Peter Thijs . Mongolie

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1887
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300AS '15
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Peter Thijs . Mongolie

Bericht door terdonkske »

Op vraag van Peter Thijs , plaatst ik dit in zijn naam .
Veel succes en hopelijk komt alles in orde . Veel plezier en laat iets van je horen . :cool:

Er zijn mensen die helemaal niet van een traditionele zon- en strand vakantie houden. Peter Thijs uit Zonhoven wil duidelijk een tikkeltje meer avontuur. Samen met twee vrienden vertrekt hij dit weekend naar Mongolië... op de crossmotor.

"Ik ben zelf een fervent motorrijder," legt Peter uit. "Ik haal die toestellen desnoods zelf helemaal uit elkaar, om ze vervolgens tot op de laatste schroef weer in elkaar te zetten. Technisch zullen we onze plan dus wel trekken. Maar een spannende reis wordt het zeker." Als Peter de kaart op tafel legt blijken echter de eerste duizend kilometer al meteen het grootste probleem te vormen. "In Duitsland brengen ze ons type van motoren in verband met gevaarlijke bendes. Nochtans zijn we gewoon avontuurlijke reizigers, hoor. Uit voorzorg hebben we dan maar besloten om onze motoren de eerste duizend kilometer in een bestelwagen te laden, en vanaf het zuiden van Polen per motor te rijden."

Door oorlogsgebied

Toch wordt het volgende traject door Oekraïne ook best riskant. "Het land verkeerd inderdaad in staat van oorlog," beseft Peter Thijs. "Maar we gaan ten noorden van de frontlinie rijden. Hopelijk geraken we zo vlot in Rusland. Daarna komt een lange rit door Kazachstan. De wegen daar kan je natuurlijk niet vergelijken met die van ons. Bruggen over rivieren zijn soms erg gammel, en vaak ontbreken ze gewoon. Dat moet je met je motor dwars door het water rijden. We hebben nu al een setje extra banden besteld op onze route in Kazachstan. Waarschijnlijk zal dat halfweg wel nodig zijn. Nadien komen we terug in Rusland, om zo naar Mongolië te trekken. Eindigen doen we weer in Rusland in de buurt van Irkutsk bij het Bajkal meer. Pas eind september zie je mij terug in Zonhoven." Wie de avonturen van Peter Thijs wil volgen, kan hier de reisverslagen lezen op hun blog.

http://www.pdegroote.net/

Veel succes Peter ,

Vanwege het bestuur . ;)
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Plaats reactie