Kroatië 2007

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gebruikersavatar
TOMH
1300 cc
1300 cc
Berichten: 365
Lid geworden op: 14 jan 2006, 19:01
Locatie: Harelbeke

Kroati? 2007

Bericht door TOMH »

Afbeelding

dag1:
04h30..de wekker gaat af, YES! ..eindelijk.. m'n 2 zijkoffers waren de avond voordien reeds geladen dus, in de kleren en GO!
Ann :smurfin: hoef ik niet op te halen,die heeft zich ??n week voor het vertrek bedacht...pff..alleen dan maar.
Tol-vrij via: Reims - Bar-le-Duc - Toul - Epinal naar de eerste col: Ballon d' Alsace
dan verder langs Belfort "der Schweiz" binnen naar mijn eerste kampeerplaats aan de "Lugernsee".

dag2:
Vandaag het "zware werk" namelijk: Grimselpass - Furkapass - Oberalppass - Lenzerheidepass - Fl?elapass - Ofenpass - Paso dello Stelvio en Passo di Monte Giovi Oostenrijk binnen in het Lesachtal naar Tr?polach, waar ik een "guteschein" had voor 2 overnachtingen in "Gasthof Winkler" :thumbleft: met dank aan M&M :thumbleft: :notworthy:
Afbeelding Afbeelding

dag3:
Na een stevig ontbijt in "Gasthof Winkler",
Afbeelding
op weg naar de "Wurzenpass" waarop ik Sloveni? binnenrij. mooi decor die Sloveense bergen. Langs Tri?ste (Itali?), de Sloveense kustlijn gevolgd tot aan de grens van het land der bestemming, namelijk:KROATI? :hello1:. Daar aangekomen begon het te regenen :sad5: met gladde wegen als gevolg. Verder zuidwaarts langs de kust, van het schiereiland Istra, naar Vrsar waar mijn :thumbleft: super-gastvrijie colega en z'n gezin :thumbleft: op camping verbleven. Enkele uren nadat ik m'n tentje opgezet had, hebben we daar allen een korte, hevige storm op onze nek gekregen met veel schade en enkele gewonden als gevolg. :sad3: :sad7: .

dag4:
Ontbijt met de colega en z'n gezin :thumbleft:
Afbeelding
Dan verder richting "Pula" en daarna richting "Rijeka" waar ik in "Brestova" de ferry naar het eiland "Cres" genomen heb.In de ferry-havens kan je gerust als motor-rijder de wachtrij inhalen, want motoren worden op de boot in de hoeken geplaatst.

dag5:
Van Cres met de ferry naar Krk en over een brug, die je enkel hoef te betalen wanneer Krk oprijd, terug op het vaste land. Waarna ik langs de prachtige (maar drukke) kustweg tot bijna in Zadar gereden ben. Eventjes onderweg een bergpasje op en neer gereden om wat foto's te maken...zalig voluit gassen..Afbeelding
( :sad5: help! slangen! :D )


dag6:
Doordat ik met half-versleten banden thuis vertrokken was, werd het stilaan tijd voor een setje nieuwe. Op ??n van de toegangswegen naar Zadar zag ik in de verte het YAMAHA-logo wapperen op een vlag, daar moet ik zijn.. maar, samen met nog een andere klant, stonden we aan een gesloten deur. maar niet getreurd, na 10 min. kwam een man op een (Piaggio :evil: )-scooter aangereden die de zaak opende. Doordat hij geen Engels (en ik geen Kroatisch) kon, kreeg ik z'n GSM waar iemand aan de andere kant van de lijn me vertelde dat er in de buurt een banden-boer was die moto-banden had. Ik vroeg daarna aan de man die bij mij stond een wegbeschrijving, maar hij nam een nieuwe helm uit het rek en zei: "follow me" en hop,terug de zaak dicht en wij weg. Vanaf nu rij ik met een set "DUNLOP sportmax" voor 320? (valt mee). een stuk verder zuidwaarts in "Drvenik" terug de ferry op naar het eiland "Hvar". daar de eerste camping op die ik tegen kwam , waar men mij vertelde dat heel het eiland al 6 dagen problemen met de watervoorziening had. Ik vroeg de dame of er nog water in de zee was :D , ze keek wat verbaasd en zei: "yes".

