Schuberth ROCKS
Moderator: Abeloos
Hallo Bart,
bedankt voor de reactie.
Inderdaad, bij RAD hebben ze de Shoeihelmen en die kan men testen.
Maakt de Syncrotech II werkelijk zoveel lawaai? Met mijn Nolan had ik hetzelfde probleem en ben nu wel op zoek naar een stiller helmke.
Waarschijnlijk zal lawaaihinder ook te wijten zijn aan het windscherm. Bij bovenste stand van scherm is het gebulder niet te harden bij Nolan, daarom draag ik ten allen tijde oorstoppen.
Weet iemand waar ze nog ergens Shoei verkopen, liefst in Oost-vlaanderen.
Serge
bedankt voor de reactie.
Inderdaad, bij RAD hebben ze de Shoeihelmen en die kan men testen.
Maakt de Syncrotech II werkelijk zoveel lawaai? Met mijn Nolan had ik hetzelfde probleem en ben nu wel op zoek naar een stiller helmke.
Waarschijnlijk zal lawaaihinder ook te wijten zijn aan het windscherm. Bij bovenste stand van scherm is het gebulder niet te harden bij Nolan, daarom draag ik ten allen tijde oorstoppen.
Weet iemand waar ze nog ergens Shoei verkopen, liefst in Oost-vlaanderen.
Serge
één van de vier, dartagnan
Hallo Serge,
Het zal wel zo zijn dat iedere systeemhelm meer lawaai maakt dan een integraal en zo zal de syncrotech wel meer lawaai maken dan de XR1000 maar neem van mij gerust aan dat ook de systeemhelm van Shoei aanneembaar stil zal zijn en wellicht stiller dan de Nolan maar indien u oordopjes gebruikt heeft dit allemaal weinig invloed.
Groetjes,
Francis
Het zal wel zo zijn dat iedere systeemhelm meer lawaai maakt dan een integraal en zo zal de syncrotech wel meer lawaai maken dan de XR1000 maar neem van mij gerust aan dat ook de systeemhelm van Shoei aanneembaar stil zal zijn en wellicht stiller dan de Nolan maar indien u oordopjes gebruikt heeft dit allemaal weinig invloed.
Groetjes,
Francis
Hallo Francis,
nadat mijn Nolan zich gezet naar mijn hoofd ben ik beginnen rijden met oordopjes.
Het enige nadeel van oordoppen is, dat ik mijn mp3-geluid zeer luid moet zetten wil ik nog iets duidelijk horen en dat ik, bij stilstand, zeer luid praat (door die oordoppen) en de tegenpartij slecht versta (en dat is niet van ouderdom, zoals sommigen weer zullen beweren)
En ik vergeet (nee jongens, geen dementie) ook soms die oordoppen in te steken, waardoor ik gek wordt van het gebulder bij autosnelweg-snelheid.
Serge
nadat mijn Nolan zich gezet naar mijn hoofd ben ik beginnen rijden met oordopjes.
Het enige nadeel van oordoppen is, dat ik mijn mp3-geluid zeer luid moet zetten wil ik nog iets duidelijk horen en dat ik, bij stilstand, zeer luid praat (door die oordoppen) en de tegenpartij slecht versta (en dat is niet van ouderdom, zoals sommigen weer zullen beweren)

En ik vergeet (nee jongens, geen dementie) ook soms die oordoppen in te steken, waardoor ik gek wordt van het gebulder bij autosnelweg-snelheid.
Serge
één van de vier, dartagnan
Hallo Serge,
Het lawaai is inderdaad een minpunt. Ik heb de indruk dat mijn vorige systeemhelm, een Lazer, iets stiller was. Dat was dan ook het enige punt waar de lazer beter op scoorde. Zoals Francis zegt, iedere systeemhelm maakt meer lawaai dan een integraal. Ik heb beide en kies toch steeds opnieuw voor mijn systeemhelm. Het gemak van een systeemhelm versus de stilte van een integraal. Het is iets dat je zelf moet afwegen.
