van deauville naar FJR?
Moderator: Abeloos
- FJRudi
- 500 cc
- Contacteer:
van deauville naar FJR?
beste fjr-rijders
domme vragen bestaan niet maar ik ga toch mijn best doen:
ben als 37 jarige begonnen met moto rijden, nu zo'n 4 jaar geleden. 1 jaartje op een NTV650, dan overgeschakeld naar een Deauville.
Vermits ik de moto niet voor mijn werk kan gebruiken zijn de gereden km's enkel als hobby.
Gemiddeld is dit ongeveer 6K per jaar.
De FJR is al een tijdje in mijn gedachte de opvolger, maar denk dat dit nog iets te vroeg is. Vooral het vermogen en het meergewicht schrikt me wat af.
Daarom had ik graag geweten wat jullie al gereden had (type moto en/of km) met een andere moto alvorens te kiezen voor de FJR.
TNX
Rudi
domme vragen bestaan niet maar ik ga toch mijn best doen:
ben als 37 jarige begonnen met moto rijden, nu zo'n 4 jaar geleden. 1 jaartje op een NTV650, dan overgeschakeld naar een Deauville.
Vermits ik de moto niet voor mijn werk kan gebruiken zijn de gereden km's enkel als hobby.
Gemiddeld is dit ongeveer 6K per jaar.
De FJR is al een tijdje in mijn gedachte de opvolger, maar denk dat dit nog iets te vroeg is. Vooral het vermogen en het meergewicht schrikt me wat af.
Daarom had ik graag geweten wat jullie al gereden had (type moto en/of km) met een andere moto alvorens te kiezen voor de FJR.
TNX
Rudi
Dag Rudy
welkom op dit forum
Ik ben op mijn 43 jaar als heropstapper begonnen met een Yamaha diversion 600, vervolgens na 4 jaar overgestapt op een Diversion 900 en nu sinds een dikke 4 maand rijd ik met een FJR.
Ik heb een rustige rijstijl en de FJR bevalt mij enorm. Je kan er rustig mee toeren maar ook " vree rap mee vlammen."
Ik kan u geen raad geven over jou aankoop, dat moet je voor jezelf beslissen. Je kan wel via een Yamaha-dealer een afspraak maken om een testrit te doen met een FJR. Ik zou zeggen: doen en beslis dan.
Grtjs
Edje
welkom op dit forum
Ik ben op mijn 43 jaar als heropstapper begonnen met een Yamaha diversion 600, vervolgens na 4 jaar overgestapt op een Diversion 900 en nu sinds een dikke 4 maand rijd ik met een FJR.
Ik heb een rustige rijstijl en de FJR bevalt mij enorm. Je kan er rustig mee toeren maar ook " vree rap mee vlammen."
Ik kan u geen raad geven over jou aankoop, dat moet je voor jezelf beslissen. Je kan wel via een Yamaha-dealer een afspraak maken om een testrit te doen met een FJR. Ik zou zeggen: doen en beslis dan.
Grtjs
Edje

- den R1 zot
- Clublid
Geene paniek,
Van de 650 naar de 1300 overstappen moet lukken.
Meer gewicht en vermogen maar zo erg is dat nu ook weer niet.
Het is nog altijd het ventje dat aan de gas moet draaien.
De FJR is zeker geen giftige motor waar je uw handen aan vol hebt tijdens het rijden.
Het is een toermotor geen hypersport.
De FJR rap?
Ik zou het eerder vlotjes noemen...
Hypersports van 1000 cc zijn rap, h??l rap, nen FJR valt in het niets daarbij. sorry maar zo is het.
Kopen die FJR.
Groetjes,
den R1 zot
Van de 650 naar de 1300 overstappen moet lukken.
Meer gewicht en vermogen maar zo erg is dat nu ook weer niet.
Het is nog altijd het ventje dat aan de gas moet draaien.
De FJR is zeker geen giftige motor waar je uw handen aan vol hebt tijdens het rijden.
Het is een toermotor geen hypersport.
De FJR rap?
Ik zou het eerder vlotjes noemen...
Hypersports van 1000 cc zijn rap, h??l rap, nen FJR valt in het niets daarbij. sorry maar zo is het.
Kopen die FJR.

