Batterij loskoppelen

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gebruikersavatar
hercules
50 cc
50 cc
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2007, 19:11
Locatie: Maldegem

Batterij loskoppelen

Bericht door hercules »

Met het oog op het binnenkort waarschijnlijk aansluiten van een gps ,stel ik me momenteel de vraag of het loskoppelen v/d batterij problemen oplevert ?
Model 2004
Ik vermoed van niet..heb er hier althans nog niets van teruggevonden ...maar voor het zekerste

Bij sommige auto's levert dit problemen op maar bij de FJR zal dit nog wel niet het geval zijn of ??

grts
give buzze
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Je moet dan alles resetten.... uw klokske dus... da's al. :lol:
Het kan geen kwaad dat loskoppelen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
hercules
50 cc
50 cc
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2007, 19:11
Locatie: Maldegem

Bericht door hercules »

Ok? das rap R1 de reply dan......als het enkel de klok is die uitvalt geen probleem dan

grt & thx
give buzze
Gebruikersavatar
rcracer
Clublid
Clublid
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2007, 21:40
Locatie: Ieper
Contacteer:

Bericht door rcracer »

zelf zaterdag laatst gedaan, no problemo.
Enkel de volledige rest van het klokje :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Bericht door Dream »

mss detail, maar de triptellers komen ook op 0 te staan
Ik heb dit ook nog maar pas voor de zoveelste keer uitgevoerd om mijn motor van 2004 om te ruilen voor het nieuw machientje 2008
Heb ondertussen de GPS voeding en fiche voor de batterijlader eveneens aangekoppeld op mijn nieuwe motor, ook daarmee geen probleem met afgekoppelde batterij
Benzinetank is er ook al afgeweest kwestie om te kijken welke de beste weg was om de autocomkabels te leggen, uiteindelijk lopen ze langs de linker flank, wat me meteen opviel is dat er een hitte beschermingsplaat boven de motor geplaatst is, eveneens een verbetering de bougies zijn veel beter te bereiken dan model 2004, handig voor mensen die zelf de bougies vervangen.

Toch heb ik nog een bijkomend vraagje, dan moet ik er zelf niet naar zoeken

Weet iemand waar de fiche zit om de ruit in de hoogste stand te laten staan, eventueel foto's of uitleg langswaar te bereiken, bij mijn vorig model heb ik dat draadje doorgeknipt en een schakelaar geplaatst zodat ik kon kiezen

Alvast bedankt,

Groetjes, Dream
JH.
50 cc
50 cc
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2008, 21:44
Locatie: naast m'n buurvrouw (rOeSeLaRe)
Contacteer:

Bericht door JH. »

... hou alvast de volgorde van handelen in het oog...


=> eerst de minpool loskoppelen, daarna de pluspool.

=> terug monteren gebeurd omgekeerd... eerst de plus enl tenslotte de min.

laten we het een beetje veilig houden :wink:
Gebruikersavatar
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 feb 2007, 23:31
Locatie: aan't zeetje
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

JH. schreef: => eerst de minpool loskoppelen, daarna de pluspool.
Just JH,

De reden hiervoor is dat er die manier geen kortsluiting kan gebeuren wanneer je met een stroomdraad per ongeluk tegen het chassis zou stoten :!:

Abel :wave:
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Gesloten