaar dat je middenbok de grond raakt.
Heb meermaals een RT getest ,vooral op een parking met korte maneuvers en op hellingen draaien met de motor in de hand.
Zelfs met 20kg bagage.Het belangrijkste is dat ik met beide voeten goed aan de grond kan en heel veel steun vind.
OOk het heel lage gewicht is een enorm verschil.Wat ook wel een verschil geeft is de windbescherming,het is een heel groot.
Ieder rij ik steeds in ruk naar het zuiden ;ongveer 1100KM op 1 dag.ook dit wordt ieder jaar wat moeilijker qua fysieke inspanning.
Conclusie van dit gezwam,is de fjr minder goed Neen,alleen voldoet hij niet meer aan mijn behoefte.heb lang getwijfeld aan een gs ,maar als je zolang met een fjr hebt gebold ,ben je ook verwent
De kogel is door de kerk
- johnny
- Moderator
- Berichten: 2002
- Lid geworden op: 04 mar 2008 19:59
- Mijn motor is: FJR1300AE '18
- Regio: Limburg
- Locatie: Sint-Truiden
- Status: Online
Re: De kogel is door de kerk
Veel plezier ermee maar denk je dat de rt minder zwaar is ?
Gr. J
Gr. J
- pnobels
- 1300 cc
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 04 mar 2008 22:29
- Mijn motor is: FJR1300A '13
- Regio: Antwerpen
- Locatie: Berchem/Antwerpen
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Denk dat er wel een paar kilo's in het voordeel van de BMW zullen zijn... Maar vooral... tja, die cilinders liggen laag hé... In ieder geval veel plezier Waarmee je rijdt maakt eigenlijk niet zo veel uit. Als je maar plezier hebt en veilig terug thuis komt
- FJR-Freak Max
- Site Admin
- Berichten: 5035
- Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
- Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
- Regio: Vlaams-Brabant
- Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Hey Jan
Spijtig om horen dat je je FJR inruilt voor de RT maar het is zoals Peter al aanhaalde, het is niet met wat je rijd dat telt maar wel waar je het meest plezier aan zal beleven dat belangrijk is
Wat ook spijtig is, is dat we hiermee als club één van onze leden verliezen die reeds jaar en dag lid was van de FJRijders en nu het lidmaatschap niet meer kan verlengen , de regels moeten voor iedereen gevolgd worden, hoe spijtig het ook is maar weet wel dat je steeds welkom blijft bij de FJRijders als je graag eens een ritje wil meepakken met je nieuwe speelgoed he vriend
In ieder geval wil ik je nu al héél véél succes en duizenden veilige km's rijplezier toewensen met je nieuwe aanwinst makker want het is niet omdat je veranderd van moto dat daarom onze vriendschap tot het verleden moet behoren he
Groetjes en hopelijk is dit geen vaarwel maar tot een spoedig weerziens in één van de komende bochtjes
Max
Spijtig om horen dat je je FJR inruilt voor de RT maar het is zoals Peter al aanhaalde, het is niet met wat je rijd dat telt maar wel waar je het meest plezier aan zal beleven dat belangrijk is
Wat ook spijtig is, is dat we hiermee als club één van onze leden verliezen die reeds jaar en dag lid was van de FJRijders en nu het lidmaatschap niet meer kan verlengen , de regels moeten voor iedereen gevolgd worden, hoe spijtig het ook is maar weet wel dat je steeds welkom blijft bij de FJRijders als je graag eens een ritje wil meepakken met je nieuwe speelgoed he vriend
In ieder geval wil ik je nu al héél véél succes en duizenden veilige km's rijplezier toewensen met je nieuwe aanwinst makker want het is niet omdat je veranderd van moto dat daarom onze vriendschap tot het verleden moet behoren he
Groetjes en hopelijk is dit geen vaarwel maar tot een spoedig weerziens in één van de komende bochtjes
Max
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
- Flykiller
- 1300 cc
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 07 mar 2008 23:41
- Mijn motor is: FJR1300AS '13
- Regio: Antwerpen
- Locatie: 2940 Stabroek
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Veel pret gewenst met je nieuwe aankoop.
Flykiller
Flykiller
Een dag zonder dode vliegen is geen goede dag.
-
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Have fun met de BMW! En misschien eens tot op een ritje hé?
- witse
- Moderator
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 04 mar 2008 13:12
- Mijn motor is: FJR1300AE '20
- Regio: Antwerpen
- Locatie: Waar ik binnen mag
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Hey Jan , veel veilige km toegewenst met je nieuwe speeltje en je mag hem altijd eens komen laten zien hé dat weet je .
Grtjs Luc
Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
-
- 250 cc
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 15 mar 2008 06:50
- Mijn motor is: Andere
- Regio: Antwerpen
- Locatie: Borgerhout
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Luc , je weet,laat de mijne graag zien hé
Max,het was ergens anno 2002 dat in Drongen dat de fjr rijders voor mij het licht zagen
Onze voorzitter noemde we toen anders ,maar dit zal een goed bewaart geheim blijven
Zal zeer zeker het forum blijven volgen en mijn lelijk smoelwerk op een rit nog eens vertonen.
Bedankt iedereen en hou de wielen onderaan.
________________________________________________________________________
i don't drive my bike for pushing up my status ,but to get there
Max,het was ergens anno 2002 dat in Drongen dat de fjr rijders voor mij het licht zagen
Onze voorzitter noemde we toen anders ,maar dit zal een goed bewaart geheim blijven
Zal zeer zeker het forum blijven volgen en mijn lelijk smoelwerk op een rit nog eens vertonen.
Bedankt iedereen en hou de wielen onderaan.
________________________________________________________________________
i don't drive my bike for pushing up my status ,but to get there
- FJR-Freak Max
- Site Admin
- Berichten: 5035
- Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
- Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
- Regio: Vlaams-Brabant
- Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Janincognito schreef:Max,het was ergens anno 2002 dat in Drongen dat de fjr rijders voor mij het licht zagen
Onze voorzitter noemde we toen anders ,maar dit zal een goed bewaart geheim blijven
Ja, dat was het prille begin nog, het forum van de Begische FJR 1300 club is opgericht in september 2000 toen was de FJR nog nergens op de baan te bespeuren, enkel in de boekjes was hij nog maar te bewonderen maar we hadden al een forum voor die dat er al eentje in bestelling hadden
Nadien is het dan allemaal begonnen en zijn we U dan in drongen tegen het lijf gelopen als we bezig waren om leden te ronselen via winkels waar we flyers van de club gingen leggen
En.....laat die oude koe maar onder het slijk in de gracht liggen, ge moet ze niet wakker maken om eruit te komen, is voor niets nodig
Groetjes en tot een spoedig weerziens met je nieuwe Bike he makker
Max
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
- fjrmarcel
- Clublid
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 04 mar 2008 08:49
- Mijn motor is: FJR1300AS '14
- Regio: Oost-Vlaanderen
- Locatie: Lokeren
- Status: Offline
Re: De kogel is door de kerk
Jo demannen,
graag iets meer over die oude koeien uit de gracht halen.
graag iets meer over die oude koeien uit de gracht halen.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten