Is Fjr 1300 "De oplossing" ???

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
benner

Is Fjr 1300 "De oplossing" ???

Bericht door benner »

Hallo,

Ik heb deze site pas gisteren ontdekt via het pan forum en ik kan maar zeggen ... dit maakt de keuze alleen maar moeilijker.
Even wat meer uitleg...

Ik heb vorig jaar mijn vfr 800 verkocht wegens rugklachten, en krampen in mijn benen. ...

Maar de Motorkriebels die zijn er nog, maar ook de twijfels....
Zou het nog mogelijk zijn om met een moto te rijden die wat rechter zit?
En dan wordt het dan nog ...Welke motor ?

a) BMW 1150 RT (duur,tweecil,trillingen,)
b)YAMAHA FJR1300 (Veel moto voor zijn geld 13400?,maar zithouding ?)
c)Honda St1300a (duur,maar betrouwbaar na al die verhalen?,wel actie15500? of 13000? zonder abs)
d)HONDA varadero (relatief goedkoper,gewicht,maar tweecil,geen echte toermoto.
e)YAMAHA TDM (Waarschijnlijk goede motor maar niet te licht...,

Groetjes Ben
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ben,
Welkom op FJrijders.
Ik ben FJRijder, en tegelijk ruglIJder. (hernia, rugchirurgie).Mijn vorige moto, een GSX-F, daar viel niet meer mee te rijden. Zithouding totaal fout, en g??n mogelijkheid om het bekken te kantelen. Hier zit de truc met de duif, en dat is voor elke moto van tel. De manier waarop je je bekken kan kantelen naar voor, maakt het voor de rug veel aangenamer.
Een Corbin-zadel maakt hier gretig gebruik van. Probeer het maar eens, op een FJR, een ST(X) of anderen. Geen moto bij de hand ? Een simpele keukenstoel is voldoende, om dit trucje onder de knie ... euh de rug , te krijgen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
benner

Bericht door benner »

Bedankt voor de snelle reactie,

Maar het grootste probleem zijn mijn benen.Na ongeveer een uur rijden ben ik versplicht te stoppen en enkele minuten te wandelen anders krijg ik enorme krampen in mijn dijen.
Ik denk dat het iets te maken heeft met de hoek die mijn knie?n maakt en dat was bij de VFR nogal kort.

Groetjes
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Hm ... en als eens in de richting van je beschermende kledij gezocht ?
Als bv. een lederen broek zich begint te spannen in de holte van de knie ... ik ben geen dokter hoor, maar ik heb het voorgehad aan de rechterknie, na een half uur MOETEN stoppen en benen stretchen. Overgestapt op een andere broek, ( ruimer :oops: ) en het probleem was opgelost.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
sideleaner
75 cc
75 cc

Bericht door sideleaner »

Inderdaad Dirk, ik had vroeger een lederen broek die "aansloot" aan de achterkant van de knieen, wat resulteerde in "spannen" bij de zithouding, en dit veroorzaakt allerlei klachten. Sinds ik een andere broek heb die iets losser zit op die plaats heb ik er geen last meer van.
Ik vind de zithouding op de Fjr goed wat betreft de hoek van de benen. Alles hangt af van de lengte van je benen, niet zozeer van je totale lengte, want er zijn mensen met een kort of lang bovenlichaam. Mijn "binnenkant been" tot op de grond is 87 cm en dit geeft geen problemen met de zithouding. Ik zou zeggen ; doe een proefrit !
groetjes, P
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

In de techniek hebben we ook zo'n adagio : 'Meten is weten, gissen is missen'. Ik sluit me zeker aan bij de vorige auteur, zeker een proefrit doen, met de machine's die op het verlanglijstje hebt staan.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

De zithouding zijn zowel op de STX als de FJR zeer goed te noemen.
Let enkel bij de STX op de knie?n, deze raken aan de kuip indien je lange benen hebt, kan soms zeer storend zijn maar kan eventueel opgelost worden met de aankoop van een Corbin zadel dat natuurlijk niet goedkoop is.

