Augustusrit 2014

Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Augustusrit 2014

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Marcelleke ;)

Dit is natuurlijk een mogelijkheid en je hebt meer dan gelijk als je zegt dat we een motorclub zijn maaaaar dan komt het :arrow: wanneer gaan we ze dan laten doorgaan :idea: eind van het seizoen op de algemene ledenvergadering krijgt iedereen de kalender voor het komende seizoen, dus de meerderheid van het bestuur en onze leden regelen zich naar die datums die wij vastgelegd hebben, vanaf april tot november hebben we maandelijks een rit of activiteit, hiervoor krijgen de leden een maand de tijd om in te schrijven zodat we toch een redelijk aantal inschrijvingen kunnen bekomen binnen die maand zodat het geleverde werk om een rit in elkaar te steken niet voor niets zou geweest hebben !
Na deze rit volgt de maand nadien een komende rit, hiervoor hebben we dikwijls meerdere weekends nodig om de volgende rit te gaan testrijden, aanpassingen in door te voeren(door wegenwerken, afsluitingen, kermissen, markten enz...) en de stopplaatsen vast te leggen waar we met de ganse bende terecht kunnen, wat niet altijd evident is om deze te vinden.
Als we de afgelaste rit dan naar één week later verplaatsen, dan hebben wij maar twee weekends meer over om de volgende rit voor te bereiden want het derde weekend is dan de volgende rit al + dat de organisator van de afgelaste rit dan ook nog moet vrij zijn als de rit naar een andere datum verplaatst word want je kan moeilijk een rit van de organisator gaan rijden als hij er zelf niet bij kan zijn he, hij heeft dan al heel wat werk in die rit gestoken en dan moet hij die zomaar weggeven zonder dat hij er de dag zelf dan nog niet mee van kan gaan genieten en eventueel de pluimen ervan op te steken :cry:
Ook is het zo dat wij tussen elke rit nog een bestuursvergadering hebben op een zaterdag in één van die weekends om de voorbereidingen te doen van de andere ritten of evenementen, dus weer een week minder want ik kan moeilijk verlangen dat de bestuursleden steeds een volledig weekend opofferen voor de club, dit omdat we nu al bijna wekelijks bezig zijn voor de club.
Ik kan hier nog véél meer neerschrijven waarom het moeilijk is om een geannuleerde rit te verplaatsen maar dan ben ik nog een tijdje bezig :sign13:
Ondertussen weet je ook al wel wat het inhoud als je bestuurslid bent van een motorclub en ritten wil creëren als die van de FJRijders wat je er dan moet voor doen he ! Velen hebben het al geprobeerd als bestuurslid bij ons omdat ze denken dat het niet zoveel inhoud maar niets is minder waar, we zijn bijna een gans jaar wekelijks bezig om al wat we nu doen op poten te krijgen en persoonlijk durf ik zeggen dat het voor mij bijna dagelijks is dat ik er mee bezig ben want denk niet dat het hier alleen maar om ritten of evenementen gaat hoor, er komt heel wat meer bij kijken als dat :o :shock: en daar houden velen geen rekening mee waardoor ze na een tijdje afhaken omdat het zo tijdrovend is en al hun vrije tijd naar de club gaat :clock:
Als je dit alles dan op een rijtje gaat plaatsen waar we steeds mee bezig zijn tussen elke rit, dan weet je dat het niet zo makkelijk is dan iedereen wel denkt om een rit die we afgelasten zomaar naar een andere datum te verplaatsen :oops:

Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij het ook anders zouden willen maar dat de mogelijkheid het dikwijls niet toelaat, er is buiten je hobby nog een leven en bij de meeste van ons bestuur met een partner, en die moet er ook mee content blijven dat haar levensgezel al z'n vrije tijd aan z'n hobby blijft spenderen :whip2:

Zo Marcelleke, bij deze heb ik een klein stukje prijs gegeven waarom het zo moeilijk is om ritten te verplaatsen en mijn medebestuursleden zullen dit kunnen bevestigen dat het niet evident is om nog gaatjes te vinden binnen onze jaarkalender voor de geannuleerde ritten te verplaatsen om deze toch nog te kunnen rijden :dontknow:

Groetjes en tot wederhoren he vriend :wave01:

Max :cool:

