vervelend slepend geluid vooraan

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
icterken
50 cc
50 cc

vervelend slepend geluid vooraan

Bericht door icterken »

Ik merk sinds kort een vervelend slepend geluid vooraan de motor. Ik vermoed een probleem met de remblokken die niet goed terug getrokken worden ?
Wanneer de motor op de middenbok staat en ik draai aan het voorwiel een slepend geluid. Is dit normaal? Of moet het wiel gewoon vrij draaien.

Remblokken zien er nog goed uit en remolie staat ook op peil.

Iemand enig idee
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Een slepend geluid is niet abnormaal, de afstand tussen remschijf en remblokken is immers zo klein dat er eigenlijk al wat wrijving aanwezig is, en die is nodig om de remwerking van uw remmen zo snel mogelijk hun ding te laten doen. Het gebeurt wel eens dat de remmen zich niet volledig terugtrekken, maar dat los je in een wip op, de klauw eraf en met een fijn schuurpapiertje over uw hulzen gaan zodat ze mooi terug passen in de cylinders. Als je maar zeker bent dat het niet uw lagers van het voorwiel zijn, want dan moet je wel snel ingrijpen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
icterken
50 cc
50 cc

Bericht door icterken »

bedankt voor de reactie. Ik vond het alleen vreemd dat ik het geluid hoorde tijdens het rijden. Best maar eens die hulzen opschonen en het resultaat afwachten.
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Heeeel fijn schuurpapiertje, oppassen voor krassen! Als je machien onderhouden is zal vod of tandenborstel, in combinatie met spuitbus Brakecleaner al wel volstaan... 8)
buske1300
75 cc
75 cc

Bericht door buske1300 »

Of misschien een remschijf een beetje krom.Kan je hem niet opbokken en eens met je voorwiel draaien en zo proberen te achterhalen wat er scheelt?Moest het een rollager zijn dan ga je waarschijnlijk bij remmen "lichte" trillingen ondervinden in het stuur,heb dit al eigenhandig mogen ondervinden :? Dit gaat zelfs eerst vooraf door een paar keer een soort geschuur,waren die balletjes van de rollager zelf die stilletjesaan in de frut aan het draaien waren :? Moest het dit zijn dan nog geen paniek was toen maar 60? voor de herstelling.

Grtz,
Philip.
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

buske1300 schreef:Of misschien een remschijf een beetje krom.Kan je hem niet opbokken en eens met je voorwiel draaien en zo proberen te achterhalen wat er scheelt?Moest het een rollager zijn dan ga je waarschijnlijk bij remmen "lichte" trillingen ondervinden in het stuur,heb dit al eigenhandig mogen ondervinden :? Dit gaat zelfs eerst vooraf door een paar keer een soort geschuur,waren die balletjes van de rollager zelf die stilletjesaan in de frut aan het draaien waren :? Moest het dit zijn dan nog geen paniek was toen maar 60? voor de herstelling.

Grtz,
Philip.
Het ??n kan ook het gevolg zijn van het ander. Een beetje speling op de schijven geeft op termijn slijtage aan de rollagers. Maar mocht het dit zijn dan beginnen deze vroeg of laat te tikken idpv te schuren. Testen dus

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Thunderace
125 cc
125 cc

Bericht door Thunderace »

Ook eens voorgehad maar dan wel met den R1,na tijdje toch moeten stoppen,bleek 'vlammende salami' van de wegpolitie te zijn... :wink:
junnenu
50 cc
50 cc

Bericht door junnenu »

kapotte rollagers voel je direct.motor is niet meer stabiel en bij mij was het zo erg dat zelfs door het heen en weer slingeren van het voorwiel de voorremmen niet meer werkten.
Kom dat eens tegen aan 120 op de autostrade.
Ben er wel nog een 80 km mee naar men dealer gereden met een ei in men broek ..
En dan 2 uur met de trein naar huis met men motopak aan kwestie van een slechte dag te hebben...
Burn youre wheels : Not youre soul
icterken
50 cc
50 cc

Bericht door icterken »

Ja dat kan tellen. Het probleem is opgelost geraakt door de remmen volledig proper te maken. Ben er een tijdje zoet mee geweest, maar bolt nu terug goed.
Gesloten