Alarm FJR 2004
Moderator: Abeloos
Alarm FJR 2004
Hallo collega FJR-rijders,
Heeft er iemand ervaring met installatie van alarm op FJR?
Welk is het beste?
Kostprijs?
Alvast bedankt vr info!
greetz
spidi
Heeft er iemand ervaring met installatie van alarm op FJR?
Welk is het beste?
Kostprijs?
Alvast bedankt vr info!
greetz
spidi
Ik heb er het originele opstaan van Yamaha en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Heb alles zelf ge?nstalleerd en is poepsimpel. Mocht je beslissen om er eentje aan te kopen en je durft het zelf niet te plaatsen , geef dan maar een seintje en dan kunnen we het wel samen doen.
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 



FireChief,
Alvast bedankt vr de reactie...................
Zou idd wel wat hulp kunnen gebruiken vr installeren van alarm.......................
Zal echter nog nt vr direct zijn.......... maar horen elkaar nog wel zeker................
Heb jij een idee vd aankoopprijs van het alarm zelf?
greetz
spidi
Van de prijs heb ik niet echt een idee, heb dit aangekocht toen ik de moto kocht. Klik hier als je alvast eens wil kijken welk type ik steken heb. Let wel op want ik denk dat het hier getoonde model er al eentje is voor het model 2006
Firechief
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 



Re: Alarm FJR 2004
Spidi,Spidi schreef:Hallo collega FJR-rijders,
Heeft er iemand ervaring met installatie van alarm op FJR?
Welk is het beste?
Kostprijs?
Alvast bedankt vr info!
greetz
spidi
Zou het kunnen dat we elkaar onlangs in de Oeselgemstraat zijn tegengekomen




Dit geheel terzijde ....
Ben ook wel ge?nteresseerd om een alarmke op mijne FJR te zetten. Dus is informatie voor mij ook altijd welkom.
Firechief kan er dan misschien twee tegelijk helpen plaatsen

CU
Pakske
Ik heb er ??n van het merk" Velleman".
kostprijs: 75 ?
gemakelijk te instaleren
gaat af wanneer de moto beweegt
verder nog een aantal functies die ik nog niet heb aangesloten
mvg
Tom
kostprijs: 75 ?
gemakelijk te instaleren
gaat af wanneer de moto beweegt
verder nog een aantal functies die ik nog niet heb aangesloten
mvg
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
Re: Alarm FJR 2004
IDD.........
Pakske schreef:Spidi,Spidi schreef:Hallo collega FJR-rijders,
Heeft er iemand ervaring met installatie van alarm op FJR?
Welk is het beste?
Kostprijs?
Alvast bedankt vr info!
greetz
spidi
Zou het kunnen dat we elkaar onlangs in de Oeselgemstraat zijn tegengekomenJij met nen witten Pan en ikke met nen blauwen FJR
![]()
![]()
![]()
Dit geheel terzijde ....
Ben ook wel ge?nteresseerd om een alarmke op mijne FJR te zetten. Dus is informatie voor mij ook altijd welkom.
Firechief kan er dan misschien twee tegelijk helpen plaatsen![]()
CU
Pakske
- fjrbakkerken
- 125 cc
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 05 mar 2004, 11:47
- Locatie: gent
Ga dinsdag een velleman alarm bestellen voor onze Silverstorm. Heb wel al van vroeger een zware kabel maar met een alarm erbij zou ik mij veiliger voelen. Hebben motor tweedehands gekocht maar het is toch een forse investering en ik zou hem niet graag kwijtgeraken. Misschien dat ik jullie later nog eens zal moeten lastig vallen met wat vraagjes voor de inbouw
Ik ben nou eenmaal niet echt een electronicaspecialist.
Groetjes Luc

Groetjes Luc
Ik pretendeer niet dat ik specialist ben, maar ik ben wel 15 jaar werkzaam geweest in de elektrische en elektronische depannage van het staalbedrijf in uw achtertuin. Ik passeer dus ook bijna dagelijks Wachtebeke-city. Als je problemen hebt, dan laat je maar iets weten.Lucvh schreef:Misschien dat ik jullie later nog eens zal moeten lastig vallen met wat vraagjes voor de inbouwIk ben nou eenmaal niet echt een electronicaspecialist.
Groetjes Luc
Grtz,
Frankie
PS : ik denk dat ik je motor al zien staan heb voor de bank aan de verkeerslichten in het dorp.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Den Boete
Bedankt voor het aanbod?
Ja voor de bank zal hij wel gestaan hebben maar ik heb daarbinnen niets meer te zoeken.
Spaarboek is zogoed als geplunderd
Maar ik heb er wel iets mooi voor in de plaats.
Nu je het zegt, ik werk dus ook in dat staalbedrijf en kan het niet zijn dat ik jou daar gesproken heb enkele weken terug.
Ik reed dan met die rode deauville.
Luc
Bedankt voor het aanbod?
Ja voor de bank zal hij wel gestaan hebben maar ik heb daarbinnen niets meer te zoeken.
Spaarboek is zogoed als geplunderd