dag7:
veel bootje gevaren vandaag, want om van "Hvar" naar "Korcula" te varen moest ik terug naar "Drvenik" op het vaste land. ..Mooi historisch stadje Korcula.. en veilige camping, ik lag 3 uur aan het water met mijn sleutels nog in het zadelslot :oops: , en toen ik terugkwam... stond hij er nog :!:

dag8:
Vandaag laatste ferry naar het schiereiland "Peljesac". opnieuw op de mooie kustweg tot in Montenegro. wat me daar opviel was dat er daar het ??n en ander gebouwt wordt met steun van de europeese unie. Ik wou vanuit het stadje "Risan" een bergweg nemen door Bosni? en dan terug in Kroati?, maar na een dik uur over kleine wegjes, langs verlaten dorpjes en ruines :pale: (bibber), was ik toch blij dat ik terug het bordje "Risan" zag staan.Dan maar dezelfde weg terug naar Kroati?. Nog snel getankt in Montenegro, en daar stonden alle prijzen enkel in ?. :scratch:

dag9:
(reeds op terugweg) Telkens ik met de voorrem gebruik doet 'm raar,Rollager mischien :?: In het moto-caf? van Dubrovnik (jammer dat ik geen clubsticker bij had,de ruit hangt er hier vol van)
Afbeelding
Vroeg ik naar een YAMAHA-dealer, en ja hoor.. er was er ??n in de haven. Met gekregen stadsplan daargeen.
toen ik het probleem uitgelegd had, zei de man :"brake-pad"
ik:" i think bearings" hij:"i must take out for look" hij nam het voorwiel eruit, haalde een grote schroevendraaier en hamer bij de hand...klop-klop-klop-KLINGEL!.. rollager in 10 stukken :!:
pas dan zei hij:"bearings not in stock, original parts must come from Slovenia in 10 days".. ik:"...eughh...great". toen ik hem vertelde dat ik met mijne brommer ook nog terug naar Belgi? moest, zei hij :"wait a moment". hij sprong op een moto die daar buiten stond en reed weg...kwam terug en zei: "bearings not standard, must do some phone-cals". na 6 telefoons vertelde hij me: "2days".

dag10:
gisteren-namiddag en vandaag lekker den toerist uitgehangen.. jah.. wat moet men anders doen zonder :fjr:

dag11:
07h00... kan niet meer slapen van de spanning... zouden de bearings er al zijn?...zal het de juiste maat zijn?...is men daar geen stukken van m'n FJR aan 't verkopen?... foert!..ik ga kijken.
Daar aangekomen deed hij net de handel open, m'n machiene stond er nog, maar nog geen bearings. .."between 11 and 12 'o clock". OK , dan nog maar wat wandelen. 11h30.. ik stak mijn hoofd binnen, hij was er weer niet, maar!..YES!!.. daar lagen ze. 2 blauwe doosjes van SKF op zijne bureau. Toen hij bij het monteren terug een hamer vastnam, kwam ik met mijn hoofd over zijn schouder hangen en hield ik mijn adem in... klop-klop-klop... oef!.. ze zitten op hun plaats. Dan nog eventjes met de baas gediscuteerd over garantie en niet hoeven te betalen en zo. maar hij zei me:"look with your dealer in Belgium". vooruit dan maar, 565 Kuna (80?) is nu ook zoveel niet h?. 13h00.. eindelijk! ik verlaat Dubrovnik, terug op die kustweg (ben helemaal zot :geek: van die baan). Plots sta ik voor een grenspost, namelijk die van Bosni?- Hercegovina. Dat land heeft een heel klein beetje kust gekregen, je ziet het bijna niet op de kaart.

dag12:
00h30...nog steeds onderweg. mijn zus en haar gezin zijn gisteren aangekomen in Wagrain, Oostenrijk. en ik had voorzien om ze een bezoek te brengen, dus ff op de tanden bijten.02h30... 'k rij nu binnendoor in Sloveni?, 'kheb honger en dorst.. en d'er is hier niets open( Flauw nachtleven). 04h30... terug in Oostenrijk, hier kan ik mijn tomtom terug gebruiken en zie meteen dat ik om 06h00 in Wagrain ga aankomen, joepie! uiltje vangen :sleepy1: . 08h05.. aankomst bij m'n zus.

dag13:
na het ontbijt vertrokken en 3 uur on-onderbroken door de regen gereden... route ingekort

dag14:
beetje Moesel, beetje Eifel, beetje Hoge Venen en nog een beetje Ardennen recht naar ons clubhuis (eerste zaterdag van de maand). maar men was in verlof...naar huis dan maar...na 5650 km.
Afbeelding
daaaaag Kroati?...tot....?

meer foto's van onderweg:
http://foto.zita.be/2974584122

meer foto's van Kroati?:
http://foto.zita.be/7977584772

Tom :P
Laatst gewijzigd door TOMH op 10 aug 2007, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Gebruikersavatar
edje
Clublid
Clublid
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2006, 23:41
Locatie: Hoevenen

Bericht door edje »

Ferm Tom :thumbright:

waarschijnlijk h??l wat kilometerkes.


