2820 problemen.

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

filo
125 cc
125 cc

2820 problemen.

Bericht door filo »

mocht je het nog nie weten ook ik met de 2820 heb ambras. :cry:
Prachtig toestel daar nie van maar,het moet opgestuurd worden .
vliegt soms van de baan en maar herberekenen.af aan en is dan terug goed .
Je ziet dus werkelijk de baan wegdrijven van het blauwe driehoekje.
Bij uploaden mp3 zijn soms de routes gewist :?: Neen door het toestel en niet door mijn domme fout.
Ook reeds voorgehad dat mijn gps aan af floept zonder verklaarbare reden .

tot zover mijn bevindingen 2820

Mochten er noch mensen zijn die met de 2820 problemen hebben hoor ik het graag.

Den filo. :wink:
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi Filo,

Ook juist eentje aangeschaft. Ga tripje van 3300 km maken, B - FR - I - A - D.
Heb een pak MP3 geladen + alle flitspalen Benelux + Frankrijk.

Ik laat jullie mijn bevindingen weten na enkele bergpasjes in de Alpen van over de 2000 m hoogte. Retour 24/8

Groetjes,
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
filo
125 cc
125 cc

Bericht door filo »

goeie vakantie toegewenst.

Den filo. :wink:
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi Filo & Friends !

Ben terug van (uiteindelijk) 3600 km

GARMIN 2820 was UITSTEKEND :!: :wink:
Op sommige plaatsen in Itali? waren details iets minder, maar voor de rest perfect. Verschillende routes op voorhand thuis op PC uitgestippeld (Vogezen, Alpen) (met een Michelin kaart erbij !) en geladen : ging z??r goed.

Vooral van de MP3-player v??l plezier gehad omdat ik verschillende lange stukken autosnelweg had. Je moet dan wel een hoge ruit hebben zodat er weining wind lawaai is en dan kan je dus ruim voldoende hard spelen. Headset voldoet perfect.
Het was plezant rijden met een muziekje.... ik was tenslotte ook helemaal alleen...

Alleen ellende met stekkeraansluiting headset verlengkabel naar Garmin kit stekker : heb ik rubbertje moeten tussen steken en heb ik moeten vast tapen...

Ik heb wel problemen gehad met "slechte" MP3 files : in de Music Player hing hij dan gewoon vast....
Ik heb die files nogmaals apart geconverteerd, terug naar MP3 formaat, met een goede converter, en probleem was opgelost....
Dus het zou aan de kwaliteit van de MP3-files kunnen liggen.... GARMIN gaat dan echt "flippen". Ik kan er je wel opsturen waarvan ik weet dat ze bij mij werkten... :idea:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hallo Max en Dirk ik heb jullie een mail gestuurt inverband met problemen met mijn gps streetpilot III voor het geheugenkaart van 256mb veel problemen :?: :?: :?: :?: :oops: :oops:

groeten Rudy
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Zie mail !

Rudy, ik schets even de situatie, voor andere FJRijders, misschien kunnen ze er iets van opsteken.
Je hebt dus een 256 mb kaart gekocht, bij een erkende Garmin-dealer, het merk weten we nog niet, en die kaart werkt niet.
Je hebt de verkoper gemaild, en die heeft de fabricant gecontacteerd, en die heeft gezegd dat er inderdaad kaarten zijn verkocht die niet willen werken. De verkoper heeft aangeboden, om je kaart terug te nemen, tegen verkoopsprijs, zodat je er geen schade aan hebt.
Klopt het zo ?

En verder ... nieuwe kaart erin ? Zelfde merk ... substituut van Garmin ... of gekende kaarten ?
Groeten
dirk
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

hallo,Dirk

ons oude kaart van 128MB van garmin zelf die werkt zonder problemen maar de originele kaart van 256MB van garmin zelf mapsource data card die vind of erkend het zelf nog niet eens op het kaartje zelf daar staat op 256MEGABYTE
BLANK DATA CARTRIDGE dus zal ik ze maar terug doen en men geld terug krijgen zonder probleem want ik had ze 132? betaald en heb je terug gemaild

groeten ,Rudy
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

spider schreef:hallo,Dirk

ons oude kaart van 128MB van garmin zelf die werkt zonder problemen maar de originele kaart van 256MB van garmin zelf mapsource data card die vind of erkend het zelf nog niet eens op het kaartje zelf daar staat op 256MEGABYTE
BLANK DATA CARTRIDGE dus zal ik ze maar terug doen en men geld terug krijgen zonder probleem want ik had ze 132? betaald en heb je terug gemaild

groeten ,Rudy
@ Rudi,

In het verleden heb ik ook al eens gehoord van dit probleem maar dat was gewoonlijk bij de niet originele kaartjes die ze verkochten :?
Wel vind ik het raar dat er op het originele nieuwe kaartje van Garmin enkel "256 MEGABYTE BLANK DATA CARTRIDGE" vermeld staat waardoor ik denk dat het g??n originele kaart van Garmin zal zijn :?
Normaal staat op de originele kaartjes van Garmin die de SP III heeft "GARMIN ??? MEGABYTE DATACARD" op vermeld, dat was toch zo op mijn kaartje van 128 MB als ik het SP III toestel nog had :!:
Afbeelding

