Ben vandaag de rit nog eens gaan verkennen met de moto. De eerste groep zal vertrekken rond 9u15, dit om iedereen op een normaal uur te laten aankomen en de kans te geven voor het donker thuis te zijn

Einde van de rit is voorzien rond 18u aan de overkant van de snelweg waar de rit begon. Er wordt een middagpauze voorzien van MAX 1u30 waarin iedereen zijn meegebrachte lunchpakket kan verorberen of op zoek gaat naar wat om achter de kiezen te duwen op een van de vele terrasjes. Parkeerplaats is er genoeg, maar jammer genoeg niet bij elkaar, dus voorzie voor alle zekerheid maar een slot of ketting om je teergeliefde op zijn plaats te houden.
Verder wil ik er iedereen toch nog eens op wijzen dat voorzichtigheid geboden is bij het motorrijden. Dat is vandaag nogmaals gebleken toen ik op een verkeersongeval uit kwam dat enkele seconden voor mijn aankomst was gebeurd met een motorrijder en zijn duo. Ben direkt gestopt om de situatie in te schatten en hulp te bieden waar nodig. Gelukkig geen fatale afloop voor beide, maar er zullen wel een paar maanden revalidatie aan vast hangen vooraleer de breuken en hersenschuddingen vergeten zullen zijn. Hoe het leven soms aan een zijden draadje kan hangen. Bij aankomst van de ziekenwagens en MUG-dienst korte briefing gedaan aan de arts en collega-hulpverleners en gevraagd of mijn hulp nog nodig was. Ik wens de slachtoffers veel sterkte toe en een spoedig herstel.
Voor de mensen die willen afspreken in Groot-Bijgaarden. Afspraak om 8u, vertrek aldaar 8u15.
Firechief