zijn er hier nog mensen die problemen hebben gehad met de versnellingsbak.
al een tijdje problemen dat hij uit de tweede vitesse sprong.
gisteren bij dealer binnen gedaan en is van binnen geraakt.
ligt volledig open nu zijn zware kosten.
versnellingsbak
Moderator: Abeloos
Mijn machientje happerde een beetje toen ik hem in van neutraal in eerste wilde leggen. Maar na het onderhoud van 40.000 km is dit wat bijgesteld blijkbaar, nu geen problemen meer!
Is dit een zwak puntje van de FJR?
Anders kan ik totaal niet klagen van mijn versnellingsbak
Is dit een zwak puntje van de FJR?
Anders kan ik totaal niet klagen van mijn versnellingsbak
Wat is nu 180Km per dag ? Nikske met een FJR onder de benen!
Bijstellen gebeurd buitenaan de versnellingsbak, je kan het hefboompje duidelijk zien. Onderaan zit een stelvijs, welke kan bijgeregeld worden. Je kan zo 'korter' of 'langer' schakelen.
kort/lang : de weg die moet afgelegd worden tussen 2 versnellingen.
@adriaan : al nieuws verder ?
Kun je ons ook op wat meer vertellen, bv. hoe oud de moto is, hoeveel kilometers etc ... wanneer de panne is opgetreden?
kort/lang : de weg die moet afgelegd worden tussen 2 versnellingen.
@adriaan : al nieuws verder ?
Kun je ons ook op wat meer vertellen, bv. hoe oud de moto is, hoeveel kilometers etc ... wanneer de panne is opgetreden?
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
- adriaan & monique
- Clublid
versnellingsbak.
hallo allemaal.
heb mijn fjr terug van gisterenavond.
is een silverstorm van 2003 met 46.000 km.
heefd al een hele tijd problemen met het schakelen van 1 naar 2 altijd een licht gekraak.
een 3 weken terug werd het erger .
bij een toerrit in het eifel gebergte sprong hij altijd uit zijn tweede.
dus dat was schakelen van 1 naar 3 maar is niet te doen als je moet terugschakelen.
heb hem toen binnengedaan bij dealer en die heefd de motor volledig gedemonteerd en kwam tot de ontdekking dat de tandwielen geraakt waren heefd alles vervangen en is nu terug in orde om weer te gaan toeren. dealer heefd dat positief opgelost dank daarvoor.
ik hoop dat alles nu voor een tijdje in orde is.anders zal het een andere moto worden denk ik.
heb mijn fjr terug van gisterenavond.
is een silverstorm van 2003 met 46.000 km.
heefd al een hele tijd problemen met het schakelen van 1 naar 2 altijd een licht gekraak.
een 3 weken terug werd het erger .
bij een toerrit in het eifel gebergte sprong hij altijd uit zijn tweede.
dus dat was schakelen van 1 naar 3 maar is niet te doen als je moet terugschakelen.
heb hem toen binnengedaan bij dealer en die heefd de motor volledig gedemonteerd en kwam tot de ontdekking dat de tandwielen geraakt waren heefd alles vervangen en is nu terug in orde om weer te gaan toeren. dealer heefd dat positief opgelost dank daarvoor.
ik hoop dat alles nu voor een tijdje in orde is.anders zal het een andere moto worden denk ik.
je hebt maar 1 leven.
wees er zuinig op.
wees er zuinig op.