Als ik jou was en je wil zonodig een groter kaartje zou ik eens uitkijken naar een echt origineel kaartje van "Garmin" :wink:

Groetjes,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hallo Max en dirk dat kaartje van 128Mb dat is gelijk de foto maar ik zal deze avond een foto nemen van die van 256MB en ik zal ook eens terug bellen naar de winkel waar ik hem gekocht heb want dat is een dealer van garmin zelf
nu moet ik stoppen want we moeten gaan werken tot deze avond dan

Rudy
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hallo ,Dirk en Max

Ik heb net bericht gehad van de winkel en de oude kaarten van 256MB kan de spIII wel lezen maar de nieuwe kaarten kan van 256MB kan hij niet meer lezen want ze hebben contact opgenomen met garmin zelf dus moeten we zien dat we nog een oude ergens kunnen te pakken krijgen

groeten ,Rudy
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Allemaal heel vreemd hoor ... ik denk dat er iemand een serieuze vergissing ergens gemaakt heeft, van een offici?le dealer verwacht je toch een beetje kennis van zaken. Goed dat hij direct je centen wil terugbetalen, daar niet van, maar t'is en blijft miserie.

Is er een mogelijkheid dat we die '256mb' kaart eens mogen proberen/bekijken/testen ?
Misschien dat het bij ons lukt, wie weet ....
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
ferre
75 cc
75 cc

Bericht door ferre »

spider schreef:Hallo ,Dirk en Max

Ik heb net bericht gehad van de winkel en de oude kaarten van 256MB kan de spIII wel lezen maar de nieuwe kaarten kan van 256MB kan hij niet meer lezen want ze hebben contact opgenomen met garmin zelf dus moeten we zien dat we nog een oude ergens kunnen te pakken krijgen

groeten ,Rudy
dit lijkt me toch een beetje aan de vreemde kant. een collega van mij heeft 4 weken geleden ook een 256mb. kaartje gekocht en dat werkt prima.voor zover ik weet heeft garmin nog nooit een datacard uitgebracht die niet werkt. als het maar geen 512mb. kaartje is met de verkeerde sticker op ??.probeer de kaart is in een 276C.
probeer zeker je centen terug te krijgen.
ferre
Honda CBF 1000A Garmin 276C + CBF 600SA voor t'vrouwke
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hallo Mannen

na instaleren en reinstaleren :computer: zo een paar keer is het me toch gelukt de kaarten op men 256MB kaartje te krijgen :banghead: :banghead: maar nu heb ik het kaartje in men gps gestoken en is hij al een half uur bezig met datamodule wordt gelezen .even geduld maar ik moet zeggen :director: :director: mijn geduld geraakt hier stilletjes aan op
ik weet het niet wat het was maar ik denk dat het hier spookt zowel op men :computer: als met die gps is het normaal dat het zolang duurt dat het toestel dat wil lezen want nu zou ik heel graag :sleepy1: :sleepy1: :sleepy1: dokes willen doen want morgen vroeg opstaan

groeten ,Rudy
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

neen rudy dat is zeker niet normaal wat jij vernoemd

de cartografie inlezen van de pc naar het 256 Mb kaartje via USB voor een sp III was ongeveer 3/4 uur dacht ik
eenmaal het kaartje in de gps en bij het aanzetten van het toestel las hij dit in een paar seconden in, trouwens bij iedere cartografie-wissel duurt het altijd iets langer bij het opstarten van de gps omdat hij de nieuwe mapping moet inlezen, doch enkele seconden maar, zo is het althans bij mij op de sp III

groetjes
ferre
75 cc
75 cc

Bericht door ferre »

spider,
probeer anders is eerst je datacard te formateren.steek je datacard in de cardreader en dan via mapsource formateren.wil ook nog wel is helpen.
ferre
Honda CBF 1000A Garmin 276C + CBF 600SA voor t'vrouwke
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Hallo iedereen

Ik heb vandaag drie winkeld gedaan voor een datacard en effectief de nieuwe kaarten van 256MB zijn niet meer bestemd voor de spIII maar nog wel voor de 276C en dat komt omwille de nieuwe kaartjes gesoldeerd zijn met zilver en de oude kaartjes met lood daarom zijn de kaartjes niet meer bestemd voor de spIII en voor de mensen dat nog naar een oude kaart gaan zoeken van 256MB moeten erop letten det boven de barcode op het doosje de laatste 2 cijfers eindigen op 04 en niet op 14 die dat eindigen op 04 dat zijn nog goede kaarten voor de spiiI of anders moet je geen orginele kopen die gaan ook dat wou ik jullie laten weten voor de mensen die zich toch nog zo een kaartje willen aanschaffen

groeten RUdy
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Afbeelding
het lukt me niet meer om er een foto bij te zetten sorry hoor
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

spider schreef:img]http://fjrijders.net/forum/forumpics/pic1558.jpg[/img]
het lukt me niet meer om er een foto bij te zetten sorry hoor
spider,

er moet nog een [ voor uw img] staan, dus met [img] zou het wel moeten lukken.

greetz
Rudi
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

Afbeelding

Zo dus
Gesloten