groentje schakelt over op "nen fjr"
Moderator: Abeloos
groentje schakelt over op "nen fjr"
Hoi,
na een jaar of twee motorijden krijg ik de behoefte om op iets straffers over te schakelen. Mijn goesting staat op een fjr en ben momenteel naarstig op zoek naar een tweedehands fjr met een sterke (lees: zeer aantrekkelijke) prijs.
Momenteel toer ik rond met een deauvilleke (wil niet te neerbuigend doen want ik amuseer me ook op dat machientje) en ik vraag me af welk shock effect me te wachten staat als ik voor het eerst met een fjr de baan op ga (let op de kleur van de smiley)
Waar moet ik zo een beetje op letten bij de overstap? Vooral naar handeling en zo en wat met de pk's aan boord?
Alle tips om een vlotte overstap te garanderen zijn welkom!
Groeten ,
Francis
na een jaar of twee motorijden krijg ik de behoefte om op iets straffers over te schakelen. Mijn goesting staat op een fjr en ben momenteel naarstig op zoek naar een tweedehands fjr met een sterke (lees: zeer aantrekkelijke) prijs.
Momenteel toer ik rond met een deauvilleke (wil niet te neerbuigend doen want ik amuseer me ook op dat machientje) en ik vraag me af welk shock effect me te wachten staat als ik voor het eerst met een fjr de baan op ga (let op de kleur van de smiley)
Waar moet ik zo een beetje op letten bij de overstap? Vooral naar handeling en zo en wat met de pk's aan boord?
Alle tips om een vlotte overstap te garanderen zijn welkom!
Groeten ,
Francis
- FJRudi
- 500 cc
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
- Locatie: Beveren-Waas(B)
- Contacteer:
Francis,
ik had anderhalf jaar geleden dezelfde vragen als jij nu. Zelf ook van Deau naar FJR overgestapt, en nog geen minuut spijt gehad. Het meergewicht valt echt mee, met de trage maneuvers voel je dit natuurlijk wel, maar niets om zorgen om te maken. Idem dito met het vermogen, het is tenslotte jouw rechterhand die beslist hoe hard je gaat.
Ik zou zeggen, doe zoals ik: maak een proefrit en de keuze zal zeer snel gemaakt zijn.
cu
Rudi
ik had anderhalf jaar geleden dezelfde vragen als jij nu. Zelf ook van Deau naar FJR overgestapt, en nog geen minuut spijt gehad. Het meergewicht valt echt mee, met de trage maneuvers voel je dit natuurlijk wel, maar niets om zorgen om te maken. Idem dito met het vermogen, het is tenslotte jouw rechterhand die beslist hoe hard je gaat.
Ik zou zeggen, doe zoals ik: maak een proefrit en de keuze zal zeer snel gemaakt zijn.
cu
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Misschien ook nog eens vermelden: ik heb een rug met een beetje bouten en platen in, op mijn deau geen probleem, welke invloed zou een fjr hebben op dat punt? Zoals Rudi aangeeft meergewicht vooral voelbaar naar maneuvers toe en dan denk ik vooral aan het tegenhouden van zo een machine. Misschien iemand iets over de ergonomische capaciteiten van de fjr?
Qua rechterhand valt het wel mee in mijn geval, ben geen hardrijder en als het al eens zou gebeuren dat het gashendel opengaat dan steeds als er in de verste verte geen risico te voorzien is.
Greetz,
Francis.
Qua rechterhand valt het wel mee in mijn geval, ben geen hardrijder en als het al eens zou gebeuren dat het gashendel opengaat dan steeds als er in de verste verte geen risico te voorzien is.
Greetz,
Francis.
Re: groentje schakelt over op "nen fjr"
Uitgebreide proefrit maken Francis en dan zelf beslissenrcracer schreef:Hoi,
na een jaar of twee motorijden krijg ik de behoefte om op iets straffers over te schakelen. Mijn goesting staat op een fjr en ben momenteel naarstig op zoek naar een tweedehands fjr met een sterke (lees: zeer aantrekkelijke) prijs.
Momenteel toer ik rond met een deauvilleke (wil niet te neerbuigend doen want ik amuseer me ook op dat machientje) en ik vraag me af welk shock effect me te wachten staat als ik voor het eerst met een fjr de baan op ga (let op de kleur van de smiley)
Waar moet ik zo een beetje op letten bij de overstap? Vooral naar handeling en zo en wat met de pk's aan boord?
Alle tips om een vlotte overstap te garanderen zijn welkom!
Groeten ,
Francis
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
@rcraser,
Ben in 2004 eveneens overgestapt van Deauke naar FJR.
De vering van de fjr is aanzienlijk beter, dus beter voor de rug.
Mijn madammekes eerste opmerking ging over het minder voelen van "putjes" en "bultjes" en de soepeler zithouding.
Ik heb mij zoals jij nu, gelijkaardige vragen gesteld bij mijn eerste proefrit.
Vanaf de eerste meters bij vertrek gaf de fjr mij een zeer groot gevoel van zekerheid en betrouwbaarheid.
Doe zeker een proefrit.
Hopelijk tot zeer binnenkort.
Michel
Ben in 2004 eveneens overgestapt van Deauke naar FJR.
