verhoginsset

Problemen met iets ivm met de FJR vraag het hier.

Moderator: Abeloos

Gesloten
yamaharider

verhoginsset

Bericht door yamaharider »

heeft er iemand ervaring met het verhogings set van 2;5 cm op de fjr zou deze willen aanschaffen dat ik wat meer grond spelling heb.eventueel voor en nadelen :) groetjes.
Gebruikersavatar
Raketman
75 cc
75 cc
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jun 2006, 19:25
Locatie: Wichelen

Bericht door Raketman »

'k Zal het u binnen een week of 2 weten te zeggen, dan zal die van mij verhoogd zijn.

Ik begin dat voetsteungeslijp bij het minste of geringste meer dan beu te worden...
Nil volentibus arduum
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Raketman,
Nog een paar keer goed diep gaan tot alles weggeschuurd is en jouw probleem is opgelost :wink:

Julle[/i]
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Ik heb nog een setje bij de Max opzij liggen...
Maar ik heb mij laten vertellen dat het niet veel helpt.

Het is nen toermoto met een sportief moteurke waar wa weinig grondspelling op is. :?
En zoveel raken die pootjes nu ook weer niet.
Of ik zou bochtjes nemen als (zelf invullen), natuurlijk dat kan ook altijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raketman
75 cc
75 cc
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jun 2006, 19:25
Locatie: Wichelen

Bericht door Raketman »

Julle schreef:Raketman,
Nog een paar keer goed diep gaan tot alles weggeschuurd is en jouw probleem is opgelost :wink:

Julle[/i]
Jaja lacht er maar mee :confused3:

Ondertussen alweer geleerd dat na de voetsteunen de uitlaten aan de beurt zijn (was wel met duo) en dan wordt het ineens minder grappig.

"Sportieve" toermoto, blabla :?
Nil volentibus arduum
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Raketman we mogen toch eens lachen he, zolang de middenbok niet schuurt is er niets aan de hand (behalve wat krasjes in de uitlaten dan) Misschien je rijstijl een weinig aanpassen, jij wat meer ernaast en de motor wat rechter. Je zal zien dat je er er nog sneller mee gaat ook. Keep on smiling
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Dat is normaal he en zeker met duo.
Uw vering zit dan veel dieper....

Maarja Solo is da ook zo.... :?
Meer gaan hangen en wa meer rechthouden, gij zou da zeker moeten weten. :wink:


Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herkules
250 cc
250 cc
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
Locatie: B-2900 SCHOTEN
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Ernaast hangen doe ik ook, maar dat doe je bij snelheden tussen 90 en 200 km/h, niet in een haaks bochtje om een zijstraatje in te slaan tegen 40 km/h, dan blijf je rechtop zitten en gooi hem plat, een beetje zoals bij motocross....

Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.

Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...! :?

Zoals den R1 zot al zei : 't is n'een toermoto...! :wink: Maar als ge er wat mee overweg kunt, kan je nog behoorlijk sportief gaan.

Groetjes !

PS : heb dit jaar al 200 km gereden.... :cry:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gebruikersavatar
Big Jomb
1300 cc
1300 cc
Berichten: 499
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)

Bericht door Big Jomb »

H? Herkules,

Lang geleden, alles goed :?: :?: :?:

Die 200 km heb je toch niet in 20 keer gedaan h? :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raketman
75 cc
75 cc
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jun 2006, 19:25
Locatie: Wichelen

Bericht door Raketman »

Herkules schreef:Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.

Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...! :?
Ik heb dat voor bij trage korte bochten, bij lange snelle bochten, op op-en afritten van autosnelwegen.

Maw veel te veel naar mijn goesting. Ernaast gaan hangen is geen optie op de openbare weg. Dat is er zwaar over.
Het verhogingssetje zou er niet voor zorgen dat er andere delen van de motorfiets eerst de grond raken, maar nog steeds de voetsteunen als eerste. Het zou alleen een beetje later, lees bij een grotere hellingshoek gebeuren.

Een grotere hellingshoek is qua grip en veiligheid allerminst het probleem, gezien de achterband nog bijlangena niet aan het randje geweest is.
Nil volentibus arduum
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Raketman schreef:
Herkules schreef: Een grotere hellingshoek is qua grip en veiligheid allerminst het probleem, gezien de achterband nog bijlangena niet aan het randje geweest is.
Mijnen achterband heeft een 'maagdelijk randeken' van ne milimeter of acht.
Tot nog toe niets aan de grond gereden. Dat is voor mij trouwens niet de bedoeling.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
Big Jomb
1300 cc
1300 cc
Berichten: 499
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Awel, de mijne zit ook altijd rond ne mm of 8, toch zou ik hem een beetje meer willen laten afslijten :? :? :?

Just keep on trying :D :D :D

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herkules
250 cc
250 cc
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
Locatie: B-2900 SCHOTEN
Contacteer:

Bericht door Herkules »

Hi Big Jomb ! Ja alles kits, alleen altijd wat druk h?....
Nee, 200 km was in een keer of 3 of zo...
Vanavond heb ik er net nog eens 100 bij gedaan, bochtjes pikken ....Voor de openbare weg valt dat raken met de steuntjes tegen de grond toch nogal mee vind ik en ik neem die bochtjes nu toch niet echt traag....
Ik heb mijn vering wel een stuk harder gezet en rij achteraan altijd op hard. Dus mijn motor zakt misschien iets minder diep in zijn vering in de bochten. Ik weeg 79 kg.
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Hallo boys,

Ik heb me dan eindelijk een setje aangeschaft (via Max).

Daar straks wou ik dat eens effe snel plaatsen. :lol:
Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los. :? :oops:
Dus verder kloten en de rest los op ??ntje na is ook dom h?.

Wie is hier nen handige die mij kan helpen?
Dan kom ik eens af met m'n brommerke en kunnen we samen klungellen natuurlijk. :D


Groetjes,

den R1 zot
Laatst gewijzigd door den R1 zot op 06 sep 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

den R1 zot schreef: Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los. :? :oops:
Hallo,

Waarschijnlijk heb je wel bokes genoeg gegeten, maar krijg je de bout niet los omdat die onder spanning staat.
Hangt je achterwiel nog in de motorfiets ? Is het gewicht dat de achterbrug toch wel is ondersteund door een krikje (zonder druk welliswaar, want dan bouw je weer spanning op)....
Ik moet wel bekennen dat ik op de FJR nog geen sleutelervaring heb, ik heb hem nog maar een paar maand.

Veel suc6

Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
erwin
50 cc
50 cc
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:36
Locatie: borgerhout

Bericht door erwin »

:lol: ik heb al een tijdeen verhoging er op steken maar be nog niet op stap geweest met pak en zak dus kan ik je nog niet veel over zeggen wat het sluetelen betrefet dat was zeer snel in orde.groeten[/b]
Gesloten