Najaarsrit 04 oktober 2009

Dolf
Status: Offline

Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door Dolf »

Beste FJRijders

Onze titel zegt het reeds zelf en met spijt in het hart hebben we het nu over onze laatste door het bestuur georganiseerde clubrit.
Met opzet hebben we de rit nu al online gezet met de bedoeling dat we er in Sauerland tussen pot en pint al eens in geuren en kleuren kunnen over babbelen. De rit is volledig afgewerkt en er kan nu al gezegd worden dat jullie een uniek stukje tweewielig rijplezier zullen gaan beleven. (iedereen moet mee) De rit vertrekt in Aische-En-Refail langsheen de autosnelweg E411 (tweede benzinepomp (Q8) komende vanuit Brussel.)
Wij verwachten jullie daar vanaf 08.30 uur. Ter plaatse kan ieder die wil een ontbijt :coffee2: nuttigen (self service).De laatste groep vertrekt om 09.30 uur. Ter plaatse zullen de deelnemers in een aantal groepen worden verdeeld met een voorrijder op kop en één achteraan in de groep.Zij kunnen mekaar onderling afwisselen.
Na het vertrek volgen wij nog heel even de E411 en we verlaten deze via afrit 14 in Bouge.

Waar brengen we jullie naartoe:
Om het jaar met een positieve noot af te sluiten qua ritten, mag het al iets meer zijn, want er is zeer hard aan gewerkt. Wij gaan U voor een stuk met onze Ardennen laten kennis maken en U langs plaatsen loodsen waar Onze-Lieve-Heer :angel7: zelf het bestaan niet van weet.
Wij hadden reeds eerder op ons forum aangekondigd dat onze dametjes achterop bij deze rit hun haak- en breiwerk zouden mogen thuis laten en dat hun mondje zou open vallen van al dat wondermoois dat langsheen de route te bewonderen zal zijn.

Wij beginnen er nu al aan:
Vanaf Bouge duiken we fel dalend Namen binnen en even verder plooien we ons al rond de groteske Citadel. Langs een ommetje gaat het verder via Arbre(zeer ouderwets) - Bioul en rijden we rakelings voorbij de wondermooie tuinen van Annevoie naar Dinant toe.
Vlak voor het centrum van Dinant blijven we de Maas aan haar rechterzijde volgen richting Hastière.
Wanneer de weergoden ons goed gezind zullen zijn, zullen pleziervaartuigen en kleurrijk geklede rotsbeklimmers aan de overzijde van de Maas, jullie aandacht trekken.
Even verder zijn we al aan onze voormiddagstop aangekomen waar jullie op een gezellig terras van deze beziens-
waardigheden kunnen bekomen.
Eens verder klimmen we weg uit de Maasvallei naar Blaimont toe en daarna gaat het op en neer door bosrijk gebied naar Heer met uitzichten over het Maasdal. We passeren Gochenée (kalkstenen dorp). Door het uitgestrekte Koningsbos gaat het verder naar Morville. Nog verder maken we een grote bocht omheen de abdij van Maredsous. Wat verder zijn we de middagstop genaderd en zitten we opnieuw vlak tegen de Maas.
Na de middagstop gaan we het water over en brengen we de Bovenmaas een bezoekje. We tuffen verder door de groene aantrekkelijke streek van Crupet. Voor het dorpje Bauche volgen we een zeer bochtige, smalle en vrij steile afdalende weg, met in een aantal bochten een strook kassei. Even nadien zitten we weeral op een aangenaam terras vlakbij de rotsplaten van Freÿr om van onze namiddagstop te genieten. Daar komen horden alpinisten op af beladen met kilo's ijzerwerk.
Wanneer we Freÿr verlaten rijden we terug richting Dinant. We gaan het zeer drukke centrum van Dinant vermijden en dan wacht ons nog een aardig stukje klimwerk vooraleer wij terug de autosnelweg E411 bereiken. Onze rit eindigt opnieuw in Aische-En-Refail waar we nog even kunnen bekomen van deze prachtige rit :occasion14: vooraleer wij huiswaarts rijden. :wave01:

Inschrijven kan dus vanaf nu.

