Veilig Motorrijden onder Begeleiding van WegKapiteins
Moderator: Abeloos
Inderdaad, die bestaan, ik heb er indertijd 5 stuks van laten maken.
Ben er zelf niet tevreden van, omdat de vestjes van het type 3 zijn, dwz fluorescerende banden over de schouders. Dat maakt dat je h??l weinig ruimte hebt achteraan het hesje, thv de schouders. De tekst 'wegkapitein' staat derhalve nogal laag bij't poepke, en is niet zo duidelijk herkenbaar.
Daarom da'k die bepaalde vest niet zoveel meer draag, ik heb me een andere van het tpye 2 aangeschaft, met enkel in dikke vette letters 'wegkapitein' erop, ter hoogte van de schouders. Zichtbaarheid werkt langs 2 kanten, zien en gezien worden. Mijn persoonlijk gedacht is dat een vestje 'wegkapitein' oranje van kleur moet zijn, net zoals alle andere hulpverleners in het verkeer. Er is al jaren zo'n stilzwijgende afspraak, ik heb nog nooit geen politieman of dergelijke gezien met een gele fluorescerende vest, t'is allemaal oranje.
In de oorspronkelijke opstelling stond er als aanbeveling dat de vest oranje moest zijn, met duidelijk het formaat van de letters erbij. Toen de wet erdoor kwam, bleef daar weinig meer van overeind, en staat er enkel dat het een fluorescerend vestje moet zijn, met zwarte letters.
Ook nog, dat er geen reclame op mag staan. Ik zie regelmatig vesten rijden waar je moet gaan zoeken of er nog ergens wegkapitein staat geschreven, maar wettelijk is alles in orde. Ik vind dat jammer, want ik ben van mening dat een automobilist vooral eerst moet zien dat hij met een wegkapitein te doen heeft, in plaats van de openingsuren van frituur 't Half Kieken. Dat er reclame onderaan staat, in een minder opzichtelijk formaat deert me niet, maar het vestje dient in eerste plaats om u als wegkapitein te profileren, en niet als reclamebord.
Ben er zelf niet tevreden van, omdat de vestjes van het type 3 zijn, dwz fluorescerende banden over de schouders. Dat maakt dat je h??l weinig ruimte hebt achteraan het hesje, thv de schouders. De tekst 'wegkapitein' staat derhalve nogal laag bij't poepke, en is niet zo duidelijk herkenbaar.
Daarom da'k die bepaalde vest niet zoveel meer draag, ik heb me een andere van het tpye 2 aangeschaft, met enkel in dikke vette letters 'wegkapitein' erop, ter hoogte van de schouders. Zichtbaarheid werkt langs 2 kanten, zien en gezien worden. Mijn persoonlijk gedacht is dat een vestje 'wegkapitein' oranje van kleur moet zijn, net zoals alle andere hulpverleners in het verkeer. Er is al jaren zo'n stilzwijgende afspraak, ik heb nog nooit geen politieman of dergelijke gezien met een gele fluorescerende vest, t'is allemaal oranje.
In de oorspronkelijke opstelling stond er als aanbeveling dat de vest oranje moest zijn, met duidelijk het formaat van de letters erbij. Toen de wet erdoor kwam, bleef daar weinig meer van overeind, en staat er enkel dat het een fluorescerend vestje moet zijn, met zwarte letters.
Ook nog, dat er geen reclame op mag staan. Ik zie regelmatig vesten rijden waar je moet gaan zoeken of er nog ergens wegkapitein staat geschreven, maar wettelijk is alles in orde. Ik vind dat jammer, want ik ben van mening dat een automobilist vooral eerst moet zien dat hij met een wegkapitein te doen heeft, in plaats van de openingsuren van frituur 't Half Kieken. Dat er reclame onderaan staat, in een minder opzichtelijk formaat deert me niet, maar het vestje dient in eerste plaats om u als wegkapitein te profileren, en niet als reclamebord.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
De naam van onze club is niet echt reclame mijn gedacht.
Ik vind ook dat die kleur oranje moet zijn. Bij de ritten van de MAG wordt zo het onderscheid gemaakt tussen wegkapitein en deelnemers aan de rit.
Ik vind ook dat die kleur oranje moet zijn. Bij de ritten van de MAG wordt zo het onderscheid gemaakt tussen wegkapitein en deelnemers aan de rit.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Hi Dirk,dirkske schreef:...............................................oranje van kleur moet zijn, net zoals alle andere hulpverleners in het verkeer. Er is al jaren zo'n stilzwijgende afspraak, ik heb nog nooit geen politieman of dergelijke gezien met een gele fluorescerende vest, t'is allemaal oranje................................
.
naar wat mij bekend is, zou dat "oranje" voor hulpverleners vanwege "Brusselse"-regelgeving moeten veranderen naar geel.
Er wordt door politie motorrijders in NL al proefgereden met gele helm en gele outfit:

Bron: www.politie.nl
P.S.
Wel jammer van het merk brommer

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Het is wetenschappelijk bewezen dat de gele kleur sneller en beter opvalt dan de oranje kleur, daar is iedereen het over eens. Als Brussel of Europa een grensoverschrijdende regel uitroept, zal die inderdaad moeten gevolgd worden. Nu hadden ze hier net nieuwe kledij, een nieuw logo etc ... kunnen ze w??r veranderen 

