Weeral plat

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Gesloten
El Staff
Banned User

Weeral plat

Bericht door El Staff »

Hey bikers ,

2 weken geleden toen ik wou starten accu plat :shock: , omdat ik toen met een begeleiding zat van een wiellerwedstrijd noodgedwongen snel achter een andere , kostprijs 153? . Zonder probleem met mijn 2 linkerhanden geplaatst en bollen met dienne bak 8) . Nu een begeleiding en een Austria tour verder en de nieuwe accu uk plat :shock: :shock: In Oostenrijk niks van problemen gehad en er is ook niks veranderd aan de Fjr .Na een terugreis van 350km snelweg werd 'ze' in de garage geplaatst zonder stuurslot (dus geen licht blijven branden) , deze morgen toen ik wou starten njet , niks , noppes ,nada............. begrijpen wie begrijpen kan :?:
Woensdag naar de garage , ik ben benieuwd , hou jullie op de hoogte............

Greetz El Staff.
Afbeelding
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

el staff;
Volgens mij heb je ergens een kleine kortsluiting of stroomverlies,
maar hoe ga je het opsporen is de vraag :dontknow:

mischien eens alles afnemen dat niet standaard op de FJR zat, en er ??n voor ??n terug opzetten

Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Magneto
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Magneto »

Of mss is de alternator wel stuk zodat alle juce uit de batterij wordt gehaald maar er niets bijgeladen wordt ??
Wij zijn een avontuurlijk stel en houden er beiden van om met onze FJR te rijden.... we delen ook dezelfde passie voor het tafelvoetbal.

Drive and Fly but do not Die
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Als de alternator stuk zou zijn, gaat het oranjes motorstoringslampje branden. Deze bewaakt ook de uitgaande alternatorspanning.
Meten = weten , en daarvoor gebruik je een weerstand van 1000 ohm die je in serie met je batterij zet , meet de spanning over deze weerstand, en dan weet je hoeveel verlies je hebt. Gebruik een hoogohmige digi-multimeter, meten in rusttoestand.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
jps
50 cc
50 cc

Bericht door jps »

Probeer eens of je de accuklemmen goed hebt aangedraaid, ik heb zoiets ook een keer gehad en toen zaten de accuklemmen niet goed vast of maakte geen goed contact.
Bij mij heeft het aandraaien geholpen.

groeten jps
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Allen al bedankt voor de tips :!:
Uit eigen ervaring weet ik dat ik beter zelf niet begin te prutsen :D :D ,Tom of Nico zullen dit woensdag wel uitvissen :idea: Ligt de oorzaak bv. bij de alternator no problem ik zijn nog in garantie en anders aanslagjaar 2007 :wink:

El Staff
Afbeelding
hens
50 cc
50 cc

Bericht door hens »

HalloEl Staff: ik wil je vragen of het probleem opgelost is en zoja wat was het en hoe hebben ze het gemaakt. Ik heb op dit moment ongeveer het zelfde probleem. Als ik start lijkt het net of de laatste druppel uit de accu wordt gezogen om de motor te starten. Ik heb er een nieuwe accu ingeplaatst maar zonder verbetering. De motor is een FJR uit 2004.
Groetjes
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Hey Hens ,

Het stroomverlies op mijnne bike heeft te maken met kenwood zender of kabel (afgekoppeld weg probleem).

Groeten El Staff.

P.S : heb nu wel een nieuwe gel accu liggen mag weg voor 120 ? nieuwprijs 153?.
Afbeelding
Gesloten