Windscherm fixatie

Problemen met iets ivm met de FJR vraag het hier.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Windscherm fixatie

Bericht door Dream »

hoi allen,

weet er ondertussen al iemand of je het scherm van model 2008 in een bepaalde positie kan laten staan na het uitschakelen van het contact, zoja wat moet er gedemonteerd worden om bij de verbindingen te geraken

bij mijn model 2004 had ik het zwarte draadje doorgeknipt ev verbonden met een schakelaar, zodat ik nog steeds de keuze kon maken

groetjes,

Dream
Droopy
Clublid
Clublid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007, 16:25
Locatie: Tessenderlo

Bericht door Droopy »

Dream,

Model 2006 t.e.m. 2008 is het enkel een wit stekkertje uittrekken, dit stekkertje zit onder de dashboard.
Eerst het batterij deksel demonteren ( batterij blijft gewoon zitten )
Links moet je helemaal niets demonteren en het rechterdeel waar de spiegel op zit kan eveneens blijven zitten.
Scherm moet je ook niet demonteren !
Dan het rechtse deel onder het dashboard ( daar waar lucht uitkomt als je rijd ) demonteren.
Opmerking : dit deel gaat er echt uit, maar het is moeilijk. Zeker niets forceren ! Kijk of alle pvc dopjes verwijderd zijn !
Dan kom je 2 witte stekkers tegen, eentje met 4 of 5 draden en eentje met 2 draden, die met 2 draden uit elkaar halen.
Testen voor je alles terug monteerd. En voila het schermpje heffen is uitgeschakeld.
Je hoeft geen draden door te knippen zodat dit later terug origeel kan maken.
PS in het werkplaatshandboek delwelke je kan downloaden zit achteraan een elektrisch schema waar alles is op terug te vinden.
Ik schat ongeveer een jobke van 20 minuten.

mvg,

Droopy
Droopy
Clublid
Clublid
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2007, 16:25
Locatie: Tessenderlo

Bericht door Droopy »

Sorry,

Maar ik was nog vergeten te vertellen dat het knopje voor afstellen van koplamp dient losgemaakt te worden.

mvg,

Droopy
Gebruikersavatar
Lucvh
Clublid
Clublid
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 mar 2007, 16:04
Locatie: Wachtebeke

Bericht door Lucvh »

Dream,

Waar kan ik dat "zwart" draadje vinden.
Rij zelf met een 2004 en vind het stom dat het scherm steeds naar de laagste positie zakt.

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Bericht door Dream »

@ droopy,

thx voor de uitleg, ik zal dit ten gepaste tijde eens nazien

@ luc,

ik weet me nog te herrinneren dat ik toen ook de vraag had gesteld in 2004 er werd me dan medegedeeld dat de fiche te bereiken was onder het dashbord eveneens via de kant van de batterij, dit bleek toen niet te kloppen al hadden de mensen met de oudere modellen het goed voor
ben dan maar zelf op zoek gegaan en het voorste afdekplaatje thv het windscherm verwijderd ( nu bij een 2008 is dit ook niet meer aanwezig ) met een zaklamp kon ik toen gemakkelijk de fiche met het zwarte draadje localiseren, ik heb geprobeert met mijn vingers de fiche los te trekken maar dit lukte me niet, die opening is te klein of te dikke vingers :-), met een lange bektang lukte het me wel om de fiche uit elkaar te halen, zoals ik rees hoger vermelde heb ik het draadje dan doorgeknipt en door middel van 2 krimpkousjes en een stuk langere draad de eindjes opnieuw aan elkaar gezet en dit op hun beurt verbonden met een enkelpolige schakelaar die ik gemonteerd had op het zwarte afdekplaatje onder het dashbord, ik heb de motor zo ingeruild met deze optie, zo'n mini-schakelaartje en wat elektrodraad kost ten slotte niks

groetjes,

Dream
Gebruikersavatar
Lucvh
Clublid
Clublid
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 mar 2007, 16:04
Locatie: Wachtebeke

Bericht door Lucvh »

Dream,

Bedankt, dat weten we nu ook weer, ga dat draadje eens zoeken en schakelaartje tussenplaatsen.

Groetjes Luc
Je moet weten wat je zegt, maar niet altijd zeggen wat je weet.
Gesloten