Nu je het zegt, ik werk dus ook in dat staalbedrijf en kan het niet zijn dat ik jou daar gesproken heb enkele weken terug.
Ik reed dan met die rode deauville.
Luc
Idd, op de parking van het opleidingsgebouw als ik me niet vergis.Lucvh schreef:Den Boete
Bedankt voor het aanbod?
Ja voor de bank zal hij wel gestaan hebben maar ik heb daarbinnen niets meer te zoeken.
Spaarboek is zogoed als geplunderdMaar ik heb er wel iets mooi voor in de plaats.
Nu je het zegt, ik werk dus ook in dat staalbedrijf en kan het niet zijn dat ik jou daar gesproken heb enkele weken terug.
Ik reed dan met die rode deauville.
Luc
Als je me ziet, kom uw nief machien dan maar eens tonen, tot ziens.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
De batterij is gemakkelijk te bereiken, ze zit rechts vooraan in de kuip.Lucvh schreef:Bezig met aansluiten alarmsysteem.
Zoek ergens 12-Volt aansluiting.
Onder zadel zitten 2 fiches waar ik geen spanning meet.
Is dit normaal? Waar kan ik ergens pemanente spanning vinden?
Groetjes Luc
Vergeet niet van een zekering te monteren in de draad die naar de + van de batterij gaat.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Dank voor de info,
Had batterij gevonden en bereikbaar gemaakt, maar heb afgewacht of er ergens achteraan een aansluiting zou zijn
Aangezien dus blijkt dat achteraan geen permanente stroom aanwezig is zal dit dus de aangewezen plaats worden.
Zekeringen zitten er tussen, alles is in feite geplaatst, enkel nog de 12 Volt eropzetten en kabeltjes proberen mooi wegwerken.
NB: bij de deau was het iets gemakkelijker, zowel voor- als achteraan een stroomaansluiting.
Groetjes Luc
Had batterij gevonden en bereikbaar gemaakt, maar heb afgewacht of er ergens achteraan een aansluiting zou zijn
Aangezien dus blijkt dat achteraan geen permanente stroom aanwezig is zal dit dus de aangewezen plaats worden.
Zekeringen zitten er tussen, alles is in feite geplaatst, enkel nog de 12 Volt eropzetten en kabeltjes proberen mooi wegwerken.
NB: bij de deau was het iets gemakkelijker, zowel voor- als achteraan een stroomaansluiting.
Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
- FJRrider38
- 1300 cc
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
- Locatie: Peer
- Contacteer:
Het origineel yamaha alarm wordt achteraan onder het zadel aangesloten op de voorziene stekkers.
Mij lijkt het dus sterk dat daar op geen enkel contact een permanente stroom loopt.
Mij lijkt het dus sterk dat daar op geen enkel contact een permanente stroom loopt.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
www.coppenshans.be
Ik probeerde vorige week ook om iets aan te sluiten en wou dat liefst rechtstreeks aan de batterij hangen maar als ik zie hoe heet het frame wordt heb ik schrik dat de kabeltjes dat niet overleven.Den Boete schreef: De batterij is gemakkelijk te bereiken, ze zit rechts vooraan in de kuip.
Vergeet niet van een zekering te monteren in de draad die naar de + van de batterij gaat.

Inderdaad had ook gelezen dat origineel alarm op ??n van de stekkers aangesloten wordt.
Ik zie een fiche met 4 kabeltjes en een stekker met 2 kabeltjes.
Het meest voor de hand liggend bleek mij de stekker met 2 kabeltjes. Niet dus.
Fiche met vier kabeltjes eveneens alle mogelijke cominaties uitgemeten. Ook niet.
Kan natuurlijk altijd ergens een onderbreking zitten. Ga er niet echt achter zoeken.
Ik hou het voorlopig op een aftakking rechtstreeks op de accu met de nodige zekering.
Kan niet voor donderdag verder doen, dus als nog iemand een suggestie heeft, laat maar horen.
@bgey: mijne motor staat hier nu met zijn rechterflank ontbloot en naar ik zie lopen er toch verschillende kabelbundeltjes langs het frame.
Hier en daar zal er wel een kabeltje naar het blok zelf wel lopen zeker. Ik heb dus geen schrik dat er daar iets fout zou kunnen lopen.
Techneuten spreek mij tegen aub als ik het fout heb.
Groetjes Luc
Ik zie een fiche met 4 kabeltjes en een stekker met 2 kabeltjes.
Het meest voor de hand liggend bleek mij de stekker met 2 kabeltjes. Niet dus.
Fiche met vier kabeltjes eveneens alle mogelijke cominaties uitgemeten. Ook niet.
Kan natuurlijk altijd ergens een onderbreking zitten. Ga er niet echt achter zoeken.
Ik hou het voorlopig op een aftakking rechtstreeks op de accu met de nodige zekering.
Kan niet voor donderdag verder doen, dus als nog iemand een suggestie heeft, laat maar horen.
@bgey: mijne motor staat hier nu met zijn rechterflank ontbloot en naar ik zie lopen er toch verschillende kabelbundeltjes langs het frame.
Hier en daar zal er wel een kabeltje naar het blok zelf wel lopen zeker. Ik heb dus geen schrik dat er daar iets fout zou kunnen lopen.
Techneuten spreek mij tegen aub als ik het fout heb.
Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
Heb een Velleman alarm aangeschaft en geplaatst. E?n probleem: het systeem activeert zichzelf automatisch na 15 sec.
Alles aangesloten volgens schema uitgezonderd de startonderbreking (twee gele draden) die ik niet gebruik. Nu denk ik dat daar het probleem zit.
Normaal komt er 12volt van het contact naar ??n gele draad en de andere gele draad wordt dan doorvebonden naar de ontsteking. Ik moet dus iets aanvangen met die bewuste gele draadjes maar wat? 12Volt op de ene en andere aan de massa, 12Volt op beide, 12Volt op ene en met andere niets doen? Weet er iemand raad?
Groetjes Luc
Alles aangesloten volgens schema uitgezonderd de startonderbreking (twee gele draden) die ik niet gebruik. Nu denk ik dat daar het probleem zit.
Normaal komt er 12volt van het contact naar ??n gele draad en de andere gele draad wordt dan doorvebonden naar de ontsteking. Ik moet dus iets aanvangen met die bewuste gele draadjes maar wat? 12Volt op de ene en andere aan de massa, 12Volt op beide, 12Volt op ene en met andere niets doen? Weet er iemand raad?
Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.