Enkele sfeerbeelden
Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
de tuinen van Annevoie......................................... Citadel van Dinant
terrasjes langsheen de Maas...............................................voormiddagstop
Meer landelijk en bochten....................................... op weg naar de middagstop
Langs de Maas.....................................................landelijk tussen de koeien


DEELNEMERSLIJST
01. Dolf & Isabelle
02. Gert & Christiane
03. Fandango
04. FJbaRt
05. Flykiller & Martine
06. Max & Fanny
07. Jantje2
08. Droopy
09. Blue thunder
10. Martine
11. Terdonske & Monique
12. Copantwerp
13. Johnny
14. Witse & Sonja
15. FJRMarcel & Annick
16. Snorry
17. De Ghentse stropkes
18. Copmotard
19. Bono
20. Vliegemans &Wezemans
21. TomH
22. CBrider
23. Slurf
24. Abeloos & Debbie
25. Pnobels
26. Velomaker
27. M&M (mannelijk)
28. M&M (vrouwelijk)
29. Koboloi & Koboloika
30. Burton
31. Heatingmann
32. Roger2fjr en Sandra
33. FJRené
34. ArtstudioG
35. Motoplezier
36. Den Boete
37. Vriend Roger2fjr
38. fzs1000
39. FREric
40. Incognito
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47. De recordbreker
Totaal:.... 38 .. :fjr2: .... + 1 PAN ...... + 1 ?

. . . Wie zijn de volgende ! ! ! !

Met vriendelijke groeten

Het bestuur

Dolf
Fandango
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door Fandango »

Als de weergoden niet te zot doen wil ik er wel bij zijn.

Greetzz
Stekkie
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door Stekkie »

:cry: trouwfeest dag ervoor en da gaat laat worden. Spijtig zal voor een andere keer zijn maar toch veel fun gewenst

greetz

Stekkie
Gebruikersavatar
Flykiller
1300 cc
1300 cc
Berichten: 879
Lid geworden op: 07 mar 2008 23:41
Mijn motor is: FJR1300AS '13
Regio: Antwerpen
Locatie: 2940 Stabroek
Status: Offline

Re: NAJAARSRIT 04 oktober 2009

Bericht door Flykiller »

Dolf zet ons er maar bij,dit willen we niet missen :razz:
Flykiller & Martine
Een dag zonder dode vliegen is geen goede dag.
Gebruikersavatar
jantje2
Clublid
Clublid
Berichten: 780
Lid geworden op: 04 mar 2008 08:54
Mijn motor is: FJR1300AS '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Wilrijk
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door jantje2 »

Nog een liefhebber van de Ardennen bij op het lijstje zetten aub.
;)
Een Dag Niet Gelachen Is Een Dag Niet Geleefd

Sarolea Blauwe vogel-Suz T20 Super Six X6 Hustler-BSA Lightning 650-Norton 850 Commando-Norton Wasp 850-Honda CBR 900 RR-Yam Fazer1000-Yam FJR1300 AS 2006 FJR1300 AS 2013
droopy
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door droopy »

Dolf schreef: (iedereen moet mee)
Dolf
Als jij dit schrijft......., moeten wij luisteren hé :lol:
Neemaar, volgens jou prachtige ritbeschrijving kunnen we moeilijk anders dan meerijden :idea:
Zet me er maar bij, voor dit najaars Ardennenritje.
mvg, droopy ;)
Gebruikersavatar
Blue Thunder
250 cc
250 cc
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 jun 2017 09:29
Mijn motor is: FJR1300A '14
Regio: Antwerpen
Locatie: Noorderwijk (Herentals)
Contacteer:
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door Blue Thunder »

Ik zet het op m'n agenda. Bij leven en welzijn (en ietwat deftig weer) zal ik aanwezig zijn.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zoek je nog een voorgekauwd reisje? -> http://www.mototrotters.be/blog
Ben je één van die Tripy weirdo's? -> http://www.tripyowners.be
Martine
1300 cc
1300 cc
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 mar 2008 07:30
Mijn motor is: Andere
Regio: Waals-Brabant
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door Martine »

Zet er mij maar bij, zal natuurlijk afhangen van de weergoden!
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1887
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door terdonkske »

Hallo Dolf,

Ziet er prachtig uit, bij den dezen gaan wij ook mee.
Dus twee personen en ene :fjr:
Stuur het gps-ke maar al door, dan kan ik al heimelijk gaan proefrijden..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Groetjes Patrik en Monique :) ;)
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Copantwerp
Status: Offline

Re: Najaarsrit 04 oktober 2009

Bericht door Copantwerp »

indien gezondheid en weer het toelaat :oops: ben ik zeker van de partij ;)
Plaats reactie