Beste FJRers,
ik heb de indruk dat telkens wanneer ik mijn koffers kuis dat er weer een kras is bijgekomen. Meestal zijn het 'putjes' waarbij de verf weg is (steenslag vermoed ik) of een kras door het vernis (te vgl met een haar). Ik gebruik de FJR dagelijks voor woon-werk. Ik ben echt zeer voorzichtig bij het maneuvreren en op- en afstappen, dat ik mij afvraag: "hoe komt dit er weer bij?" . Mijn RT had daar toch veel minder last van (krasbestendiger) . Ik moet wel zeggen dat op de koffers een soort van dikke beschermstikkers op zaten. Bestaat ook voor FJR zo beschermstickers voor de koffers of weet iemand hoeveel het kost om je koffers te laten herspuiten?
PS voor de rest een zalige moto!
Krassen
Moderator: Abeloos
- den R1 zot
- Clublid
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Je kan een stickerset kopen om uw motor te beschermen, er is al wat over geleuterd hier op het forum.
Dus de zoek functie zal wel soelaas bieden denk ik.
Indien je ze zou laten herspuiten zorg er dan voor dat de spuiter er genoeg "lastoflex" in doet (bij verf).
Deze maakt de verf elastisch zodat steenslag minder snel voorkomt.
De auto's van BMW hebben dat op hun bumperkes aan de voorkant. Die lak is dan elastisch en zo heb je veel minder last van steenslag.
Ik heb zo mijn wieltjes van de vorige motor laten herspuiten met dat extra produktje erbij (een paar %).
Geen steenslag of toch bijna niets meer.
Elke spuiter kent dat produkt.
Groetjes,
den R1 zot
Je kan een stickerset kopen om uw motor te beschermen, er is al wat over geleuterd hier op het forum.
Dus de zoek functie zal wel soelaas bieden denk ik.

Indien je ze zou laten herspuiten zorg er dan voor dat de spuiter er genoeg "lastoflex" in doet (bij verf).
Deze maakt de verf elastisch zodat steenslag minder snel voorkomt.
De auto's van BMW hebben dat op hun bumperkes aan de voorkant. Die lak is dan elastisch en zo heb je veel minder last van steenslag.
Ik heb zo mijn wieltjes van de vorige motor laten herspuiten met dat extra produktje erbij (een paar %).
Geen steenslag of toch bijna niets meer.
Elke spuiter kent dat produkt.
Groetjes,
den R1 zot