fjr 2008
Moderator: Abeloos
-
- 50 cc
fjr 2008
Kan iemand mij de verschillen tussen mijn huidig model 2005 en het 2008-model eens haarfijn uitleggen. Overweeg aankoop.
Dus, laat maar komen die verbeteringen, als ze er al zijn natuurlijk!
Dus, laat maar komen die verbeteringen, als ze er al zijn natuurlijk!
aliquis in omnibus, nullus in singulis.
Hoi,
1) Kleine verschillen in model
2) Geen warmteafgifte tegen de benen meer door volledige afscherming blok bovenaan en andere terugloop benzine
3) Veel betere remmen
4) Niet meer zo snel activerend ABS op achterwiel
5) Stuurhelften en zitpositie in hoogte regelbaar
Ik denk dat dit zowat de belangrijkste aanpassingen zijn. Jongens spring me bij als ik iets vergeten ben
Julle
1) Kleine verschillen in model
2) Geen warmteafgifte tegen de benen meer door volledige afscherming blok bovenaan en andere terugloop benzine
3) Veel betere remmen
4) Niet meer zo snel activerend ABS op achterwiel
5) Stuurhelften en zitpositie in hoogte regelbaar
Ik denk dat dit zowat de belangrijkste aanpassingen zijn. Jongens spring me bij als ik iets vergeten ben
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
- Black SteFJR
- 125 cc
model 2008...
En wordt het een A of een AS'ke, en toch ne zwarte, he Luc.
grtz Steph

grtz Steph

Vini Vidi Vici ... op mijn FJR !
- Copantwerp
- Clublid
er is weinig verschil tussen 2007 en 2008 enkel de abs,vlotter gassysteem (zere pols ? ) krasvrije ruit en voor de AS een andere switch bediening.
alle andere items opgenoemd stonden al op de 2007
, eveneens als de kuip die kan verbreed worden (vijsje los kuipstukken verbreden met 3 cm ong) bescherming weerselementen
, eveneens als de kuip die kan verbreed worden (vijsje los kuipstukken verbreden met 3 cm ong) bescherming weerselementen
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
mijn" Stella" ligt
De vraag was ook: wat is het verschil tss een 2005 en een 2008 en niet tss een 2007 en een 2008.Copantwerp schreef:er is weinig verschil tussen 2007 en 2008 enkel de abs,vlotter gassysteem (zere pols ? ) krasvrije ruit en voor de AS een andere switch bediening.
Wat de stroeve gasbediening betreft weet ik meer bij volgend onderhoud. MTS gaat proberen dat ovale geleidertje te wisselen door een rond en probleem zou opgelost moeten zijn.
Julle
-
- 50 cc
Bedankt voor de reply's mannen! Kan nu toch al een beter beeld vormen van wat ik eventueel zou mogen verwachten.
Julle, rij jij met een model 2008? Wat is dat met dat stroever gashendel?
Is het mogelijk dat de plaatsing van de duovoetsteunen tov model 2005 ook veranderd is, en zo ja, zit je dan niet voortdurend tegen elkaars voeten aan te schurken?
Veel vragen, ik weet het, maar het is toch belangrijk dacht ik.
Julle, rij jij met een model 2008? Wat is dat met dat stroever gashendel?
Is het mogelijk dat de plaatsing van de duovoetsteunen tov model 2005 ook veranderd is, en zo ja, zit je dan niet voortdurend tegen elkaars voeten aan te schurken?
Veel vragen, ik weet het, maar het is toch belangrijk dacht ik.
Ik ben met de mijne (tweede 2006) gevallen en het gashendel is volledig vernieuwd. Daar waar het vroeger zeer soepel was is het nu stroef en vraagt het iets meer inspanning om het gas open te houden. Na een tijdje begin je het verschil echter wel te voelen (zou op de 2008 opgelost zijn). Probleem met de voetsteunen weet ik niets af. Ik rij altijd met de bal van de voeten op de voetsteunen en mijn vrouw doet dat ook. Heel zelden raken we mekaar eens maar wanneer we onze voeten terug goed zetten gebeurt er niks. Niets aan de hand dus bij mijn weten. In eer en geweten (gewichtig he) durf ik zeggen dat wanneer je veel reist met duo (veel bagage meeneemt) en toch sportief wil rijden dat ik nog steeds niks beters heb gevonden dan de FJR. Ik heb destijds ook aan de BMW GS gedacht maar na het d?bacle van ??n van onze vrienden hier heb ik dat idee laten varen want de GS geeft veel comfort maar is heel wat minder bedrijfszeker.
Succes en maak wat jou betreft de juiste keuze
Julle
Succes en maak wat jou betreft de juiste keuze
Julle
-
- 50 cc
Julle,
Je hebt volledig gelijk wat betreft de FJR als reisgezel (Alpen, Pyrenee?n), volgepakt,duo en het gas erop. Ook ik heb al stilgestaan bij GS (duur), en heb trouwens dezelfde bevindingen met de bt 21's als jij.
Ik ben diegene met de zwarte ZZR toendertijd aan 't zeetje, weet je nog? Gezellige namiddag! En de keuze voor mijn FJR 2005 zal daar zijn oorsprong hebben gehad. Nog steeds geen spijt van!
Nog vele aangename km's en ik hou jullie op de hoogte!
mottorongo
Je hebt volledig gelijk wat betreft de FJR als reisgezel (Alpen, Pyrenee?n), volgepakt,duo en het gas erop. Ook ik heb al stilgestaan bij GS (duur), en heb trouwens dezelfde bevindingen met de bt 21's als jij.
Ik ben diegene met de zwarte ZZR toendertijd aan 't zeetje, weet je nog? Gezellige namiddag! En de keuze voor mijn FJR 2005 zal daar zijn oorsprong hebben gehad. Nog steeds geen spijt van!
Nog vele aangename km's en ik hou jullie op de hoogte!
mottorongo