verhoginsset
Moderator: Abeloos
verhoginsset
heeft er iemand ervaring met het verhogings set van 2;5 cm op de fjr zou deze willen aanschaffen dat ik wat meer grond spelling heb.eventueel voor en nadelen groetjes.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Ik heb nog een setje bij de Max opzij liggen...
Maar ik heb mij laten vertellen dat het niet veel helpt.
Het is nen toermoto met een sportief moteurke waar wa weinig grondspelling op is.
En zoveel raken die pootjes nu ook weer niet.
Of ik zou bochtjes nemen als (zelf invullen), natuurlijk dat kan ook altijd.
Maar ik heb mij laten vertellen dat het niet veel helpt.
Het is nen toermoto met een sportief moteurke waar wa weinig grondspelling op is.
En zoveel raken die pootjes nu ook weer niet.
Of ik zou bochtjes nemen als (zelf invullen), natuurlijk dat kan ook altijd.
Jaja lacht er maar meeJulle schreef:Raketman,
Nog een paar keer goed diep gaan tot alles weggeschuurd is en jouw probleem is opgelost
Julle[/i]
Ondertussen alweer geleerd dat na de voetsteunen de uitlaten aan de beurt zijn (was wel met duo) en dan wordt het ineens minder grappig.
"Sportieve" toermoto, blabla
Nil volentibus arduum
Raketman we mogen toch eens lachen he, zolang de middenbok niet schuurt is er niets aan de hand (behalve wat krasjes in de uitlaten dan) Misschien je rijstijl een weinig aanpassen, jij wat meer ernaast en de motor wat rechter. Je zal zien dat je er er nog sneller mee gaat ook. Keep on smiling
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Ernaast hangen doe ik ook, maar dat doe je bij snelheden tussen 90 en 200 km/h, niet in een haaks bochtje om een zijstraatje in te slaan tegen 40 km/h, dan blijf je rechtop zitten en gooi hem plat, een beetje zoals bij motocross....
Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...!
Zoals den R1 zot al zei : 't is n'een toermoto...! Maar als ge er wat mee overweg kunt, kan je nog behoorlijk sportief gaan.
Groetjes !
PS : heb dit jaar al 200 km gereden....
Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...!
Zoals den R1 zot al zei : 't is n'een toermoto...! Maar als ge er wat mee overweg kunt, kan je nog behoorlijk sportief gaan.
Groetjes !
PS : heb dit jaar al 200 km gereden....
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Ik heb dat voor bij trage korte bochten, bij lange snelle bochten, op op-en afritten van autosnelwegen.Herkules schreef:Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...!
Maw veel te veel naar mijn goesting. Ernaast gaan hangen is geen optie op de openbare weg. Dat is er zwaar over.
Het verhogingssetje zou er niet voor zorgen dat er andere delen van de motorfiets eerst de grond raken, maar nog steeds de voetsteunen als eerste. Het zou alleen een beetje later, lees bij een grotere hellingshoek gebeuren.
Een grotere hellingshoek is qua grip en veiligheid allerminst het probleem, gezien de achterband nog bijlangena niet aan het randje geweest is.
Nil volentibus arduum
Raketman schreef:Mijnen achterband heeft een 'maagdelijk randeken' van ne milimeter of acht.Herkules schreef: Een grotere hellingshoek is qua grip en veiligheid allerminst het probleem, gezien de achterband nog bijlangena niet aan het randje geweest is.
Tot nog toe niets aan de grond gereden. Dat is voor mij trouwens niet de bedoeling.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Hi Big Jomb ! Ja alles kits, alleen altijd wat druk h?....
Nee, 200 km was in een keer of 3 of zo...
Vanavond heb ik er net nog eens 100 bij gedaan, bochtjes pikken ....Voor de openbare weg valt dat raken met de steuntjes tegen de grond toch nogal mee vind ik en ik neem die bochtjes nu toch niet echt traag....
Ik heb mijn vering wel een stuk harder gezet en rij achteraan altijd op hard. Dus mijn motor zakt misschien iets minder diep in zijn vering in de bochten. Ik weeg 79 kg.
Nee, 200 km was in een keer of 3 of zo...
Vanavond heb ik er net nog eens 100 bij gedaan, bochtjes pikken ....Voor de openbare weg valt dat raken met de steuntjes tegen de grond toch nogal mee vind ik en ik neem die bochtjes nu toch niet echt traag....
Ik heb mijn vering wel een stuk harder gezet en rij achteraan altijd op hard. Dus mijn motor zakt misschien iets minder diep in zijn vering in de bochten. Ik weeg 79 kg.
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Hallo boys,
Ik heb me dan eindelijk een setje aangeschaft (via Max).
Daar straks wou ik dat eens effe snel plaatsen.
Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los.
Dus verder kloten en de rest los op ??ntje na is ook dom h?.
Wie is hier nen handige die mij kan helpen?
Dan kom ik eens af met m'n brommerke en kunnen we samen klungellen natuurlijk.
Groetjes,
den R1 zot
Ik heb me dan eindelijk een setje aangeschaft (via Max).
Daar straks wou ik dat eens effe snel plaatsen.
Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los.
Dus verder kloten en de rest los op ??ntje na is ook dom h?.
Wie is hier nen handige die mij kan helpen?
Dan kom ik eens af met m'n brommerke en kunnen we samen klungellen natuurlijk.
Groetjes,
den R1 zot
Laatst gewijzigd door den R1 zot op 06 sep 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,den R1 zot schreef: Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los.
Waarschijnlijk heb je wel bokes genoeg gegeten, maar krijg je de bout niet los omdat die onder spanning staat.
Hangt je achterwiel nog in de motorfiets ? Is het gewicht dat de achterbrug toch wel is ondersteund door een krikje (zonder druk welliswaar, want dan bouw je weer spanning op)....
Ik moet wel bekennen dat ik op de FJR nog geen sleutelervaring heb, ik heb hem nog maar een paar maand.
Veel suc6
Den Boete
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A