Schuberth ROCKS
Moderator: Abeloos
Schuberth ROCKS
Folks,
Dit moet me nu toch even van het hart...
Ik heb door mijn eigen stomme schuld een C2 stuk gemaakt (sluiting foutief ingebracht) en dus die helm ter reparatie naar Schuberth gestuurd.
Wel...ik heb van Schuberth een KNAL nieuwe helm toegestuurd gekregen.
Normaal werd die gerepareerd en zou ik die terugkrijgen BUT...ik had al een nieuwe gekocht omdat ik geen 2 weken zonder wou doen.
Na wat bellen en mailen met Mr Wolfgang Klassen (SUPER kerel ) hebben we een deal kunnen doen.
Ik heb dus een nieuwe helm toegestuurd gekregen voor't vrouwke!
Ergo, ipv een reparatie gewoon een spiksplinternieuwe helm in dezelfde kleur als diegene die ik nieuw gekocht had.
DAT moet je eens proberen regelen ergens anders...
Murphy is heads-on lifetime Schuberth fan geworden!
CONGRATS voor hun Customer Service afdeling!!
Dit moet me nu toch even van het hart...
Ik heb door mijn eigen stomme schuld een C2 stuk gemaakt (sluiting foutief ingebracht) en dus die helm ter reparatie naar Schuberth gestuurd.
Wel...ik heb van Schuberth een KNAL nieuwe helm toegestuurd gekregen.
Normaal werd die gerepareerd en zou ik die terugkrijgen BUT...ik had al een nieuwe gekocht omdat ik geen 2 weken zonder wou doen.
Na wat bellen en mailen met Mr Wolfgang Klassen (SUPER kerel ) hebben we een deal kunnen doen.
Ik heb dus een nieuwe helm toegestuurd gekregen voor't vrouwke!
Ergo, ipv een reparatie gewoon een spiksplinternieuwe helm in dezelfde kleur als diegene die ik nieuw gekocht had.
DAT moet je eens proberen regelen ergens anders...
Murphy is heads-on lifetime Schuberth fan geworden!
CONGRATS voor hun Customer Service afdeling!!
Hallo Murphy,
Blij om te horen dat u deze deal rond kreeg maar graag had ik eens geweten of je via de invoerder (Splash) reageerde of direct naar Schuberth Duitsland?
Splash ( de invoerder) gaat nu niet door voor de beste firma wat betreft omruiling, garantie etc.... vandaar mijn vraag.
Heeft u soms het emailadres van de Heer Klassen want ik zou ook wel nog iets willen vragen en aangezien de heer Klassen de right man on the right place is.....................
Seabiker
Blij om te horen dat u deze deal rond kreeg maar graag had ik eens geweten of je via de invoerder (Splash) reageerde of direct naar Schuberth Duitsland?
Splash ( de invoerder) gaat nu niet door voor de beste firma wat betreft omruiling, garantie etc.... vandaar mijn vraag.
Heeft u soms het emailadres van de Heer Klassen want ik zou ook wel nog iets willen vragen en aangezien de heer Klassen de right man on the right place is.....................
Seabiker
Hallo Murphy,
net zoals @seabiker had ik ook graag geweten of de invoerder (Splash) u geholpen heeft.
Ik heb in ieder geval, in het verleden, geen al te beste ervaring met die invoerder. (en naar ik vernomen heb, ik niet alleen)
En dit is de reden waarom ik nog steeds twijfel om mij een Schubert C2 aan te schaffen.
Anders had ik allang met Shubert gereden omdat mijn Nolan, na 1,5 jaar intens gebruik, aan vervanging toe is.
En als het geen Schubert wordt, dan wordt het Shoei.
Serge
net zoals @seabiker had ik ook graag geweten of de invoerder (Splash) u geholpen heeft.
Ik heb in ieder geval, in het verleden, geen al te beste ervaring met die invoerder. (en naar ik vernomen heb, ik niet alleen)
En dit is de reden waarom ik nog steeds twijfel om mij een Schubert C2 aan te schaffen.
Anders had ik allang met Shubert gereden omdat mijn Nolan, na 1,5 jaar intens gebruik, aan vervanging toe is.
En als het geen Schubert wordt, dan wordt het Shoei.
