Mijn FJR start niet

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
webcommerce
125 cc
125 cc

Mijn FJR start niet

Bericht door webcommerce »

Om te beginnen een gezond (in de brede zin van het woord) 2007...

Sommige onder ons hebben geluk en moeten vandaag nog niet gaan werken, andere...
Zoals altijd wou ik deze morgen met mijn FJR naar mijn werk vetrekken maar toen ging het mis, de startmotor draait, ik hoor de benzinepomp aanslaan, maar verder gebeurt er niets!
De motor slaat gewoon niet aan.
Ik heb een week geleden gepoetst omdat hij er gewoon smerig bij stond van in weer en wind te rijden. Vorige week heb ik niet gereden.

En voor dat ??n of andere plezante het vraagt, JA er zit benzine in!

Mijn dealer is nog tot en met morgen met verlof, mocht er iemand suggesties hebben dan zijn deze welkom want ik wil morgen met mij FJR kunnen rijden.
Nu heb ik de motor van mijn lieftallig vrouwke genomen, een Honda CBF600S, dat rijdt ook fantastisch maar ik mis natuurlijk het vermogen van mijn FJR.

Alvast bedankt voor de reacties.
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Fons
125 cc
125 cc

Bericht door Fons »

Waarschijnlijk verzopen gas helemaal open en starten tot hij aanslaat.
Ook al eens voor gehad.
Filesurfer
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Filesurfer »

Het laatste dat ge aan uw moto hebt gedaan, is kuisen, zegt ge.

Hebt ge niet per ongeluk de rode dodemansschakelaar of start onderbrekingsknop - of hoe heet die schakelaar eigenlijk - ingedrukt.

Mvg,
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Filesurfer schreef:Het laatste dat ge aan uw moto hebt gedaan, is kuisen, zegt ge.

Hebt ge niet per ongeluk de rode dodemansschakelaar of start onderbrekingsknop - of hoe heet die schakelaar eigenlijk - ingedrukt.

Mvg,
Ja dat zou niet den eerste zijn.... :D :D :D
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Hoi de gasten,
kpeins as ge da knopke verkeerd zet, er helemaal niets draait???
Ik heb wel al eens van een geval met ne Fazer gehoord. Daar stond het groot licht op en dan start hij, naar het schijnt , ook niet. En nen Fjr is van dezelfde familie h??

Toedeloe
:P :P :P
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Misschien heeft het niks met kuisen te maken, misschien geeft de chip in de sleutel toevallig juist de geest... :D
2de sleutel of zelfs de rode proberen?... :idea:
webcommerce
125 cc
125 cc

Mijn FJR start niet.

Bericht door webcommerce »

Hij start!

De truk om het gas helemaal open te draaien en dan te starten heeft gewerkt.
Ik denk dat men aan de andere kant van dorp kon horen dat ik starte.
Stilstaand naast je motor, zonder helm hoor je pas wat er uit die Dams komt bij 9000 toeren :D
Ik weet nog altijd niet hoe het kwam of hoe het in de toekomst te vermijden.

Iedereen bedankt voor de spontane hulp :)
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Julle
Clublid
Clublid

Re: Mijn FJR start niet.

Bericht door Julle »

webcommerce schreef:Hij start!

De truk om het gas helemaal open te draaien en dan te starten heeft gewerkt.
Ik denk dat men aan de andere kant van dorp kon horen dat ik starte.
Stilstaand naast je motor, zonder helm hoor je pas wat er uit die Dams komt bij 9000 toeren :D
Ik weet nog altijd niet hoe het kwam of hoe het in de toekomst te vermijden.

