terugroepactie FJR?
Moderator: Abeloos
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
[quote="Snorry"]@ Walter
Mijne dealer is:
PROMOTOR BVBA
Leedsesteenweg 196
9420 Erpe-Mere
Ik weet, het is niet bij mijn deur maar ben er wel super content van. :lol:
Mvg, :wink:
Snorry[/quote][color=blue][/color]
bedankt Snorry
langs welke weg rij ik er het best naartoe en kun je ook het tel.geven a.u.b
grtjes walter
Mijne dealer is:
PROMOTOR BVBA
Leedsesteenweg 196
9420 Erpe-Mere
Ik weet, het is niet bij mijn deur maar ben er wel super content van. :lol:
Mvg, :wink:
Snorry[/quote][color=blue][/color]
bedankt Snorry
langs welke weg rij ik er het best naartoe en kun je ook het tel.geven a.u.b
grtjes walter
E40 Brussel-Gent
Afrit Aalst volg richting Dendermonde
3e lichten links ( Gentsesteenweg )
1e lichten rechts ( richting Lede )
Het is op die baan op uw rechterkant.na ongeveer 1 a 1.5 km ( schat ik )
Afrit Aalst volg richting Dendermonde
3e lichten links ( Gentsesteenweg )
1e lichten rechts ( richting Lede )
Het is op die baan op uw rechterkant.na ongeveer 1 a 1.5 km ( schat ik )
fjr.silver.nkt schreef:Snorry schreef:@ Walter
Mijne dealer is:
PROMOTOR BVBA
Leedsesteenweg 196
9420 Erpe-Mere
Ik weet, het is niet bij mijn deur maar ben er wel super content van.![]()
Mvg,![]()
Snorry
bedankt Snorry
langs welke weg rij ik er het best naartoe en kun je ook het tel.geven a.u.b
grtjes walter
Tel. Promotor: +32 (0)53 80 36 65 _ Fax:+32 (0)53 80 56 66
Openingsuren:
dinsdag tot vrijdag: 8.30hr tot 12u / 13 tot 19u
zaterdag: 9 tot 12u / 13 tot 17u
zondag en maandag gesloten
E-mail: info@promotor.be
Mvg,
Snorry
Openingsuren:
dinsdag tot vrijdag: 8.30hr tot 12u / 13 tot 19u
zaterdag: 9 tot 12u / 13 tot 17u
zondag en maandag gesloten
E-mail: info@promotor.be
Mvg,

Snorry
Op rechte stukken rijden andere misschien sneller
De mijne vorige week dinsdag binnen gedaan en het was gefikst in no time.
Ik was de eerste FJR waarvan de TPS vervangen is geweest :
Ik heb de eerste TPSen geleverd zien worden bij mijn dealer : ik was dus juist
op tijd ... De dealer kan er maar 10 per dag bestellen ...
Verder geen klachten over mijn dealer : Lammens Motors in Wetteren
Het is dan ook mijn buurman
Ik was de eerste FJR waarvan de TPS vervangen is geweest :
Ik heb de eerste TPSen geleverd zien worden bij mijn dealer : ik was dus juist
op tijd ... De dealer kan er maar 10 per dag bestellen ...
Verder geen klachten over mijn dealer : Lammens Motors in Wetteren
Het is dan ook mijn buurman

Greetz, yambo
- FJRrider38
- 1300 cc
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
- Locatie: Peer
- Contacteer:
Voila, den TPS is geplaatst.
Precies toch betere gasrespons nu.
Greetz,
Hans
Precies toch betere gasrespons nu.
Greetz,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRrider38
- 1300 cc
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
- Locatie: Peer
- Contacteer:
Dat bezoekje aan Felix en Jos heeft me nog iets opgeleverd.witse schreef:Hey Hans de mijne geeft precies een ander geluid nu , zal misschien maar een gedacht zijn maar Sonja zei hetzelfde op het moment dat ik starte .
Grtjs Luc
De Fons was daar aanwezig h? en die vertelde me dat ie nog een bagsterhoes had liggen voor een FJR Silver storm.
Daar moest ik natuurlijk geen twee keer over nadenken en dadelijk tot in Heppen gereden om dat ding af te halen.
Waarvoor een bezoekje F & J toch allemaal niet goed is.