Serge
één van de vier, dartagnan
Schuberth
Gents; ik ben niet via Splash gegaan. Ik heb mijn helm in Aken gekocht (379? ipv 495? hier in Belgie) en dus via de dealer de helm naar Schuberth gestuurd en dan rechtsreeks met hen gemaild. Na wat zoeken kom je bij de juiste persoon terecht en Herr Klassen is de Chief in Command van het CSC (Customer Service Center) Als hij je niet kan helpen dan kan niemand bij Schuberth het.
e-mail: www.marketing@schuberth.de
Doe hem ZEKER de groeten van Murphy, we kennen elkaar ondertussen al goed genoeg
By the way, ik heb tonnen helmen vastgehad en mijn persoonlijke mening dicteert me dat er geen andere pot meer op mijn hoofd komt dan Schuberth, zeker die C2!
Vermeld ook maar ineens de problemen met de invoerder.
e-mail: www.marketing@schuberth.de
Doe hem ZEKER de groeten van Murphy, we kennen elkaar ondertussen al goed genoeg

By the way, ik heb tonnen helmen vastgehad en mijn persoonlijke mening dicteert me dat er geen andere pot meer op mijn hoofd komt dan Schuberth, zeker die C2!
Vermeld ook maar ineens de problemen met de invoerder.
Laatst gewijzigd door Murphy op 05 nov 2005, 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Da's wel een hele straffe uitspraak!
Op wat baseer je je mening?
Tetsverslagen voorhandig?
Objectieve data die we kunnen inkijken?
Of is het eerder een subjectieve mening?
Voor zo'n uitspraak wil ik best eens wat opzoekwerk doen en me grondig documenteren om je stelling te bevestigen of weerleggen.
If possible:
- Is het materiaal superieur? (lijst van componenten?)
- Is de design superieur? (windtunnel en decibel resultaten?)
- Is de prijs kwaliteit superieur? (vergelijkingstest voorhanden?)
Waar mogelijk graag een bronvermelding van gerespecteerde industri?le test instanties, liefst van diegenen in de Europese instellingen die de garanties toekennen en Euro labels uitvaardigen.
Alvast bedankt
Op wat baseer je je mening?
Tetsverslagen voorhandig?
Objectieve data die we kunnen inkijken?
Of is het eerder een subjectieve mening?
Voor zo'n uitspraak wil ik best eens wat opzoekwerk doen en me grondig documenteren om je stelling te bevestigen of weerleggen.
If possible:
- Is het materiaal superieur? (lijst van componenten?)
- Is de design superieur? (windtunnel en decibel resultaten?)
- Is de prijs kwaliteit superieur? (vergelijkingstest voorhanden?)
Waar mogelijk graag een bronvermelding van gerespecteerde industri?le test instanties, liefst van diegenen in de Europese instellingen die de garanties toekennen en Euro labels uitvaardigen.
Alvast bedankt
Murphy,
Je mag je wat mij betreft baseren op alle test instanties die je wil, er is echter maar ??n hoofd zoals het jouwe en ik ben er zeker van dat de twee beste, dus ook voor jouw hoofd, Arai en Shoei zijn, zowel wat materialen, gewicht, comfort, lawaai, gebulder en veiligheid betreft. Geloof je het niet kleef er dan eens 500 gr supplementair gewicht bij en vergelijk.
Qua veiligheid heb ik spijtig genoeg zelf de test mogen doen toen een auto frontaal op me inreed en ik zowat alles gebroken had. Aan mijn hoofd was er echter niets, aan de Shoei alleen een barst in de laklaag van de buitenschaal
Succes met je aankoop
Julle
Je mag je wat mij betreft baseren op alle test instanties die je wil, er is echter maar ??n hoofd zoals het jouwe en ik ben er zeker van dat de twee beste, dus ook voor jouw hoofd, Arai en Shoei zijn, zowel wat materialen, gewicht, comfort, lawaai, gebulder en veiligheid betreft. Geloof je het niet kleef er dan eens 500 gr supplementair gewicht bij en vergelijk.
Qua veiligheid heb ik spijtig genoeg zelf de test mogen doen toen een auto frontaal op me inreed en ik zowat alles gebroken had. Aan mijn hoofd was er echter niets, aan de Shoei alleen een barst in de laklaag van de buitenschaal
Succes met je aankoop
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
@julle
Ik wil je best geloven hoor maar ik ben niet van plan het warm water opnieuw uit te vinden en dus baseer ik me inderdaad op ervaringen van ontelbare voorgangers.
Diegenen die testen die hebben al zowat alles op hun hoofd gehad wat geschikt is op de moto.
Gewicht is relatief, net zoals zowat alles.