Vriendelijke groeten,
Seabiker
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Ben :wink:

Ik wil even inpikken op het gene dat dirk je al vertelde :!:
Ook ik ben al enige tijd ruglijder :cry: en tevens een fier FJRijder :thumbleft: , de oplossing ( oplossing = degelijke verbetering van pijn en last :oops: ) voor mij om de pijnen tot een minimum te leiden was de aankoop van het "Corbin zadel" :P
Voor ik het corbin zadel had was ik niet te spreken van ritten boven de 200km :oops: omdat ik de pijn in mijn rug, hals, schouders en knie?n niet meer aankon, vermoeidheid en slapende benen namen per kilometer dat ik reed toe, consentratie en reactie's kwamen daardoor op een laag niveau waardoor het moto rijden echt gevaalijk werd voor mezelf alsook voor al het gene in mijn onmiddelijke omgeving :shock:
Een testrit van enkele uren met het corbin zadel van mijn vriend Johan heeft het plezier van motorijden terug geactiveerd, mijn beslissing om over te gaan tot die aankoop was dus vlug genomen :headbang:
Dit wil nu wel niet zeggen dat ik genezen ben met het zadel aan te kopen :scratch: of dat ik eens geen slechte dag heb met last en pijn, nee dat zeker niet maar het verschil is voor mij dag en nacht dat verzeker ik je wel :thumbup:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Ik ben 1.83 m. en vind de zithouding op deze machiene voortreffelijk .
Ik ben wel geen rugpati?nt maar heb regelmatig problemen met de patellapees achter de knieschijf ( sportletsel ) . Ik kan niet lang blijven zitten met opgetrokken kni?n . Sinds ik met deze FJR rijd en een ( inderdaad Dirk ) lossere beschermbroek draag heb ik geen problemen meer ondervonden. Wat de positie van de benen betreft ben ik dus 100 % tevreden .
Op een paar details na , zeer enthousiast over deze sportieve toerbuffel .

Erik
klaavann
50 cc
50 cc

Lengte van de benen

Bericht door klaavann »

Ik lees hier veel van mensen van rond 1.80m, maar is hier iemand over de 2m? Ikzelf ben 2.06m en hetgeen me tegenhoud om mijn rijbewijs te doen voor de motorfiets (theorie heb ik reeds) is mijn lengte.
De FJR is een schitterende machine en ik zou er maar al te graag mee rijden, maar is dat te doen qua zitpositie. Ook ik heb een sportletsel aan de patella (knieschijf) en ik kan ook niet lang zeer gebogen zitten met de benen.
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo klaas,

Kom altijd maar eens proberen bij ons!
Wij hebben er altijd wel een paar staan hier.

Tot ziens,
Seabiker
Johan

Bericht door Johan »

@ klaavann,
Ik kom dicht in de buurt van jou lengte nl.1.94m en ik ondervind geen problemen, wat niet kan gezegd worden van de Pan :( Daar zit ik met de knie?n tegen de kuip. :!:
benner

benner

Bericht door benner »

seabiker schreef:Hallo klaas,

Kom altijd maar eens proberen bij ons!
Wij hebben er altijd wel een paar staan hier.

Tot ziens,
Seabiker
Waar is HIER dan?? Groetjes
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Re: benner

Bericht door yamaha »

benner schreef: Waar is HIER dan?? Groetjes
Seabiker bedoeld: www.peniche.be :wink:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
benner

Bericht door benner »

Hallo ,

Bedankt voor de reacties.

Gezien de hoge 2de hands prijzen en de hoge salon kortingen waren we ( WE want ik ben geen baas thuis) van plan om te wachten tot het salon om een beslissing te nemen en dan eventueel een nieuwe te kopen.

Maar om de pijn wat te verzachten zijn we opzoek gegaan om eventueel een interessante 2de hands te kopen, we hebben nu al 500euro aan huur geld betaald.

Vroeger dan verwacht ben ik ..eu zijn we op een voordelige soes DL1000 gebotst en hebben hem dan ook gekocht.

Hopelijk ben zijn we hier op jullie toffe site als vreemde eend tussen de FJR?S nog welkom.

Groetjes
Gesloten