Groeten,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
- FJRudi
- 500 cc
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
- Locatie: Beveren-Waas(B)
- Contacteer:
vermits ik me in de week niet vrij kan maken: kent er iemand een (goede) dealer die zoiets doet op een zaterdag terwijl je er op kan wachten?
Promotor al gecontacteerd, maar is een klus van 3 uur waar niet op kan gewacht worden vertelde men.
greetz
Rudi
Promotor al gecontacteerd, maar is een klus van 3 uur waar niet op kan gewacht worden vertelde men.

greetz
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
- Big Jomb
- 1300 cc
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)
De mijne was nochtans op een uurke vervangen, lekker taske koffie gedronken, dus waar haalt Promotor zijn 3 uur werkFJRudi schreef:vermits ik me in de week niet vrij kan maken: kent er iemand een (goede) dealer die zoiets doet op een zaterdag terwijl je er op kan wachten?
Promotor al gecontacteerd, maar is een klus van 3 uur waar niet op kan gewacht worden vertelde men.![]()
greetz
Rudi



Da durven ze beweren dat limburgers trager zijn, ja mannen



Slukes
I see you when I see you





Hoi iedereen,
Onderstaande bericht schreef ik in een andere topic een tijdje geleden, waarom ik dit nog een kopieer, met dit lezen zal je waarschijnlijk beter begrijpen waarom de ene dealer meer werk nodig heeft dan een andere, zoals ik reeds wist zal er geen overeenkomende demontage handleiding zijn aangezien het TPS probleem in medio 2005 nog niet bekent was bij de meeste dealers vermoed ik
De werkwijze die ik volgde zal bij een getraind persoon zo'n 1/2 uurtje in beslag nemen denk ik, wanneer je tegenslag hebt en die ene schroef zou vast zitten welke je met de bit moet losmaken zoals onderaan beschreven dan heb je pech en zal er meer moeten gedemonteerd worden
Dus ieder zijn werkwijze 't is toch gratis h?
PS : Toeme wreed druk 'k moet ook nog altijd eens contact opnemen voor nieuwe TPS
Ja Roco, nu je vragen h?
De TPS vervangen is op zich niet moeilijk, ware het niet dat er bij mij althans een addertje onder het gras verdoken zat, letterlijk en figuurlijk dan.
Het zijn maar 2 vijsjes te lossen en een fiche maar de onderste vijs was bij mij niet bereikbaar met een gewone schroevendraaier, deze zit verdoken achter het aluminium kader.
Volgens mij waren er toen 2 oplossingen
1 - De ganse boel losmaken, zelfde werkwijze als wanneer je de motor op full power wil zetten, throttle body joints losmaken, mss wat schroefjes lossen ( weet ik niet zo direct zou dit moeten bekijken ) en het boeltje omhoog tillen, daar koos ik niet voor was met teveel werk voor 1 vijsje, het moest eenvoudiger kunnen
2 - De oplossing die ik bedacht heb, er is juist genoeg plaats om een bit op de vijs te steken tussen vijs en alu kader, ik vijlde een steeksleutel van 6 mm uit zodanig dat deze spande op de bit, ik plakte nog wat tape op bit en sleutel tegen het kantelen van de bit en zodoende kon ik de schroef lossen en achteraf terug vastzetten.
Je hebt toch wat technische vaardigheid nodig wil je dit werk tot een goed einde brengen, bij twijfel laat je het beter door je dealer doen als blijkt dat je TPS defect is.
