Ritje Moezel ...

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.

Moderator: Abeloos

Gesloten
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Ritje Moezel ...

Bericht door dirkske »

Eind april zijn we voor het lange weekend weer op weg naar de Moezelstreek, deze keer niet in Traben-Trarbach, maar er is gereserveerd in Kr?v, bij http://www.ratskeller-kroev.de/frame_neu.htm . Omdat we graag zeker zijn van ons stuk, gaan we een mogelijke route verkennen, en onze pr in het hotel verzorgen. Er wordt afgesproken om 09,30u in Tongeren, Taverne De Pauze, op de Maastrichtersteenweg, een gekende pleisterplaats voor groepen motorrijders.

Afbeelding

De zon is zelfs van de partij, we noteren de hele dag ruim 10?, alhoewel het s'morgens toch maar net 4? was.
Geen kilometer autosnelweg meer, we duiken via Riemst Vis? Eupen (waar we een klein oponthoud hebben, er zijn een 5-tal lichten, en het is imens druk op de grote winkelas). We duiken De Hoge Venen in, en kilometers naaldloos aan elkaar is er enkel asfalt en bos. We laten Monschau even links liggen. We nemen de B258, een baan die indertijd waarschijnlijk nog door biljartzaak Verhoeven uit Oostmalle gelegd is, want er zit geen bobbel, geen drempel, geen enkele oneffenheid in de weg, en het tempo gaat er flink op vooruit. Weinig verkeer, als we door het Natuurpark Eifel rijden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

We stoppen even in Schleiden, waar we een lokale pizzeria opzoeken. De motoren staan voor de deur, perfect uitzicht, we laten zelfs (of toch 1 iemand ... ) de sleutels op de motor steken, met de verlichting nog aan. Het is carnavalweekend in Duitsland, en de lokale radio schettert schlagers waar zelfs Frans Bauer het schaamrood zou bij krijgen. Alles is goed om op plaat te zetten , het zotste eerst. We houden de stop beperkt tot ruim een half uur, en zijn weer op de baan, de Moezel lonkt, en we moeten nog ruim 130 kilometers. Richting Blankenheim, we volgen als het ware de loop van de B258, maar telkens via alternatieve zijwegen. De reden is heel simpel : omdat we telkens niet geconfronteerd willen zijn met vrachtwagens en 'traag verkeer' . Het blijkt een schot in de roos, want we rijden zowat alleen op de baan, en ze liggen er perfect bij.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Mijn partners in crime vandaag, Rudi (Viper), Snelle Marcel , Hans (FJRider38) en Luc (Snorry).

De zijwegen worden ingeruild voor nog sneller werk, en we draaien de B259 op, richting Kelberg , via Ulmen , naar Lutzerath. De omgeving komt me bekend voor, in Hotel Maas zijn we al eens te gast geweest, en het verheugd me dat ik een aantal motoren zie op de parking op het moment dat we voorbijrijden. Onderscheid moet er zijn, en ik noteer in mijn agenda "Hotel Maas nog eens aandoen". De geur van Moezelwijn kriebelt in de neus, als er plotseling een grote blauwe dikke vette lijn over het GPS-scherm tevoorschijn komt. De Moezel is binnen handbereik, en al snel beginnen we aan de laatste klim, om terug af te dalen langs de vele wijnranken die de flanken versieren. Kr?v is nog 5 kilometer.

Afbeelding

Afbeelding
We hebben er 213 kilometer opstaan, en onze vlotte rit duurde iets minder dan 4 uur rij-tijd. Een gemiddelde van net 54 km/u, en dat is eigenlijk wel vrij vlot voor een zeer bochtenrijk parcour.
Het hotel heeft een schitterende lounge, waar je wegzinkt in de fluwelen zitjes. Veel antieke meubels, en het hele hotel ademt 'rustiek'.Het sanitair is perfect, en zeer proper.Afdalen langs de kelder, waar ook de grote feestzaal gelegen is. Ik denk dat het nog heel plezant worden eind april ... als de RoteKircherLikeur begint te vloeien.

Afbeelding

Weeral iets bijgeleerd, en naar 't schijnt nog heel lekker ook, nietwaar Luc :wink:

We blijven een uur aan de bar hangen, regelen onze zaken met de bazin van het hotel, en dan zijn we weer onderweg.

Afbeelding

We kiezen voor een andere route terug, een route die nog m??r bochten heeft, veel meer haarspeldbochten, de andere kant van de medaille is dat het asfalt in mindere staat is. Hier en daar een stukje StrassenSchade, eigenlijk een beetje jammer. Maar het staat tenminste toch goed aangegeven, Versmustte Strasse, en dat kunnen we hier bij ons in Belgi? niet zeggen. Hier is dat ... normaal. Dat merken we heel goed als we terug uit de Eifel binnenrijden via het Drielandenpunt. We keren terug via Manderscheid, Meisburg, M?lenbach, Sch?necken, en rijden naar Oberhausen.

Afbeelding

De uitsmijter ziet er heerlijk uit, en de Maaltijdsoep staat net niet helemaal stijf van de erwten, aardappelen en worst. Het heeft gesmaakt. Favoriete drank vandaag ... warme sjokko ...

Na ruim 350 kilometers rijden we de FJR's op reserve, als we in Weiswampach aankomen. Voor 1,02 euro/liter wordt de tank gevuld, inmiddels is het donker geworden, het is 19u, en kiezen voor de snelste route naar huis. De E42 op, en het gaat vlotjes richting Luik.