Groetjes,
den R1 zot

Rudi,
Rap rijden of niet rap dat bepaal jij zelf en niet de motor. Het grootste verschil tussen een Deau en een FJR is het gewicht en dit vooral bij traag uitgevoerde manoeuvers. Hier moet je je op instellen voor je eraan begint maar je zal het toch eens moeten doen. Wanneer je het doet dat beslis je zelf maar ik zou ook eerst een proefrit doen via een dealer. Ik geloof dat de erkende dealers er een in het testpakket hebben zitten.
Succes met je keuze
Julle
Rap rijden of niet rap dat bepaal jij zelf en niet de motor. Het grootste verschil tussen een Deau en een FJR is het gewicht en dit vooral bij traag uitgevoerde manoeuvers. Hier moet je je op instellen voor je eraan begint maar je zal het toch eens moeten doen. Wanneer je het doet dat beslis je zelf maar ik zou ook eerst een proefrit doen via een dealer. Ik geloof dat de erkende dealers er een in het testpakket hebben zitten.
Succes met je keuze
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Ikzelf was eigenaar van :
-40 000 km Suzuki GS850G
-10 jaar op autodieet met af en toe een huurmoto
-50 000 km Suzuki Bandit 1200N
-50 000 km BMW R1150GS
Ben nu h???????????????l tevreden met mijn FJR, beste tot nog toe !
Een collega van mij is van een Deauville naar een FJR gestapt en is daar ook zeer tevreden over.
-40 000 km Suzuki GS850G
-10 jaar op autodieet met af en toe een huurmoto
-50 000 km Suzuki Bandit 1200N
-50 000 km BMW R1150GS
Ben nu h???????????????l tevreden met mijn FJR, beste tot nog toe !
Een collega van mij is van een Deauville naar een FJR gestapt en is daar ook zeer tevreden over.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Rudi,
Na in mijn jonge jaren 3 brommers te hebben versleten ben ik begonnen
met Honda MTX 200 (enduro) 4 jaar
daarna Honda CBR 600 5 jaar
en vanaf 2004 met de FJR die toch een pak kilotjes meer weegt dan een CBRken.
Maar na twee dagen voelde ik dat al niet meer omdat de
toch zo vlot rijdt.
En zoals reeds eerder hier gezegd, de snelheid bepaal je zelf.
IK ZOU NIET TWIJFELEN
Grtz.
Luc.
Na in mijn jonge jaren 3 brommers te hebben versleten ben ik begonnen
met Honda MTX 200 (enduro) 4 jaar
daarna Honda CBR 600 5 jaar
en vanaf 2004 met de FJR die toch een pak kilotjes meer weegt dan een CBRken.
Maar na twee dagen voelde ik dat al niet meer omdat de

En zoals reeds eerder hier gezegd, de snelheid bepaal je zelf.
IK ZOU NIET TWIJFELEN

Grtz.
Luc.
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
Ooit overgestapt van mijn eerste motor, Honda CBX 550 F2, naar een Kawasaki GTR 1000.
Serieus verschil kwa gewicht en vermogen, even gewoon worden en geen problemen mee gehad.
Vorig jaar na 3 GTR's over geschakeld naar FJR, gemakkelijker hanteerbaar en meer vermogen, ook weer even gewoon worden.
Het zit gewoon in het koppeke !
Groetjes,
Michel
Serieus verschil kwa gewicht en vermogen, even gewoon worden en geen problemen mee gehad.
Vorig jaar na 3 GTR's over geschakeld naar FJR, gemakkelijker hanteerbaar en meer vermogen, ook weer even gewoon worden.
Het zit gewoon in het koppeke !
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Hallo Rudy,
Ben ook overgestapt van een Deauville naar FJR en moet zeggen je bent een FJR rap gewoon zelfs als je er traag mee
rijdt ,je zal er zeker geen spijt van hebben zeker ik toch niet enkel mijn gezondheid laat me een beetje in de steek de motor
niet,anders al veel km mee gereden
Groetjes Ronny&Marleen
Ben ook overgestapt van een Deauville naar FJR en moet zeggen je bent een FJR rap gewoon zelfs als je er traag mee
rijdt ,je zal er zeker geen spijt van hebben zeker ik toch niet enkel mijn gezondheid laat me een beetje in de steek de motor
niet,anders al veel km mee gereden
Groetjes Ronny&Marleen
Ik ben overgestapt na 2 jaar van een Virago 750 naar FJR ,heb daar nog geen moment spijt van gehad .Het is even wennen aan het gewicht ,zeker als je vanuit stilstand een beetje moet draaien of achteruit duwen ,maar dat ben je vlug gewoon . Doe eerst een proefrit bij je dealer ,dat heb ik ook gedaan en dan ben je direct verkocht aan deze
Grtjs Witse