Er staat in het werkplaatsboek veel uitleg over de TPS, je moet maar in acrobat op de zoekfunctie klikken "throttle position sensor" ingeven en zoeken, heel veel info ook om uit te meten, maar daar heb ik me alvast niet meer mee bezig gehouden, ging er meteen van uit dat er ergens een slecht stuk was, zeg maar puntje ingebrandt of zoiets en heb hem meteen vervangen
Voor je begint kijk eerst de waarden na van je huidige sensor in de opgestelde configuratie
Gewoon naar de diagmode gaan, ik dacht onder code 01 en de waarde aflezen, de throttle angle moet met gesloten gasklep tussen de 15 - 17 graden liggen
Langzaam het gas aandraaien tot vol gas, de waarde moet dan liggen tussen de 97 - 100 graden
Het bereik zou ergens liggen tussen de 0 - 125 graden
Bij mij is de TPS ingesteld op dezelfde waarden als de oude, tussen de 16 - 100 dacht ik, 16 gesloten en 100 open ( vol gas )
Bij de afstelling van de TPS waren de vijsjes al zacht aangedraaid zodanig dat deze nog lichtjes verdraaid kan worden, eenmaal de juiste afstelling bereikt zet je de schroeven vast
ivm oneerlijke concurentie tov een dealer zal ik zelf geen vijs uitdraaien bij andermans motor bij manier van spreken, dit is een denkwijze zoals elke andere, ook deze site wordt gelezen door de dealers, waarmee ik nog eens wil benadrukken zoals ze zo mooi beschrijven in een handboekje bijgeleverd bij de motor, kleine herstellingen waarover je meester ziet kan, zaken waarvoor je technisch niet opgeleid bent moet je aan de dealer overlaten
Wanneer je niet vertrouwd bent met de diagnose modus kan je meer kwaad doen dan goed h?
Doch met het geven van info misdoe ik niks kan er veel leed mee besparen en info vind je overal op het internet
Of de TPS een dure grap is weet ik natuurlijk niet, is me geleverd onder garantie maar ik vermoed dat dit wel zal meevallen, ik ben zelf benieuwd wat deze kost, als jij aan een nieuwe toe bent laat me dan ff de prijs weten thx
Ik heb de TPS dus besteld bij mijn yamaha dealer zoals je wellicht al kon lezen in vorig bericht
Zo dit was het, hopelijk is jouw probleem en dat van anderen nu vlug van de baan als je op dit onnozel maar toch belangrijk ding uitkomt, ik heb het met plezier gedaan, de enige wederdienst die ik vraag is
Hou me op de hoogte of jouw en eventueel anderen die dit lezen met dezelfde kenmerken hun probleem is opgelost en wat er is vervangen, altijd nuttig voor mij toekomstgericht
Groetjes, Dream
Onderstaande bericht schreef ik in een andere topic een tijdje geleden, waarom ik dit nog een kopieer, met dit lezen zal je waarschijnlijk beter begrijpen waarom de ene dealer meer werk nodig heeft dan een andere, zoals ik reeds wist zal er geen overeenkomende demontage handleiding zijn aangezien het TPS probleem in medio 2005 nog niet bekent was bij de meeste dealers vermoed ik
De werkwijze die ik volgde zal bij een getraind persoon zo'n 1/2 uurtje in beslag nemen denk ik, wanneer je tegenslag hebt en die ene schroef zou vast zitten welke je met de bit moet losmaken zoals onderaan beschreven dan heb je pech en zal er meer moeten gedemonteerd worden
Dus ieder zijn werkwijze 't is toch gratis h?

PS : Toeme wreed druk 'k moet ook nog altijd eens contact opnemen voor nieuwe TPS
Ja Roco, nu je vragen h?
De TPS vervangen is op zich niet moeilijk, ware het niet dat er bij mij althans een addertje onder het gras verdoken zat, letterlijk en figuurlijk dan.
Het zijn maar 2 vijsjes te lossen en een fiche maar de onderste vijs was bij mij niet bereikbaar met een gewone schroevendraaier, deze zit verdoken achter het aluminium kader.
Volgens mij waren er toen 2 oplossingen
1 - De ganse boel losmaken, zelfde werkwijze als wanneer je de motor op full power wil zetten, throttle body joints losmaken, mss wat schroefjes lossen ( weet ik niet zo direct zou dit moeten bekijken ) en het boeltje omhoog tillen, daar koos ik niet voor was met teveel werk voor 1 vijsje, het moest eenvoudiger kunnen
2 - De oplossing die ik bedacht heb, er is juist genoeg plaats om een bit op de vijs te steken tussen vijs en alu kader, ik vijlde een steeksleutel van 6 mm uit zodanig dat deze spande op de bit, ik plakte nog wat tape op bit en sleutel tegen het kantelen van de bit en zodoende kon ik de schroef lossen en achteraf terug vastzetten.
Je hebt toch wat technische vaardigheid nodig wil je dit werk tot een goed einde brengen, bij twijfel laat je het beter door je dealer doen als blijkt dat je TPS defect is.
