Ik ben lid sinds 2001 van Touring en betaal al even lang Touring Assistance (hulp in het buitenland) Als je de commerci?e folder leest en je neemt deze wijze van verzekering dan ben je werkelijk op en top verzekerd en kan je gerust op reis vertrekken.
2 weken geleden was het zover, roulement van mijn voorwiel kapot in de Dordogne (900km van huis)
De plaatselijke garage kon me niet helpen dus ik neem kontakt met Touring op.
Men belooft me binnen het uur op te bellen; 3 kwartier later bellen ze de garage waar ik sta, de man herhaalt dat de motor niet door hen kan hersteld worden. Gebrek aan geschoold personeel en onderdelen.
De dame vraagt of ik een rijbewijs heb voor een auto en stelt voor een taxi te sturen - deze brengt me naar een bedrijf dat auto's verhuurt, daar krijg ik een auto op kosten van touring, mag mijn spullen uit de motor halen en met de auto naar Belgie rijden. Brandstof en peage zouden worden vergoed.
En de motor ? Ah - die wordt binnen 8 a 10 dagen door een transporteur opgehaald vanuit Belgi?.
Toen ik zei dat ik mijn motor met zijspan niet achter liet zei de dame vriendelijk dat ik een standaard kontrakt heb die enkel deze wijze van repatri?ring voorzag.
De dame stelde me gerust - eventuele schade aan het voertuig - gebeurt zelden maar daar zijn ze voor verzekerd
Ik vroeg een auto met trekhaak + aanhangwagen; 1 uur later belde de dame me terug om te zeggen dat ze dat niet hadden.
Ik mocht wel zelf ter plaatse een aanhangwagen kopen en dan zouden zij zorgen voor een auto met trekhaak.
Uiteindelijk heeft een vriend een dag verlof genomen, is 's avonds vertrokken met onze bestelwagen in Belgie, heeft een autotrailer opgepikt in de garage waar ik klant ben met de auto, stond vervolgens om 6u45 bij me aan het hotelletje en keerden we na ontbijt terug met zijspan op trailer naar Antwerpen.
Touring beloofde de kosten van hotel, brandstof, huur trailer en peage te vergoeden. Een vergoeding aan desbetreffende vriend wordt niet door hen voorzien.
Later in de garage bevestigde men mijn angst om de motor nooit onbeheerd achter te laten, het zou niet de eerste zijn die of niet terug komt of volledig uitgekleed wordt afgeleverd.
Motor is terug in orde, roulement vervangen voor 170 euro Dank U - MTS VERLINDEN
Verbeter de wereld. Begin bij jezelf.