N 51°6.165 E 4°20.060

Oei ! nu ga ik op een Nederlands zwaantje gaan gelijken
Tom
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
- FJRrider38
- 1300 cc
- Contacteer:
Geweldig idee Bart.Firechief schreef:Ik zal eens navraag doen ivm met die vestjes. Als de prijs redelijk is kunnen we dat eentueel via de club aanschaffen.
Firechief
Mvg,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
ik wil wel meedoen als ik "last minute" kan beslissen.
't zou jammer zijn om 60? te betalen als ik dan moet werken die dag.
mvg
Tom
't zou jammer zijn om 60? te betalen als ik dan moet werken die dag.
mvg
Tom

Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Max,
Heel vriendelijk van U dat je me gisteren uitnodigde om ook deel te nemen aan deze cursus.
Spijtig genoeg moet ik verstek laten gaan wegens openingsrit van onze club.
@ Arthur,
kijk even in je mailbox, ik heb je een paar vraagjes gestuurd.
Grtz,
Lucske
Heel vriendelijk van U dat je me gisteren uitnodigde om ook deel te nemen aan deze cursus.
Spijtig genoeg moet ik verstek laten gaan wegens openingsrit van onze club.
@ Arthur,
kijk even in je mailbox, ik heb je een paar vraagjes gestuurd.
Grtz,
Lucske

ISRA# 23440
Doe gewoon, das al gek genoeg
My day will come

N50° 58.485 E4° 57.834
Doe gewoon, das al gek genoeg
My day will come

N50° 58.485 E4° 57.834
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Magneto,
Heb je mail in goede orde ontvangen en al reeds terug beantwoord
Ondertussen staat je naam ook al tussen de andere deelnemers te pronken
@ Leden,
De tijd om in te schrijven begint te slinken, er zijn nog een paar plaatsjes beschikbaar dus grijp de kans nu je nog kan en schrijf je in als deelnemer
Profiteer van de korting die we jullie schenken als lid van de FJRijders want zo vrijgevig zullen we misschien in de toekomst niet blijven hoor
Max
Heb je mail in goede orde ontvangen en al reeds terug beantwoord

Ondertussen staat je naam ook al tussen de andere deelnemers te pronken

@ Leden,
De tijd om in te schrijven begint te slinken, er zijn nog een paar plaatsjes beschikbaar dus grijp de kans nu je nog kan en schrijf je in als deelnemer

Profiteer van de korting die we jullie schenken als lid van de FJRijders want zo vrijgevig zullen we misschien in de toekomst niet blijven hoor

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Zijn er nu echt g??n kandidaten meer om deel te nemen aan de cursus "WegKapitein"
We geven de kans om jullie te bekronen als "Wegkapitein" en er zijn maar 13 personen van onze bijna 400 leden die daar willen gebruik van maken
Er zijn nog 5 plaatsen vrij, de personen die nog zouden geintresseerd zijn krijgen nog de kans om zich in te schrijven tot 14 maart en dan word de lijst afgesloten voor deelname
Aan jullie om te beslissen
Max

We geven de kans om jullie te bekronen als "Wegkapitein" en er zijn maar 13 personen van onze bijna 400 leden die daar willen gebruik van maken

Er zijn nog 5 plaatsen vrij, de personen die nog zouden geintresseerd zijn krijgen nog de kans om zich in te schrijven tot 14 maart en dan word de lijst afgesloten voor deelname

Aan jullie om te beslissen

Max

ik heb maar zekerheid vrijdag-namiddag 16 maart .
Tom

Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Deelnemers,
Nog enkele dagen te gaan en het is zover om aan onze cursus "Wegkapitein" te beginnen
Ik hoop dat jullie er allemaal klaar voor zijn om er tegen aan te gaan zodat we Arthur en zijn instructeurs is kunnen laten zien dat we niet zomaar de eerste de beste motaars zijn maar wel degelijk "FJRijders" van formaat
Ook wil ik nog even melden voor de hongerigen onder ons ( waar ik dus bij hoor
) dat we s'middags op de markt naar een taverne zullen gaan om ons buikje te voorzien van een lekkere versnapering waardoor we voor de rest van de dag op kracht kunnen blijven
, deze snacks of maaltijden zijn natuurlijk voor eigen rekening
Degenen die anders wensen kunnen zich zelf natuurlijk altijd van hun eigen lunchpakket voorzien
Nu nog enkel hopen dat de weergoden ons goed gezind zullen zijn
Groetjes en tot zondag
Max
Nog enkele dagen te gaan en het is zover om aan onze cursus "Wegkapitein" te beginnen

Ik hoop dat jullie er allemaal klaar voor zijn om er tegen aan te gaan zodat we Arthur en zijn instructeurs is kunnen laten zien dat we niet zomaar de eerste de beste motaars zijn maar wel degelijk "FJRijders" van formaat

Ook wil ik nog even melden voor de hongerigen onder ons ( waar ik dus bij hoor

Degenen die anders wensen kunnen zich zelf natuurlijk altijd van hun eigen lunchpakket voorzien

Nu nog enkel hopen dat de weergoden ons goed gezind zullen zijn

Groetjes en tot zondag

Max

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer: