Inderdaad Julle.
De R1 is vreselijk snel, maar zeer rustig op die hoge snelheden.
Maar ge moet wel gaan platliggen, helaas kan je dit niet lang volhouden.
Maar snelheden van 230 gaan toch wel vlotjes op de R1. Ik vind dat het pas bij +260 wreed zwaar wordt voor het kopke.
De concentratie die je daarvoor heel de tijd moet opbrengen is niet te doen. Effe met uw oogskes knipperen bij zulke snelheden en je bent 400 meter verder.
Op de FJR is het natuurlijk heerlijk vertoeven.
Met de auto weet ik het niet, die gaat maar 205. (cijfer fabrikant)
Marcel,
Dat zijn inderdaad snelheden waar je best niet al te simpel over gaat zeg maar.
Het probleem is dat met zulke snelheden er absoluut niks mag gebeuren. Je nadert alles veel sneller dan je zelf voor mogelijk houd. Zelfs een wagen in de verte is al een groot risico.
Geloof me die ziet jou niet afkomen en als hij wil inhalen en je zit op minder dan 4?500 meter heb je prijs.
Daar kan je niet meer voor stoppen vergeet het maar, misschien wat snelheid minderen maar echt niet veel.
(Ik spreek uit ervaring).
Daarom zodra ik een auto zie gaat het gas er direkt af.
Je mag ook uw reactie tijd niet vergeten, je gaat aardig wat meterkes per seconde; En het duurt een seconde voor je reageerd.
Dus reken zelf maar uit.
Remmen op zulke snelheden is niet echt simpel vind ik.
De motor zwalpt wel als je plots heel hard knijpt, maar eens onder de 200 wordt hij terug wat stabieler vind ik.
Ochja, voor ik het vergeet.
Zulke dingen doe je best niet in groep en z??r weinig.