Iedereen bedankt voor de spontane hulp :)
De truk lijkt me niet normaal bij een ge?njecteerde krachtbron. Vroeger met carbu's gebeurde dit vaak, men draaide een paar keer aan het gas wanneer het contact niet aanstond en de carbu's liepen vol benzine en gans de handel was verzopen. Met een injectie werkt dit niet en dus twijfel ik aan de theorie. Ik vraag me af of het niet met de DAMs te maken heeft. Ik vertel je eens wat mij reeds is overkomen.
De avond voor mijn vertrek op zomervakantie monteer ik de DBkillers in de DAMs en start even de motor voor een paar seconden.
's Morgens zet ik alles buiten en wanneer ik wil starten geeft hij niet thuis. Van alles geprobeerd en uiteindelijk de originele uitlaten gemonteerd en bij de eerste stroomstoot kwam er direct muziek uit. Ik denk dat het volgende is gebeurd. Wanneer je de uitlaat verandert regelt de ECU automatisch de mengeling benzine/lucht. Ik denk dat ik de motor niet lang genoeg heb laten draaien zodat de ECU de tijd niet heeft gehad zich aan te passen. Jij hebt de motor gepoetst en weggezet en ik vraag me af of de lambdasonde die toch de ECU stuurt niet in de war is geraakt door het vocht met als gevolg dat je deze morgen niet kon starten.
Er zitten hier veel grotere techneuten onder ons dan ikzelf ben en we zullen hier hopelijk in de volgende dagen meer over vernemen
Succes en tot ....
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Julle, gij zijt potverdekke wel ne krak...'t zal zo wel zijn zoals je zegt!
All?, alleen al voor dit complement mag je me de volgende keer een pintje betalen...
8)

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Fons
125 cc
125 cc

Bericht door Fons »

Heb al meer dan 150000km met de fjr gereden en het is me eenmaal voorgevallen,ik steek dat dan ook niet in mijn hoofd hij starte en dat is het voornaamste.

FONS
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Een tijd geleden heeft er in M&T een verhaal gestaan over moto's die weigerden te starten na een bezoek aan een cafe ergens aan de dijk in Nederland. De gastvrouw van het cafe was niet verbaasd, want dit gebeurde blijkbaar regelmatig op haar parking. De oplossing bestond erin de moto handmatig een 100 meter te verduwen, startprobleem opgelost. Oorzaak zou een magnetisch veld als gevolg van gsm-, hoogspanning- of andere stralen zijn dat de electronica van de moto beinvloedde...Misschien hier niet van toepassing, maar het toont aan dat een probleem niet altijd bij de moto zelf dient gezocht te worden. 8)
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Ik had deze avond ook problemen met het starten van mijn FJR. Hij had de ganse dag buiten in de vrieskou gestaan. Toen ik wilde starten gebeurde het volgende. Startknop ingedrukt en enkel een beetje gekuch. Precies of hij kreeg de motor niet rondgedraaid. Ik dacht al dat ik hem in gang zou moeten duwen. Uit frustratie nog eens aan het gas gedraaid en tot mijn verbazing sloeg hij onmiddellijk aan. Startknop ingedrukt en gas open.
Ik moet blijkbaar wel een moment zonder batterij gezeten hebben, want mijn dagteller en uurwerk stonden in nulstand. Dit laatste heb ik nog al voorgehad bij het starten.
Vorig jaar ook een tweetal keer miserie gehad bij vrieskou. Tot tweemaal toe motor moeten in gang duwen. Speciaal om die reden een optimate druppellader aangeschaft.
Mijn FJR heeft er de ganse nacht aangelegen. Deze morgen geen problemen bij het starten, maar deze avond dus wel.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ? Slechte batterij ? Ergens een slecht contact ? Waarom enkel bij koud weer ?

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Het vermogen dat een batterij kan leveren wordt ongeveer gehalveerd bij vriestemperaturen.
Een tip : je batterij een beetje opwarmen door er zachtjes een klein stroomke door te laten vloeien, in auto-taal betekent dat uw lichten 1 minuut opzetten, in motortaal moet dat ongeveer zijn contact opzetten en een paar keer op de rem gaan staan.
Je verliest wat vermogen door deze verbruikers, maar je recupereert veel meer vermogen door de warmere batterij. Immers, je batterij wordt intern ongeveer I? x R warm.