Grtjs Witse
Tot mijn 18 jaar gereden met een Yamaha SS50, dan wijselijk besloten om niet over te stappen naar een motor.
Op mijn 44 jaar (de jaren van verstand
of de midlife crisis
) begonnen met een Yamaha Virago 500 , 2 jaar later en 10000 km verder overgestapt naar een FJR.
De Virago was een fiets, dit is een motorfiets.
In het begin een beetje wennen aan het gewicht , ??n keer parkeerde ik tussen twee auto's in een licht naar beneden aflopende parkeerplaats, waarna ik hem er natuurlijk aan geen kanten meer uitkreeg zonder hulp. Ik vond het maar schaamtelijk, maar sindsdien weet ik dat je daar achteruit moet inrijden.
Eens de machine in beweging is, heb ik geen last meer van de 100kg meergewicht.
In het begin was ik een paar keer verrast door de accelleratie, de verminderde winddruk, en de stilte van de motor. Ik zat steeds aan een snelheid die veel hoger was dan ik dacht. Bij de Virago moest je vanaf 130 vechten op er niet af te waaien.
Zoals hierboven reeds veelvuldig geschreven door verstandige mensen: het zit hem in het koppetje. Zorg dat jij met de motor rijdt en niet omgekeerd. Neem de tijd om de machine te leren kennen, bouw langzaam op en je zult er geen spijt van hebben.
Het grootste gevaar voor een verstandig en bezadigd motord zijn de andere verkeersdeelnemers. Het is dan meer een kwestie van vooruitzien, een zesde zintuig en niet op de verkeerde plek te zijn op de verkeerde tijd, een halve seconde kan een groot verschil maken.
Ik heb gezien dat er hier in Eeklo http://www.motorshop.be/ een FJR testmachine staat. Voorzover ik weet kan je die ook huren voor ??n dag of ??n weekend. Ideaal om er kennis mee te maken.
Grtz
Luc
Op mijn 44 jaar (de jaren van verstand

De Virago was een fiets, dit is een motorfiets.
In het begin een beetje wennen aan het gewicht , ??n keer parkeerde ik tussen twee auto's in een licht naar beneden aflopende parkeerplaats, waarna ik hem er natuurlijk aan geen kanten meer uitkreeg zonder hulp. Ik vond het maar schaamtelijk, maar sindsdien weet ik dat je daar achteruit moet inrijden.
Eens de machine in beweging is, heb ik geen last meer van de 100kg meergewicht.
In het begin was ik een paar keer verrast door de accelleratie, de verminderde winddruk, en de stilte van de motor. Ik zat steeds aan een snelheid die veel hoger was dan ik dacht. Bij de Virago moest je vanaf 130 vechten op er niet af te waaien.
Zoals hierboven reeds veelvuldig geschreven door verstandige mensen: het zit hem in het koppetje. Zorg dat jij met de motor rijdt en niet omgekeerd. Neem de tijd om de machine te leren kennen, bouw langzaam op en je zult er geen spijt van hebben.
Het grootste gevaar voor een verstandig en bezadigd motord zijn de andere verkeersdeelnemers. Het is dan meer een kwestie van vooruitzien, een zesde zintuig en niet op de verkeerde plek te zijn op de verkeerde tijd, een halve seconde kan een groot verschil maken.
Ik heb gezien dat er hier in Eeklo http://www.motorshop.be/ een FJR testmachine staat. Voorzover ik weet kan je die ook huren voor ??n dag of ??n weekend. Ideaal om er kennis mee te maken.
Grtz
Luc