Er staat in het werkplaatsboek veel uitleg over de TPS, je moet maar in acrobat op de zoekfunctie klikken "throttle position sensor" ingeven en zoeken, heel veel info ook om uit te meten, maar daar heb ik me alvast niet meer mee bezig gehouden, ging er meteen van uit dat er ergens een slecht stuk was, zeg maar puntje ingebrandt of zoiets en heb hem meteen vervangen
Voor je begint kijk eerst de waarden na van je huidige sensor in de opgestelde configuratie
Gewoon naar de diagmode gaan, ik dacht onder code 01 en de waarde aflezen, de throttle angle moet met gesloten gasklep tussen de 15 - 17 graden liggen
Langzaam het gas aandraaien tot vol gas, de waarde moet dan liggen tussen de 97 - 100 graden
Het bereik zou ergens liggen tussen de 0 - 125 graden
Bij mij is de TPS ingesteld op dezelfde waarden als de oude, tussen de 16 - 100 dacht ik, 16 gesloten en 100 open ( vol gas )
Bij de afstelling van de TPS waren de vijsjes al zacht aangedraaid zodanig dat deze nog lichtjes verdraaid kan worden, eenmaal de juiste afstelling bereikt zet je de schroeven vast
ivm oneerlijke concurentie tov een dealer zal ik zelf geen vijs uitdraaien bij andermans motor bij manier van spreken, dit is een denkwijze zoals elke andere, ook deze site wordt gelezen door de dealers, waarmee ik nog eens wil benadrukken zoals ze zo mooi beschrijven in een handboekje bijgeleverd bij de motor, kleine herstellingen waarover je meester ziet kan, zaken waarvoor je technisch niet opgeleid bent moet je aan de dealer overlaten
Wanneer je niet vertrouwd bent met de diagnose modus kan je meer kwaad doen dan goed h?
Doch met het geven van info misdoe ik niks kan er veel leed mee besparen en info vind je overal op het internet
Of de TPS een dure grap is weet ik natuurlijk niet, is me geleverd onder garantie maar ik vermoed dat dit wel zal meevallen, ik ben zelf benieuwd wat deze kost, als jij aan een nieuwe toe bent laat me dan ff de prijs weten thx
Ik heb de TPS dus besteld bij mijn yamaha dealer zoals je wellicht al kon lezen in vorig bericht
Zo dit was het, hopelijk is jouw probleem en dat van anderen nu vlug van de baan als je op dit onnozel maar toch belangrijk ding uitkomt, ik heb het met plezier gedaan, de enige wederdienst die ik vraag is
Hou me op de hoogte of jouw en eventueel anderen die dit lezen met dezelfde kenmerken hun probleem is opgelost en wat er is vervangen, altijd nuttig voor mij toekomstgericht
Groetjes, Dream
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
hoi fjr rijders
betreft TPS
ik heb een mail gestuurd naar Brusselmans Marc ( dieteren Yamaha )
die zegt dat het 1u30 duurt om de tps te vervangen
nu valt het onder garantie dus kost niks
ik heb het ook op een zaterdag laten uitvoeren bij de dealer
ik vind ook dat er een beter gasrespons is dan ervoor
maar een ander geluid heb ik nog niks van ondervonden en dat heb ik al met
men DAMS eronder
groetjes
walter
betreft TPS
ik heb een mail gestuurd naar Brusselmans Marc ( dieteren Yamaha )
die zegt dat het 1u30 duurt om de tps te vervangen
nu valt het onder garantie dus kost niks
ik heb het ook op een zaterdag laten uitvoeren bij de dealer
ik vind ook dat er een beter gasrespons is dan ervoor
maar een ander geluid heb ik nog niks van ondervonden en dat heb ik al met
men DAMS eronder
groetjes
walter
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
Zo te zien was ik de eerste <enige>waarbij het nodig was om te TPS te vervangen....ondertussen al verscheidene weken geleden
Had al een paar keer tegengekomen dat wanneer ik bij en kruispunt kwam en ik onkoppelde de motor eensklaps stilviel en daarna niet te vlot startte..eindje verder zelfde scenario..soms wel met een beetje risico kruispunt naderen kijken om over te steken..juist willen vertrekken bonk stil..achterwiel blokkeren aan trage snelheid.