Grtjs
:P :P :P
Gebruikersavatar
TOMH
1300 cc
1300 cc
Berichten: 365
Lid geworden op: 14 jan 2006, 19:01
Locatie: Harelbeke

Bericht door TOMH »

bedankt edje, 'k heb de km's er snel nog bij gelapt

Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
FJRmart
75 cc
75 cc
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 nov 2006, 18:25
Locatie: Heerlen NL

Bericht door FJRmart »

Tom mooi verslag en mooie plaatjes.

Het is er mooi , was er een dikke week geleden ook.

groet Martain
janbugel
Clublid
Clublid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:44
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Bericht door janbugel »

Om van te watertanden.
Gebruikersavatar
fjrMarcel
Clublid
Clublid
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 okt 2004, 11:42
Locatie: lokeren

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Tom,
Dit moet een mooie reis zijn geweest, met ook een avontuurlijk kantje ( rollagers). Daar zou ik ook nog eens heen willen gaan.
Wel veel km gedaan op korte periode, Tom had u dan een klein tentje bij ?
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Fantastisch Tommeke,
Ne mens zou zo goesting krijgen om weer te vertrekken

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
danneke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 jun 2004, 09:34
Locatie: Dendermonde

Bericht door danneke »

Mooi verslag Tom!
Jouw laatste foto (zonsondergang met FJR op de voorgrond) is heel knap!

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Gebruikersavatar
El Staff
Banned User
Berichten: 425
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:22
Locatie: Baasrode

Bericht door El Staff »

Wat een avontuur , prachtige foto's , euh Krk hoe spreekt men dat uit :?: :D


El Staff .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Kwijl, kwijl, kwijl....

Knap Tom !
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
Johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:18
Locatie: Sint truiden

Bericht door Johnny »

Den Boete schreef:Kwijl, kwijl, kwijl....

Knap Tom !
Wie weet volgend jaar :idea: :lol:
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Als ge Tom zijn reisverslag in't echt hoort vertellen is het nog v??l spannender :shock:

Het is precies dat ge er dan zelf bij bent geweest, knap hoe hij het allemaal kan verwoorden hoor mannen :P

Prachtige foto's Tom, je zou er zo van beginnen weg dromen :wink:


Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
FJbaRt
1300 cc
1300 cc
Berichten: 493
Lid geworden op: 07 mar 2004, 11:03
Locatie: Zonnebeke

Bericht door FJbaRt »

Dit zijn reizen om nooit meer te vergeten. Schitterend gedaan Tom. :thumbright:


Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Gebruikersavatar
Polarend
125 cc
125 cc
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mei 2005, 18:11
Locatie: vlijmen
Contacteer:

Bericht door Polarend »

Tom bij het lezen van jeverhaal heb ik zitten mee te genieten Moooi

groet pol
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Die rollagers blijken precies toch een probleem te zijn, ik ken er al een 10-tal die ze hebben moeten vervangen.
Tommeke, chapeau voor uw verslag, en de durf om alleen tot ginder te rijden, k'zou er toch eens 2 keer over nadenken want 'onbekend is onbemind' h?. Schoon foto's , ook op uw telenet-site.


Groeten
dirk
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Bericht door Dream »

Mooi en avontuurlijk Tom,

Heeft Ann nu geen spijt dat ze niet mee is gegaan?

Dream
Gebruikersavatar
TOMH
1300 cc
1300 cc
Berichten: 365
Lid geworden op: 14 jan 2006, 19:01
Locatie: Harelbeke

Bericht door TOMH »

@ Marcel;
Ik was inderdaad op tour met een klein tentje, m'n gehele bagage zat trouwens enkel en alleen in m'n 2 zijkoffers :hello1: :fjr:

@ dream;
Ik hoop dat ze er spijt van heeft :twisted:

Tom :P
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Bericht door Den Boete »

Johnny schreef:
Den Boete schreef:Kwijl, kwijl, kwijl....

Knap Tom !
Wie weet volgend jaar :idea: :lol:
Als je inspiratie hebt : laat maar komen Johnny, den dezen rijdt mee volgend voorjaar.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Bedankt Tom voor het verslag en de foto's. :thumbright:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
M&M
Clublid
Clublid
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 jun 2005, 11:23
Locatie: Kapellen (bij Antwerpen)

Bericht door M&M »

Schoon verslag , Tom :thumbleft:
De Max zegt dat het life nog beter is dus ik ben in spanning voor nu
zaterdag om alles in geuren & kleuren te horen op den FJR BBQ :cheers:
M&M
Gesloten