Blokkerende remmen...
Moderator: Abeloos
Blokkerende remmen...
De wintertoestanden met vocht en pekel zijn geen weldaad voor motorfietsen, dat is algemeen geweten.
E?n van de gevaarlijkste mogelijke gevolgen zijn vastkomende remmen.
Een kennis van mij heeft het ooit voorgehad met zijn Deauville midden in de Waaslandtunnel.
Hij moest even bijremmen en de remblokken kwamen niet terug los van de schijven, de man heeft geluk gehad dat hij het er heelhuids afbracht.
Daarom doe ik elk voorjaar een preventief onderhoud op het remsysteem van mijn motor.
Hierbij demonteer ik de remklauwen en de remblokken, ik inspecteer en reinig gans de zaak, smeer waar nodig, en monteer alles terug. Daarna wordt de zaak uiteraard getest.
Omdat volgens mij elke motard die klus moet kunnen klaren, ben ik van plan om dit voorjaar een ochtend of avond hieraan te spenderen. Met een groepje ge?nteresseerden op de achtergrond zou ik de klus kunnen klaren met de nodige uitleg.
Hieronder de mensen die komen (max 8, anders is mijn garage te klein, de anderen laten we niet op hun honger zitten, maar bedienen we later wel eens)
1- TOMH
2- Julle
3- janbugel
4- witse
5- Snorry
6- fjrMarcel
7- Flitser
8- Max
E?n van de gevaarlijkste mogelijke gevolgen zijn vastkomende remmen.
Een kennis van mij heeft het ooit voorgehad met zijn Deauville midden in de Waaslandtunnel.
Hij moest even bijremmen en de remblokken kwamen niet terug los van de schijven, de man heeft geluk gehad dat hij het er heelhuids afbracht.
Daarom doe ik elk voorjaar een preventief onderhoud op het remsysteem van mijn motor.
Hierbij demonteer ik de remklauwen en de remblokken, ik inspecteer en reinig gans de zaak, smeer waar nodig, en monteer alles terug. Daarna wordt de zaak uiteraard getest.
Omdat volgens mij elke motard die klus moet kunnen klaren, ben ik van plan om dit voorjaar een ochtend of avond hieraan te spenderen. Met een groepje ge?nteresseerden op de achtergrond zou ik de klus kunnen klaren met de nodige uitleg.
Hieronder de mensen die komen (max 8, anders is mijn garage te klein, de anderen laten we niet op hun honger zitten, maar bedienen we later wel eens)
1- TOMH
2- Julle
3- janbugel
4- witse
5- Snorry
6- fjrMarcel
7- Flitser
8- Max
Laatst gewijzigd door Den Boete op 13 feb 2008, 21:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Boete,
Als er iets te leren valt zijn we graag van de partij he
We weten ondertussen al wel dat je gene prutser bent, dus alle g?intresseerden kunnen op het voorstel dat je doet ingaan om van de partij te zijn
Bedankt voor je inzet naar de leden toe
Groetjes,
Max
Als er iets te leren valt zijn we graag van de partij he

We weten ondertussen al wel dat je gene prutser bent, dus alle g?intresseerden kunnen op het voorstel dat je doet ingaan om van de partij te zijn

Bedankt voor je inzet naar de leden toe

Groetjes,
Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Zonder dank beste vrienden, als we genietend van een gezellige namiddag of avond iets kunnen doen voor een veiliger toekomst, dan is dat voor iedereen een goede zaak.
Omdat ze nu nog af en toe de pekelkar eens durven bovenhalen stel ik de zaak nog even uit.
De dag in kwestie zal ik afhankelijk van mijn agenda ergens eind februari of begin maart plannen.
Waarschijnlijk een vrijdagavond of zaterdag.
Als ik concreet nieuws heb, hou ik jullie op de hoogte.
Sluukes,
Frankie
Omdat ze nu nog af en toe de pekelkar eens durven bovenhalen stel ik de zaak nog even uit.
De dag in kwestie zal ik afhankelijk van mijn agenda ergens eind februari of begin maart plannen.
Waarschijnlijk een vrijdagavond of zaterdag.
Als ik concreet nieuws heb, hou ik jullie op de hoogte.
Sluukes,
Frankie
goed idee Franky
(liefst de zaterdag)
Tom

(liefst de zaterdag)
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
- den R1 zot
- Clublid
blokerenderemen
BOETE
zou er graag bij zijn

zou er graag bij zijn

Zo, stilaan loopt het pekelseizoen op zijn einde, en ik heb gezien dat er interesse is voor het item.
Daarom stel ik voor om de opleiding te laten doorgaan bij mij thuis in Lokeren op zaterdag 8 maart om 14u00.
Ik schat dat de opleiding zo'n twee uurtjes zal duren.
De opleiding gaat door bij mij thuis omdat ik hier alle gereedschap bij de hand heb en omdat ik hier den draai ken.
Om praktische reden stel ik voor dat we stoppen bij een groep van 8 mensen, daar men anders toch niet veel kan zien.
De eerste 8 die reageren na dit bericht stuur ik een pm met mijn adres, en ik schrijf ze in op het eerste bericht in deze topic.
Iemand met een digitale camcorder is zeker welkom, dan kunnen we eventueel een filmpje op de server zetten, zo kan iedereen later de zaak herbekijken.
Groeten,
Frankie
Daarom stel ik voor om de opleiding te laten doorgaan bij mij thuis in Lokeren op zaterdag 8 maart om 14u00.
Ik schat dat de opleiding zo'n twee uurtjes zal duren.
De opleiding gaat door bij mij thuis omdat ik hier alle gereedschap bij de hand heb en omdat ik hier den draai ken.
Om praktische reden stel ik voor dat we stoppen bij een groep van 8 mensen, daar men anders toch niet veel kan zien.
De eerste 8 die reageren na dit bericht stuur ik een pm met mijn adres, en ik schrijf ze in op het eerste bericht in deze topic.
Iemand met een digitale camcorder is zeker welkom, dan kunnen we eventueel een filmpje op de server zetten, zo kan iedereen later de zaak herbekijken.
Groeten,
Frankie
Ik kom eraan
(zonder camcorder, maar met reflexcamara als je dat wil)
Tom

(zonder camcorder, maar met reflexcamara als je dat wil)
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?