Heb dit een paar keer voor gehad dan maar naar de verdeler geweest,en de bewuste brief zat juist in de brievenbus toen ik thuiskwam..na het vervangen v/d tps....ook toeval
Had al een paar keer tegengekomen dat wanneer ik bij en kruispunt kwam en ik onkoppelde de motor eensklaps stilviel en daarna niet te vlot startte..eindje verder zelfde scenario..soms wel met een beetje risico kruispunt naderen kijken om over te steken..juist willen vertrekken bonk stil..achterwiel blokkeren aan trage snelheid.
Heb dit een paar keer voor gehad dan maar naar de verdeler geweest,en de bewuste brief zat juist in de brievenbus toen ik thuiskwam..na het vervangen v/d tps....ook toeval

@walter
natuurlijk moet je de TPS laten vervangen door je dealer, ik beweer helemaal niet het tegendeel, ik geef enkel een bepaalde werkwijze die ik destijds hanteerde toen mijn TPS defect was, dit om nu aan te tonen dat er waarschijnlijk dealers zijn die een andere werkwijze volgen en vandaar de diverse tijdsduur van dealer tot dealer
@franky
niks toeval, voor jou nu mss wel en blij dat je waarschijnlijk bent dat door dit toeval jouw probleem opgelost is
en de enige ben je zeker niet, ik ken er nu al verschillende die voor het ontvangen van de bewuste brief hun TPS hebben moeten laten vervangen, toen was het nog niet zo evident omdat dit probleem nog niet gekent was zocht men eerst naar andere dingen
jij had de pech dat je slechte deel van de TPS ( zeg maar potentiometer ) net op je stationair toerental lag en daardoor stilviel, bij mij lag hij op ongeveer 0,5 cm gasstand en dit gaf dan weer problemen bij het volgen van bepaalde snelheden, maar als je de topic leest " help mijn fjr stottert " begon het bij mij ook eerst toen ik stilstond aan de kerncentrale van doel, motor viel gewoon stil, dit had hij voorheen nog nooit gedaan
groetjes, Dream
natuurlijk moet je de TPS laten vervangen door je dealer, ik beweer helemaal niet het tegendeel, ik geef enkel een bepaalde werkwijze die ik destijds hanteerde toen mijn TPS defect was, dit om nu aan te tonen dat er waarschijnlijk dealers zijn die een andere werkwijze volgen en vandaar de diverse tijdsduur van dealer tot dealer
@franky
niks toeval, voor jou nu mss wel en blij dat je waarschijnlijk bent dat door dit toeval jouw probleem opgelost is
en de enige ben je zeker niet, ik ken er nu al verschillende die voor het ontvangen van de bewuste brief hun TPS hebben moeten laten vervangen, toen was het nog niet zo evident omdat dit probleem nog niet gekent was zocht men eerst naar andere dingen
jij had de pech dat je slechte deel van de TPS ( zeg maar potentiometer ) net op je stationair toerental lag en daardoor stilviel, bij mij lag hij op ongeveer 0,5 cm gasstand en dit gaf dan weer problemen bij het volgen van bepaalde snelheden, maar als je de topic leest " help mijn fjr stottert " begon het bij mij ook eerst toen ik stilstond aan de kerncentrale van doel, motor viel gewoon stil, dit had hij voorheen nog nooit gedaan
groetjes, Dream
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
hoi fjr rijders
hey Dream
nu is de tps vervangen onder garantie
maar zou het kunnen dat deze terug voor problemen kan zorgen
zoals voornoemde hier op de forum
want hij is nu wel vervangen maar wie zegt dat het nu inorde zal zijn en blijven
ik hoop als er terug problemen van komen of ze dan bij Yamaha de tps weer in garantie zullen
vervangen
of zou het nu opgelost zijn ??
groetjes
walter
hey Dream
nu is de tps vervangen onder garantie
maar zou het kunnen dat deze terug voor problemen kan zorgen
zoals voornoemde hier op de forum
want hij is nu wel vervangen maar wie zegt dat het nu inorde zal zijn en blijven
ik hoop als er terug problemen van komen of ze dan bij Yamaha de tps weer in garantie zullen
vervangen
of zou het nu opgelost zijn ??
groetjes
walter