Heb pas een FJR gekocht van 2001, (ne zwarten!!) maar heb nu een vraagje.
Als ik over oneffenheden rijd of kasseistenen dan hoor ik vooraan iets rammelen en weet niet wat het zou kunnen zijn, naar mijn gedacht is het de carenage maar ben het ni zeker , in ieder geval het verontrust me wel een beetje , voor de rest een vree goede machine en ik kan het weten want heb er al paar gehad. Voor mij met lengten voorsprong de beste bike tot nu toe, nu nog als nieuw lid FJR 'er hopen op een oplossing voor vreemd geluid..
Help
Geert,
Ik heb zowat hetzelfde gehad en dacht ook dat het de kuip was die rammelde. Bij nader toezien waren het bij mij echter de zwevende remschijven die +/- 1 mm speling hadden. Je kan dit gemakkelijk testen. Probeer bij stilstand de schijven naar voor en/of achter te draaien en als hier speling opzit heb je ook prijs.
Succes ermee en laat eens iets weten als je de oorzaak hebt gevonden
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Zal dat morgen eens testen, en indien het speling zou zijn, wat staat er dan te doen??? Dealer gaan of kan ik het zelf oplossen?? Is wel vrij luid die geluiden!!
'k Zou zeggen : "Laat in ieder geval de voorpartij nakijken!!"
Ik had hetzelfde voor ( gevoel van speling op voorwiel)!
Bleek dat 2 bouten gelost waren en al een moer was verdwenen!
Niks voor tijd dus maar ik reed ook nog maar pas mijn eerste tientallen km's.
Het voorval doet me wel af en toe aan de voorvork trekken zoals in de handleiding beschreven.
Geert
Mocht er speling zitten op de remschijven dan moeten deze vervangen worden. De speling treeft op aan de grote rivetten tussen het vast gedeelte dat op het wiel is gevezen en de schijf zelf. Mocht het dit niet zijn dan zou ik zo vlug mogelijk mijn dealer
contacteren. Is het dit wel dan is het niet dramatisch, alle Ducs hebben speling op de schijven maar ik zou het toch laten veranderen.
Succes
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Vandaag eens aan de schijven gevoeld en die zijn niet beweegbaar dus ook geen beetje speling.
Over welke bouten en moeren heb je het dan eigenlijk die bij de FJR los stonden, mss kan ik daar eens gaan zoeken bij de mijne dan.
Spijtig ik zou eigenlijk eens iemand moeten hebben die met mijn FJR kan rijden om het verschil te horen, iemand die het probke ook had uiteraard, of ik met iemand zijn FJR om zelf te kunnen vergelijken.
Nu heb ik ni alleen da rammellen maar ook nog iets anders ontdekt, bij loslaten stuur zwabbert mijn stuur van links naar rechts, is duidelijk iets aan de hand met de voorpartij van deze moto, hopelijk kunnen ze dit wel verhelpen.
Geert45 schreef:.................................. zwabbert mijn stuur van links naar rechts, is duidelijk iets aan de hand met de voorpartij van deze moto, hopelijk kunnen ze dit wel verhelpen.
Laat ons hopen.
"zwabberen" stuur hoeft niet aan de voorpartij te liggen. Kan zijn oorzaak hebben in de voorband.
Ook als de voorband volledig en correct uitgebalanceerd is, kan zich dit verschijnsel voordoen.
Andere (type/merk) band is dan enige optie.
sterkte verder.
CU Ruud
Groeten Ruud WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Zwabberen is idd band, Bridgestone BT 10 vooraan nie versleten maar bandenprofiel is slecht, precies bulten erop. Voel je goed als je over het loopvlak wrijft. En rammellen is ook opgelost was slijklap over voorwiel die niet helemaal vast zat, paar zeskantige boutjes die los zaten, maar euvel is opgelost. Nu nieuwe band opleggen he , denk BT 020 , vraag me af waar ze voordeligst zijn??
@geert45,
ik wil u niet bang maken, maar er is onlangs een zwarte FJR gestolen. Je kan eventueel op de MAG site controleren of de uwe er bij is. Ik hoop van niet , want dit zou spijtig zijn nietwaar.