Als je oordoppen draagt zal het lawaai zeker niet storend zijn. Ik draag ze steeds bij langere ritten. Normaal staat mijn scherm in de laagste stand. Bij autosnelwegritten zet ik het iets hoger, zodat mijn schouders uit de wind zitten. Het lawaai valt dan goed mee.
Er is ook een RAD-winkel in DRONGEN. Kijk eens bij www.rad.be
Groetjes,
Bart
Het lawaai is inderdaad een minpunt. Ik heb de indruk dat mijn vorige systeemhelm, een Lazer, iets stiller was. Dat was dan ook het enige punt waar de lazer beter op scoorde. Zoals Francis zegt, iedere systeemhelm maakt meer lawaai dan een integraal. Ik heb beide en kies toch steeds opnieuw voor mijn systeemhelm. Het gemak van een systeemhelm versus de stilte van een integraal. Het is iets dat je zelf moet afwegen.
Als je oordoppen draagt zal het lawaai zeker niet storend zijn. Ik draag ze steeds bij langere ritten. Normaal staat mijn scherm in de laagste stand. Bij autosnelwegritten zet ik het iets hoger, zodat mijn schouders uit de wind zitten. Het lawaai valt dan goed mee.
Er is ook een RAD-winkel in DRONGEN. Kijk eens bij www.rad.be
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
Jo demannen
Bij heinz- Gericke in Sint Niklaas is de service wel niet te vergelijken met deze bij RAD Drongen. Ik heb daar ooit een schubert gekocht met fouten aan. Toen ik dit ging melden zei men doodleuk dat ik deze wel had laten vallen. Helm achtergelaten om deze na te zien maar geen vervanghelm meegekregen. Dan heb ik wel heel andere ervaringen ( positieve ) bij RAD.
@Serge op rad.be kunt u ook zien of ze in voorraad zijn.
Bij heinz- Gericke in Sint Niklaas is de service wel niet te vergelijken met deze bij RAD Drongen. Ik heb daar ooit een schubert gekocht met fouten aan. Toen ik dit ging melden zei men doodleuk dat ik deze wel had laten vallen. Helm achtergelaten om deze na te zien maar geen vervanghelm meegekregen. Dan heb ik wel heel andere ervaringen ( positieve ) bij RAD.
@Serge op rad.be kunt u ook zien of ze in voorraad zijn.


Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
potten
Hallo iedereen,
Wat een vergelijk is dit nu allemaal? Zoals al eerder vermeld is ieder zijne kop niet dezelfde. Het ene merk zal wel duurder zijn dan de andere en de ene zijn afwerking is beter dan de andere en dat het prijsverschil niet altijd te maken heeft met het afgewerkt product dat geleverd wordt is toch niet meer dan normaal zou ik zeggen.
Mijn gedacht is dat het hier vooral(in dit geval) rond de oren zit. Wie tevreden is over iets zal dit ook verdedigen en aanprijzen.
Kwestie van dealers is het vooral het eerste contact denk ik. Wie bij iemand in de smaak valt zal altijd terugvallen op deze persoon. Het is niet het product maar de contactpersoon die het mogelijk maakt om een omruiling te doen of een herstelling of weet ik veel.
Hetzelfde met verzekeringen. Het is gewoonlijk de agent die de doos met mogelijkheden in zijn bezit heeft.
Wel vind ik het tof dat men op een forum als dit eens kan bekijken waar de mogelijkheden te vinden zijn en wie best waar te recht kan zelfs als is het aan de andere kant van het land.(Wat eigelijk toch ook zo ver niet is)
Groetjes
Kim
Wat een vergelijk is dit nu allemaal? Zoals al eerder vermeld is ieder zijne kop niet dezelfde. Het ene merk zal wel duurder zijn dan de andere en de ene zijn afwerking is beter dan de andere en dat het prijsverschil niet altijd te maken heeft met het afgewerkt product dat geleverd wordt is toch niet meer dan normaal zou ik zeggen.