De vering van de fjr is aanzienlijk beter, dus beter voor de rug.
Mijn madammekes eerste opmerking ging over het minder voelen van "putjes" en "bultjes" en de soepeler zithouding.
Ik heb mij zoals jij nu, gelijkaardige vragen gesteld bij mijn eerste proefrit.
Vanaf de eerste meters bij vertrek gaf de fjr mij een zeer groot gevoel van zekerheid en betrouwbaarheid.
Doe zeker een proefrit.
Hopelijk tot zeer binnenkort.
Michel
" This time is the only time we get. So we enjoy our graphite FJR "
Hey Francis,
Eerst en vooral, welkom op het forum. Blij dat er nog eens een streekgenoot bij komt .
Ik kan me enkel aansluiten bij het commentaar van de andere leden. Maak een proefrit.
Veel succes met je zoektocht naar een tweedehands-FJR.
Groetjes,
Bart
Eerst en vooral, welkom op het forum. Blij dat er nog eens een streekgenoot bij komt .
Ik kan me enkel aansluiten bij het commentaar van de andere leden. Maak een proefrit.
Veel succes met je zoektocht naar een tweedehands-FJR.
Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
Fran?is,
Ben een zestal maand geleden ook overgestapt van een Deauville naar een FJR.
Dat is van het eerste moment zeer goed meegevallen. Meergewicht tov de deau is geen probleem,
zelfs niet bij stapvoets rijden.
Het was enkel even wennen aan het on/off karakter van de injectie. Deze reageert nogal bruuks op de gashandle.
Maar na een paar 100km ben je dat gewoon.
Je zal geen spijt krijgen van jou overstap.
Groetjes Luc
Ben een zestal maand geleden ook overgestapt van een Deauville naar een FJR.
Dat is van het eerste moment zeer goed meegevallen. Meergewicht tov de deau is geen probleem,
zelfs niet bij stapvoets rijden.
Het was enkel even wennen aan het on/off karakter van de injectie. Deze reageert nogal bruuks op de gashandle.
Maar na een paar 100km ben je dat gewoon.
Je zal geen spijt krijgen van jou overstap.
Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
Bedankt voor de leuke reacties.
Ondertussen heb ik dinsdag een proefritje voorzien (particulier) en als dat meevalt dan is het zover.
model 2001, zilvergrijs, 10700 km op de teller, recent onderhoud gehad (faktuur), nieuwe banden erop en de originele worden meegeleverd en zijn nog zo goed als nieuw.
Wordt weggedaan wegens gezinsuitbreiding + verbouwingswerken.
Ik kan hem op de kop tikken voor 6300 euro, zal zeker niet twijfelen als de proefloop meevalt
Qua prijs zit wel goed zeker.
Ondertussen heb ik dinsdag een proefritje voorzien (particulier) en als dat meevalt dan is het zover.
model 2001, zilvergrijs, 10700 km op de teller, recent onderhoud gehad (faktuur), nieuwe banden erop en de originele worden meegeleverd en zijn nog zo goed als nieuw.
Wordt weggedaan wegens gezinsuitbreiding + verbouwingswerken.
Ik kan hem op de kop tikken voor 6300 euro, zal zeker niet twijfelen als de proefloop meevalt
Qua prijs zit wel goed zeker.
Lijkt mij een faire prijs, zeker met de zeer lage km-stand na 6 jaar.
Gelukkig spreken ze morgen van droog weer, zodat je meer kan genieten van de proefrit.
Veel succes, Luc
nb: hier kan je een richtprijs zien voor tweedehandsmotoren
http://www.moto80.be/rch_motos_occas.php
Gelukkig spreken ze morgen van droog weer, zodat je meer kan genieten van de proefrit.
Veel succes, Luc
nb: hier kan je een richtprijs zien voor tweedehandsmotoren
http://www.moto80.be/rch_motos_occas.php
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
amai, 10700 km op zes jaar tijd... Die heeft meer stilgestaan dan wat anders...rcracer schreef:Bedankt voor de leuke reacties.
Ondertussen heb ik dinsdag een proefritje voorzien (particulier) en als dat meevalt dan is het zover.
model 2001, zilvergrijs, 10700 km op de teller, recent onderhoud gehad (faktuur), nieuwe banden erop en de originele worden meegeleverd en zijn nog zo goed als nieuw.
Wordt weggedaan wegens gezinsuitbreiding + verbouwingswerken.
Ik kan hem op de kop tikken voor 6300 euro, zal zeker niet twijfelen als de proefloop meevalt
Qua prijs zit wel goed zeker.
Bart,
in principe ben ik die dag thuis en poperinge is niet ver van ieper he.
Zal wel afhangen van het weer, ik ben namelijk geen die-hard die kost wat kost zal rijden, door weer en wind, maar eerder een seizoensrijder die de weervoorspellingen volgt en er vooral op uit trekt als het droog blijft.
We zien wel h?.
Greetz,
Francis
in principe ben ik die dag thuis en poperinge is niet ver van ieper he.
Zal wel afhangen van het weer, ik ben namelijk geen die-hard die kost wat kost zal rijden, door weer en wind, maar eerder een seizoensrijder die de weervoorspellingen volgt en er vooral op uit trekt als het droog blijft.
We zien wel h?.
Greetz,
Francis