Mijn hoofd is irrelevant ivm materiaalkeuze, design, ergonomie en gebruiksgemak. Gevoel is een andere kwestie en veel moeilijker te staven met empirische data.
Dus de vraag wederom; staaf je beweringen met objectieve informatie en ik volg je mening.
Ik ben er zeker van dat het allemaal goeie merken zijn maar een uitspraak alszijnde "de beste" en "prutsers" zie ik graag gestaafd.
Het KAN dat het zo is en ik weerleg of bevestig die stelling niet zonder gegronde documentatie.
Dergelijke mening moet je kunnen staven.
Ik kan ook zeggen Honda is beter dan Yamaha, Richa is beter dan Dainese, VW is beter dan Lada, Bang&Olufsen is beter dan Philips etc etc etc...
Tussen zeggen/denken en werkelijk iets staven is een grrrrrroot verschil.
Dit is geen aanval, dit is een oprecht verzoek naar objectieve informatie.
By the way, vergeet niet dat ik het heb over een systeemhelm, geen integraalhelm. Systeemhelmen wegen nu eenmaal iets meer en dat neem ik er graag bij.
Diegenen die testen die hebben al zowat alles op hun hoofd gehad wat geschikt is op de moto.
Gewicht is relatief, net zoals zowat alles.
Mijn hoofd is irrelevant ivm materiaalkeuze, design, ergonomie en gebruiksgemak. Gevoel is een andere kwestie en veel moeilijker te staven met empirische data.
Dus de vraag wederom; staaf je beweringen met objectieve informatie en ik volg je mening.
Ik ben er zeker van dat het allemaal goeie merken zijn maar een uitspraak alszijnde "de beste" en "prutsers" zie ik graag gestaafd.
Het KAN dat het zo is en ik weerleg of bevestig die stelling niet zonder gegronde documentatie.
Dergelijke mening moet je kunnen staven.
Ik kan ook zeggen Honda is beter dan Yamaha, Richa is beter dan Dainese, VW is beter dan Lada, Bang&Olufsen is beter dan Philips etc etc etc...
Tussen zeggen/denken en werkelijk iets staven is een grrrrrroot verschil.
Dit is geen aanval, dit is een oprecht verzoek naar objectieve informatie.
By the way, vergeet niet dat ik het heb over een systeemhelm, geen integraalhelm. Systeemhelmen wegen nu eenmaal iets meer en dat neem ik er graag bij.
telkens ik mij een nieuwe helm koop pas ik verschillende modelletjes en spijtig genoeg is er maar ??n helm die me goed zit en das een schark en das al vele jaren zo bij me.kwil hier maar mee zeggen iedereen z'n hoofd is anders en voor de ??n is dit merk een goed merk en voor de ander is dat merk een goed merkJvuxR1 schreef:Als je kwaliteit wil hebben zijn er maar twee merken :
Arai & Shoei.
Al de rest zijn prutsers, sorry dat ik het zo zeg maar zo is het.

- In Extremo
- 1300 cc
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Ik vrees dat er hier iemand serieus uit de bocht gaat .....JvuxR1 schreef:Als je kwaliteit wil hebben zijn er maar twee merken :
Arai & Shoei.
Al de rest zijn prutsers, sorry dat ik het zo zeg maar zo is het.
Ik ben ook een Shoei addept, maar dat komt omdat ik vroeger een bril droeg,
dan is een Shoei een zeer aangename helm om te dragen, drukt niet op de beentjes van de bril.
Komt daarbij de pasvorm die vrij goed overeenkomt met mijn beetje oversized hoofdje.
Schubert heeft met hun laatste helmen een iets gewijzigde pasvorm gekregen zodat deze mij nu ook past,
maar vroeger absoluut niet ! Dit is voor mij persoonlijk zo.
De beste helm is die helm die je het langste kan dragen zonder pijnlijke drukpunten te voelen.
Dan komt daar nog bij het geluid ..... ook voor iedereen anders, vorm van het scherm lichaamslengte ....
Er zijn kwaliteitsverschillen, maar de "goede" helmen zijn vertegenwoordigd door verschillende merken.
Dus proberen en vooral niet te vlug een andere afkraken !
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Hoi Serge,dartagnan schreef:Haha Francis,
en kun jij dan mijn intercom inbouwen?
Moet niet gemakkelijk gaan bij een Shoei, of ben ik mis?
Serge
Ik ben intussen expert 'intercom' inbouwer geworden


dus kom maar gerust af, ik doe het graag........en gratis.