Afbeelding

In Barchon stoppen we een laatste maal, voor een tas koffie uit de automaat en een snelle hap.
Merci FJRijders, voor een heerlijke dag bochtenplezier, tot in april wanneer we er nog eens een serieuze lap op gaan geven. Ik ben rond half 9 thuisgekomen, en er stonden toen 600 kilometers op de teller.

dirkske.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Dit is een leuk verslag Dirk.
Niet gaan rijden vandaag???
:-)
Tot binnenkort

Hans

PS: Zie je nu het grote verschil tussen fluo dragen en niet... ;-) De twee rechtse zijn bijna niet zichtbaar.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Gebruikersavatar
danneke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 jun 2004, 09:34
Locatie: Dendermonde

Bericht door danneke »

Jongens, ik plan nog een "weekendje weg" volgend weekend. Het mag na het lezen van dit reisverslag gerust deze lokatie zijn, maar dan met 2 overnachtingen. Aanrijroutes zijn zeker welkom!
Ik zal de pr verder verzorgen... :lol:

Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Gebruikersavatar
fjrMarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 okt 2004, 11:42
Locatie: lokeren

Bericht door fjrMarcel »

FJRrider38 schreef:Dit is een leuk verslag Dirk.
Niet gaan rijden vandaag???
:-)
Tot binnenkort

Hans

PS: Zie je nu het grote verschil tussen fluo dragen en niet... ;-) De twee rechtse zijn bijna niet zichtbaar.
Ja Hans er zijn altijd mannen die moeten opvallen ook in het donker, en als men hen niet ziet zal men ze zekers horen afkomen. :D :D :wink:

Dirkske prachtig gedaan man, ge krijgt van mij een nieuwe onderscheiding, de vliegende fotograaf - reporter :thumbleft:
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gebruikersavatar
spider
Clublid
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 nov 2005, 19:55
Locatie: zaventem

Bericht door spider »

Dirk

het was een fijne dag :lol: :lol: :cheers:
het verslag met de foto's zijn ook heel goed daarom schapeau voor dirk de fotograaf
en ons madam heeft gezegt als je nog foto's hebt mag je ze ons altijd doormailen
ps: ons madam heeft de gps ook in orde gebracht het lag aan de baterijen die niet goed zijn voor de steetpilot III en dat zijn de gp2500 model die zitten daar zo in gevrongen dat de gps ervan begint te flippen

Rudy :idea: :idea:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Al rijdens foto's nemen begint mijn specialiteit te worden precies ... ik heb ruim 200 foto's, maar allemaal bijna 1 mb groot per stuk.
Ik zet ze op een stick, en lenen we die wel een keer uit aan iedereen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Prachtig verslag en foto's.
Foto's al rijdend werd door ons voor de eerste keer uit getest in Schotland. :)
Verschillende hebben het verslag niet gehaaald. :oops:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Daarvoor alleen al zou je den Dirk steeds moeten meenemen

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

t'Is zonder duo Luc, ik neem de foto's zelf al rijdende, uit de losse hand. Op rechte stukken haal ik 90 % resultaat qua kader en scherpte, in het betere bochtenwerk kom ik toch al aan 75 %. t'Is een gewone NIkon Coolpix, uit de hand, die mag al eens vallen, wat ook al gebeurd is.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Proper verslagske!

Spijtig dat ge in Oberhausen niet bent gaan eten bij Kenny & Gudrun daar zijn de borden nog groter en nog beter gevuld. :D
(familie)

Groetjes,

den R1 zot zelfs met de FJR naar't schijnt.
("da's daar nie voor gemaakt", was de laatste opmerking tijdens een snel ritje) :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Nee die 143 paarden dienen om de stal te bevolken, niet om losgelaten te worden :wink: :wink:
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
El Staff
Banned User
Berichten: 425
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:22
Locatie: Baasrode

Bericht door El Staff »

Prachtig verslag , zal een top weekend worden 8)

El staff
Afbeelding
ex-fjrboy-dirk
75 cc
75 cc
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2005, 11:13
Locatie: Eeklo

Bericht door ex-fjrboy-dirk »

Hoi,

net terug van een verlengd weekendje in Hotel Maas :D

en ik denk dat ik jullie daar in de buurt heb zien passeren :wink:

zelf was ik er met het koekenblik :evil:
CU on the raod,

ex-FJRboy-dirk
maar voor hoelang da weet ik niet zulle ;-)
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ah den dirk, t'is ook niet den eerste keer dat ge daar bij Hotel Maas bent ?, t'is van u da'k intertijd de tip gekregen hebt.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
ex-fjrboy-dirk
75 cc
75 cc
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2005, 11:13
Locatie: Eeklo

Bericht door ex-fjrboy-dirk »

dirkske schreef:Ah den dirk, t'is ook niet den eerste keer dat ge daar bij Hotel Maas bent ?, t'is van u da'k intertijd de tip gekregen hebt.

inderdaad,

twas onze 11 de keer in 4 jaar tijd en tis er steeds zeer aangenaam en lekker :lol:

ook het Hotel in Oberhausen is mij niet onbekend , ideaal tijdens de "1000bochten-rit" :wink:
CU on the raod,

ex-FJRboy-dirk
maar voor hoelang da weet ik niet zulle ;-)
Gesloten