Mijn gedacht is dat het hier vooral(in dit geval) rond de oren zit. Wie tevreden is over iets zal dit ook verdedigen en aanprijzen.
Kwestie van dealers is het vooral het eerste contact denk ik. Wie bij iemand in de smaak valt zal altijd terugvallen op deze persoon. Het is niet het product maar de contactpersoon die het mogelijk maakt om een omruiling te doen of een herstelling of weet ik veel.
Hetzelfde met verzekeringen. Het is gewoonlijk de agent die de doos met mogelijkheden in zijn bezit heeft.
Wel vind ik het tof dat men op een forum als dit eens kan bekijken waar de mogelijkheden te vinden zijn en wie best waar te recht kan zelfs als is het aan de andere kant van het land.(Wat eigelijk toch ook zo ver niet is)
Groetjes
Kim
Re: potten
Het zit hem niet alleen om de oren, je kunt er niet naast kijken indien een helm maar een slordige 500gr lichter is als een andere, indien er een betere ventilatie is, indien de schermen en mechanisme van een betere kwaliteit is.... enz... zijn toch allemaal zeer belangrijke elementen die overwegen bij aankoop van een nieuwe helm. Indien je 'leek' bent en geen rekening houdt met al deze factoren zal je toch veel leergeld moeten betalen!kim schreef:Hallo iedereen,
Wat een vergelijk is dit nu allemaal?
Mijn gedacht is dat het hier vooral(in dit geval) rond de oren zit.
Groetjes
Kim
Groeten,
Seabiker
potten
Hallo seabiker,
Natuurlijk heb je gelijk maar wat ik wil zeggen is dat het eigenlijk tussen de oren zit. Iemand overtuigen dat dees of hetgene beter of slechter is zal van de persoon zelf afhangen. En ja..... leergeld betalen we allemaal wel zeker.
Ben er zelf ook een paar keer afgegaan(circuit) om te weten wat kan en niet kan ondanks de goede raad die ik had meegekregen.
Had ik het achteraf geweten..........
Heb nu twee kinders die met de moto rijden en ze zijn voorzichtig maar toch ben ik niet gerust.
Heeft nu niks meer te maken met de oorspronkelijk topic h?
Groetjes
Natuurlijk heb je gelijk maar wat ik wil zeggen is dat het eigenlijk tussen de oren zit. Iemand overtuigen dat dees of hetgene beter of slechter is zal van de persoon zelf afhangen. En ja..... leergeld betalen we allemaal wel zeker.
Ben er zelf ook een paar keer afgegaan(circuit) om te weten wat kan en niet kan ondanks de goede raad die ik had meegekregen.
Had ik het achteraf geweten..........
Heb nu twee kinders die met de moto rijden en ze zijn voorzichtig maar toch ben ik niet gerust.
Heeft nu niks meer te maken met de oorspronkelijk topic h?
Groetjes
Ik ben de topic gestart om mijn ervaringen te delen ivm de Schuberth Service.
Op een bepaald moment is dat dan ontaard in een beste/slechtste dialoog qua kwaliteit (die nog steeds subjectief blijkt te zijn)
Ik weet waarom ik op mijn hoofd een C2 heb en geen andere.
Het was alleszins de bedoeling niet om een welles/nietes thread te maken hoor.
Anyway, naast een degelijke kwaliteit is een excellente service van primordiaal belang. En dat is nu net wat ik proberen duidelijk maken heb.
Op een bepaald moment is dat dan ontaard in een beste/slechtste dialoog qua kwaliteit (die nog steeds subjectief blijkt te zijn)
Ik weet waarom ik op mijn hoofd een C2 heb en geen andere.
Het was alleszins de bedoeling niet om een welles/nietes thread te maken hoor.
Anyway, naast een degelijke kwaliteit is een excellente service van primordiaal belang. En dat is nu net wat ik proberen duidelijk maken heb.