Vorige week zag ik nog een inbouw die werd verwezenlijkt door een dealer die nog een 'ferme prijs' vroeg. Ik zal in de komende weken mij eens ontfermen over deze helmen ( Schuberth S1) om de intercom op een degelijke manier in te bouwen.
Groeten,
Francis
Just Serge en ik kan het weten. Bij mijn nieuwe XR1000 heb ik de headset door de verdeler laten inbouwen omdat ik 's anderendaags naar de Austria tour vertrok maar ik was pas erg blij nadat Francis hem volledig heeft veranderd. Als je een inbouwspecialist zoekt, wij hebben er een
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Sorry boys,
Je moet geen kenner zijn van alle exotische componenten om te zien en voelen dat enkel Shoei & Arai de .........
Alleen al de afwerking van deze helmen steekt er met kop en schouder boven uit.
Ik zal mijn uitspraak "prutsers" terugnemen als jullie dat kan plezieren.
Maar kwaliteit zoals Shoei of Arai kan je het toch niet noemen, sorry.
Ik geef graag toe dat beide merkjes wel aan de prijzige kant zijn.
Groetjes,
den R1 zot
Je moet geen kenner zijn van alle exotische componenten om te zien en voelen dat enkel Shoei & Arai de .........
Alleen al de afwerking van deze helmen steekt er met kop en schouder boven uit.
Ik zal mijn uitspraak "prutsers" terugnemen als jullie dat kan plezieren.

Maar kwaliteit zoals Shoei of Arai kan je het toch niet noemen, sorry.
Ik geef graag toe dat beide merkjes wel aan de prijzige kant zijn.

Groetjes,
den R1 zot


Hallo iedereen
ongeacht de discussie's hier op deze topic koop ik voor mij de systeemhelm die mij het beste draagcomfort bied, een pinlock standaard heeft en geschikt is voor brildragers. En waar ik geen problemen mee heb in geval van garantie.
Dus, voor mij is de keuze bijna gemaakt, het zal heel waarschijnlijk een Shoei syncrotech II worden. Iets lichter dan Shubert (+/- 300 gr., lijkt weinig, maar bij langdurig dragen voelt men wel het verschil) , heeft spijtig genoeg geen ingebouwd zonnevizier, maar is wel minder prijzig.
Eerstdaags eens een proefrit mee gaan doen en dan zal ik definitief weten wat het gaat worden.
Serge
ongeacht de discussie's hier op deze topic koop ik voor mij de systeemhelm die mij het beste draagcomfort bied, een pinlock standaard heeft en geschikt is voor brildragers. En waar ik geen problemen mee heb in geval van garantie.
Dus, voor mij is de keuze bijna gemaakt, het zal heel waarschijnlijk een Shoei syncrotech II worden. Iets lichter dan Shubert (+/- 300 gr., lijkt weinig, maar bij langdurig dragen voelt men wel het verschil) , heeft spijtig genoeg geen ingebouwd zonnevizier, maar is wel minder prijzig.
Eerstdaags eens een proefrit mee gaan doen en dan zal ik definitief weten wat het gaat worden.
Serge
één van de vier, dartagnan
Ik ben alvast zeer tevreden over mijn SYNCROTECH II. Je voelt gewoon aan alles dat het kwaliteit is. Hij is licht, je voelt nauwelijks dat hij op je hoofd staat. Er is een uitstekende ventilatie in alle omstandigheden. De pinlock is standaard. Zeer goede pasvorm. Je voelt nergens drukpunten.
Wel tamelijk veel lawaai, maar dat is eigen aan een systeemhelm.
Ik kan niet vergelijken met de C2 want ik heb deze nog niet getest, maar 300 gr meergewicht moet toch serieus beginnen doorwegen bij langere ritten.
Ik heb mijn SHOEI gekocht bij RAD KORTRIJK. Bij RAD kan je steeds zonder problemen een testrit doen om je keuze makkelijker te maken.
Groetjes,
Bart
Wel tamelijk veel lawaai, maar dat is eigen aan een systeemhelm.
Ik kan niet vergelijken met de C2 want ik heb deze nog niet getest, maar 300 gr meergewicht moet toch serieus beginnen doorwegen bij langere ritten.
Ik heb mijn SHOEI gekocht bij RAD KORTRIJK. Bij RAD kan je steeds zonder problemen een testrit doen om je keuze makkelijker te maken.
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.