P.S: Weet dat een geannuleerde rit niet verloren is en deze toch nog op de agenda komt, maar dit is dan wel voor het jaar nadien zodat de organisator er met eventueel kleine aanpassingen aan te doen terug een rit heeft waar dan niet meer zoveel werk aan zal zijn dan dat hij er al aan gehad heeft :downtown: :headbang:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1887
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Re: Augustusrit 2014

Bericht door terdonkske »

Beste clubleden ,

Bij het lezen van Max zijn schrijven , ben ik als bestuurslid genoodzaakt om dit bij te treden . Het is inderdaad niet gemakkelijk om de rit te verschuiven naar een andere datum , daar we ook nog een prive leven hebben . We zijn ook niet over één nacht ijs gegaan om te zien dat we ze gaan rijden of gaan annuleren . We hebben de voorbije week al bijna dagelijks contact gehad met de andere bestuursleden via mail en telefoon , hetgenen dat de rekening van de gsm of telefoon aardig oplopen voor ons allemaal . Maar dat buiten beschouwing gelaten , je doet het voor de club en anders stop je ermee . Dan is het aan ons de keuze gaan we ze schrappen of gaan we het risico nemen om ze te rijden .
In het verleden hebben we al eens een vergissing begaan met ze toch laten door te gaan , met het gevolg dat er toen ook een paar schuivers en valpartijen zijn door gegaan .Bij sommige ervan zijn de kosten goed hoog opgelopen en dan heb ik het alleen maar op materieele schade . Nog te zwijgen indien er lichamelijke letsels bij zijn , die tot op heden , en dank God , hiervoor nog niet zijn voorgevallen . Dan is er nadien ook de commentaar van enkele individuen dat we ze hadden moeten annuleren .
Voor ons als bestuur is het ook altijd een moeilijke beslissing . En voor iedereen goed doen is ook niet altijd mogelijk .
Hopelijk kunnen jullie deze beslissing van de organisator en het voltallige bestuur aanvaarden .

P.s. Deze morgen om 06.30 u was het hier in Zonhoven een overvloed aan het regenen en heeft toch een tijdje geduurd . Het zal waarschijnlijk niet overal geregend hebben , maar waar het valt , dat weten wij ook niet .

Grzt Patrik
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Gebruikersavatar
'T Ghentse Stropke
Clublid
Clublid
Berichten: 1562
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:50
Mijn motor is: FJR1300 '03
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Gent
Status: Offline

Re: Augustusrit 2014

Bericht door 'T Ghentse Stropke »

Hallo Makkers,

Ik denk dat de rit annuleren :cry: een goeie beslissing was. Bij ons is het hier beginnen regenen omstreeks 09u30. Het geeft bijna onophoudelijk geregend :!: met enkele pauzes er tussen. Denk dat het bijna overal zijn best heeft gedaan.


Groeten,

Dirk
Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
slurf
Clublid
Clublid
Berichten: 329
Lid geworden op: 10 mar 2008 20:51
Mijn motor is: FJR1300AE '17
Regio: Antwerpen
Locatie: Schoten
Status: Offline

Re: Augustusrit 2014

Bericht door slurf »

Geen enkel kwaad woord over jullie beslissing :!: voorzichtig zijn heeft nog niemand kwaad gedaan :!: chapeau voor de beslissing die jullie hebben durven nemen :!: grtj en tot weldra een nog altijd tevreden clublid :cool:
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1397
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: Augustusrit 2014

Bericht door StefaanH »

Om niet misbegrepen te worden: Mijn reactie duidde enkel maar aan hoe jammer ik het vond dat het weer nog maar eens de boel gesaboteerd heeft. Ik heb uiteraard alle respect voor de het bestuur en hun beslissing en ga er ook volledig mee akkoord, laat dat duidelijk zijn.

Greetings,

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5034
Lid geworden op: 04 mar 2008 00:28
Mijn motor is: FJR1300AS '20 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Status: Offline

Re: Augustusrit 2014

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Stefaan en alle anderen,

In naam van het voltallige bestuur willen jullie dan ook bedanken voor het begrip dat er getoond werd nadat we spijtig genoeg deze beslissing hebben moeten nemen :notworthy: want zelf hadden we het slechte weer :stop: ook liever anders gezien :sunny: , maar zoiets hebben we zelf niet in de hand he :dontknow:
We gaan het vlug vergeten en al stilaan uitkijken naar ons FJRijders Weekend waar we hopelijk de weergoden terug achter ons hebben staan met héél véél :sunny1: zodat we eens volop kunnen gaan genieten :wav: :headbang:

Groetjes en tot binnenkort :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Plaats reactie