Succes !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

FJbaRt schreef:Ik had deze avond ook problemen met het starten van mijn FJR. Hij had de ganse dag buiten in de vrieskou gestaan. Toen ik wilde starten gebeurde het volgende. Startknop ingedrukt en enkel een beetje gekuch. Precies of hij kreeg de motor niet rondgedraaid. Ik dacht al dat ik hem in gang zou moeten duwen. Uit frustratie nog eens aan het gas gedraaid en tot mijn verbazing sloeg hij onmiddellijk aan. Startknop ingedrukt en gas open.
Ik moet blijkbaar wel een moment zonder batterij gezeten hebben, want mijn dagteller en uurwerk stonden in nulstand. Dit laatste heb ik nog al voorgehad bij het starten.
Vorig jaar ook een tweetal keer miserie gehad bij vrieskou. Tot tweemaal toe motor moeten in gang duwen. Speciaal om die reden een optimate druppellader aangeschaft.
Mijn FJR heeft er de ganse nacht aangelegen. Deze morgen geen problemen bij het starten, maar deze avond dus wel.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ? Slechte batterij ? Ergens een slecht contact ? Waarom enkel bij koud weer ?

Groetjes,

Bart

Had vanavond ook problemen. Hij draaide aanvankelijk tegen zijn zin rond. Even aan de gaskraan gedraaid bij starten en hij was vertrokken. Ook bij mij was de klok en de tripmeters gereset.

Grtjs
:P :P :P
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

alexxjr schreef:Een tijd geleden heeft er in M&T een verhaal gestaan over moto's die weigerden te starten na een bezoek aan een cafe ergens aan de dijk in Nederland. De gastvrouw van het cafe was niet verbaasd, want dit gebeurde blijkbaar regelmatig op haar parking. De oplossing bestond erin de moto handmatig een 100 meter te verduwen, startprobleem opgelost. Oorzaak zou een magnetisch veld als gevolg van gsm-, hoogspanning- of andere stralen zijn dat de electronica van de moto beinvloedde...Misschien hier niet van toepassing, maar het toont aan dat een probleem niet altijd bij de moto zelf dient gezocht te worden. 8)
??? dit lijkt mij meer iets voor het topic X-files :spiderman: :evil5:
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Gobelijn schreef:
alexxjr schreef:Een tijd geleden heeft er in M&T een verhaal gestaan over moto's die weigerden te starten na een bezoek aan een cafe ergens aan de dijk in Nederland. De gastvrouw van het cafe was niet verbaasd, want dit gebeurde blijkbaar regelmatig op haar parking. De oplossing bestond erin de moto handmatig een 100 meter te verduwen, startprobleem opgelost. Oorzaak zou een magnetisch veld als gevolg van gsm-, hoogspanning- of andere stralen zijn dat de electronica van de moto beinvloedde...Misschien hier niet van toepassing, maar het toont aan dat een probleem niet altijd bij de moto zelf dient gezocht te worden. 8)
??? dit lijkt mij meer iets voor het topic X-files :spiderman: :evil5:
Leo,
Een "Bermuda-driehoek" fenomeen misschien, nu onmogelijk is zoiets niet, ik herinner mij een plaats in Wolvertem waar je met de afstandsbediening je wagen niet openkrijgt en 20 meter verder lukt dit wel enz...enz..

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Op de Rooseveltplaats in Antwerpen is een plaats waar de naald van de snelheidsmeter van en tram op en neer slaat tussen 0 en 50km/u. Daarbij slaan de deuren open en toe, niks aan te doen met de deurschakelaars. Zelf meermaals meegemaakt.
Heb ooit artikel gelezen over een plaats in Duitsland, waar men een metalen 'brug'(een kooi van Faraday) over de weg geplaatst had, omdat er zoveel auto's last hadden met de electronische injectie en de boordcomputer. Oorzaak zou de straling van hoogspanningsleidingen geweest zijn. 8)
Gesloten